Wat zou ik graag eens van binnen willen kijken....

Onze uk ligt al vanaf dat we het kunnen voelen in stuit.

Afgelopen dinsdag bij de vk lag het nog steeds in stuit, met het ruggetje naar mijn rug toe. In mijn zij voelde ik dus ook helemaal niks zitten.

Afgelopen donderdagavond begon er een soort verbouwing in mijn buik. Enorm zeg, wat een bewegingen. Ik kreeg er allemaal pijnlijke harde buiken van. Aangenaam was echt anders. Het eerste wat ik dacht was: die is aan het draaien. Maar nee, 's avonds in bed was het me al snel duidelijk dat ik echt nog een hoofd voelde aan de bovenkant en voetjes op m’n blaas.

Gisterenavond weer hetzelfde verhaal. Deze keer ook een hoop pijnlijk gepor onder m’n ribben.

Maar toch heb ik nog wel het idee dat het hoofdje nog boven ligt en iets van een of twee voeten beneden. Maar ik heb ook ineens vulling in mijn rechterzij, wat af en toe een harde bult wordt. Geen idee dus wat ik voel. Soms lijkt het net of billen en hoofd naast elkaar bovenin liggen, maar dat gaat natuurlijk nooit werken :wink: . Dan geef ik het nu vast op voor de plaatselijke turnvereniging :lol: .

Volgens mij ligt het dus nog wel in stuit. Maar de afgelopen paar weken kon ik gewoon heel zeker voelen wat ik voelde: hoofd boven en verder niks zeg maar. Maar nu zit er ineens van alles en ben ik zó nieuwsgierig hoe deze uk in mijn buik gefrommeld ligt.

Dinsdag krijg ik een liggingsecho en wanneer het dan nog in stuit ligt word ik doorverwezen naar de gyn voor een draaipoging.

Maar het liefst zou ik dat echo-apparaat er nu al even op zetten om te kijken hoe het in elkaar zit :lol: :wink: .

Geduld is een schone zaak… :wink:

:hug:

Gelukkig zijn we niet nieuwsgierig :liar: :wink: hihi :lol: Al enig idee wat je gaat doen als de baby nog steeds in een stuit blijkt te liggen?

Als je het harde gedeelte -wat bovenin je buik ligt- voorzichtig heen en weer beweegt, dan zou je kunnen voelen wat het is…hoofd óf billen.

Als het 't hoofdje is, dan beweegt alleen het hoofdje heen en weer, als het de billetjes zijn en je beweegt deze, dan gaat het hele ruggetje en lichaampje mee. dan voel je dus ook veel meer bewegen in je buik.

Bij mij was dit goed te voelen, maar had ook een redelijk strakke buik.

En ik heb inmiddels ervaring met een stuitligger en een hoofdliggertje :wink:

Tamma, bij Tim heb ik zelfde gehad.

Op de echo voorafgaand aan de draaipoging bleek meneer toch wel goed gedraaid, wat ik dacht dat z’n hoofdje was bleken ondertussen z’n billetjes te zijn. En vandaar uit lag hij dubbelgevouwen met z’n voetjes en hoofd naar beneden.

Succes met wachten tot jij ook mag kijken :wink:

@Pé wrote:

Als je het harde gedeelte -wat bovenin je buik ligt- voorzichtig heen en weer beweegt, dan zou je kunnen voelen wat het is…hoofd óf billen.

Als het 't hoofdje is, dan beweegt alleen het hoofdje heen en weer, als het de billetjes zijn en je beweegt deze, dan gaat het hele ruggetje en lichaampje mee. dan voel je dus ook veel meer bewegen in je buik.

Bij mij was dit goed te voelen, maar had ook een redelijk strakke buik.

En ik heb inmiddels ervaring met een stuitligger en een hoofdliggertje :wink:

Dan lijkt het erop dat het toch nog echt het hoofdje is, 't is echt duidelijk ‘los’ als je het zachtjes beweegt.

Bedankt voor de tip, vanavond in bed nog maar eens rustig voelen.

Ziggy, dus wel ongemerkt gedraaid? Ik ben echt heel benieuwd of dat hier ook het geval is.

Dagmar, ik ben flink aan het denken wat ik zou doen bij een stuitligging. Eerst dan maar de draaipoging afwachten.

Nee niet ongemerkt buik voelde zoals jij het omschrijft. Veel gedonder en bont en blauw.

alleen lag na het gerommel naar mijn idee Tim nog steeds hetzelfde. Ik voelde opzelfde plek nog steeds getrappel en zo. Maar hij lag nu zo vreemd gevouwen dat draaien niet meer nodig was z’n hoofd was al omlaag, maar dat ik wel nog heel vreemde schoppen kreeg. De 2 dagen daarna voelde ik voetjes langzaam steeds hoger komen.

Oké, nu snap ik wat je bedoelt!

Die voetjes bleven eerst gewoon beneden, ja dat kan natuurlijk ook nog.

Want die zitten me inderdaad nog beneden te kriebelen (zo’n maf gevoel :lol: ).

Ook een lenige houding trouwens, hoe krijgen ze het voor elkaar in zo’n kleine ruimte :wink: .

Pfff Tamara wat een “gedoe” in jou buik zeg.

Hoop voor je dat uk aan het draaien is en zo niet dan wens ik je heel veel suc6 met het maken van de juiste keuze.

Ik zou ook niet weten ofdat ik een stuit bevalling zou aan durven, zeker niet met de geboortegewichten van je twee knullen.

Suc6 en ben benieuwd wat de echo dinsdag te vertellen heeft!!

Hoi tamma!

hopelijk krijg je morgen goed nieuws en is je brusje gewoon lekekr gedraait! En zo niet dan hoop ik dat de draaipoging lukt!!

Ik zou personlijk wel de stuit bevalling proberen. maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Want ook al heb je een baby aan de grote kant maar de doktors staan achter je keuze voor stuit zie ik het probleem niet in. Als ze bang zijn dat de kleine blijft steken omdat hij/zij te groot is dan zouden ze je toch een KZ voorstellen denk ik … Suc6 met je keuze!!

en wie weet he, mss is dit dan wel een eigenweize meid :wink:

Het was dus toch alleen maar draaien om eigen as…

Vanmorgen echo gehad, en dit kleine eigenwijsje ligt gewoon nog helemaal in stuit, waarschijnlijk zelfs met de voeten bij het gezicht (ik dacht dat ik beneden voetjes voelde, maar niet dus).

Aanstaande maandag moet ik naar de gyn voor een draaipoging.

Zal mij benieuwen hoe dat gaat. Ik vind het behoorlijk spannend eigenlijk :shifty: .

Balen zeg!

Ik hoop zo voor je dat de draaipoging gaat lukken maandag. ik :pray: voor je :-* :-*

He jakkes wat enorm balen zeg.

Zou fijn zijn als de draaipoging lukt!!

Suc6 :-*

mischa is ook gedraait in mijn buik, met succes!!

het voelt niet erg fijn, maar ik vond het ook niet een drama. Voelde me alleen de dag erna wat beurs haha

suc6 meid! met de draaipogine! ik hoop dat het werkt !! :pray: :pray:

Succes! Ik :thumbup: voor je!

Je hebt overigens een iets grotere slagingskans hè? Het is je derde, dus iets meer ruimte!

Laat je even weten hoe het is verlopen?

veel succes maandag met draaipoging maar ik hoop dat beeb zichzlf dit week-end nog even omgooit.

Tim heeft dat met 36,5 weken gedaan

Ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is

Ik ben ook erg benieuwd tamma…dus vertel op!!!

De draaipoging is geslaagd! :dance:

En nu maar hopen dat die uk met het hoofdje naar beneden blijft liggen :pray: .

We hebben eerst een uitgebreide echo gekregen, en toen heeft ze verteld hoe alles in z’n werk zou gaan áls we er voor zouden kiezen een draaipoging te doen. Ze liet het echt volledig aan ons over, dat gaf een erg prettig gevoel. Alle factoren waren eigenlijk heel gunstig, dus we wilden het wel proberen.

Eerst aan de CTG, en vervolgens het draaien. Het deed me best wel veel pijn, maar dat kwam door mijn prikkelbare darmen. Daar moest ze toch wel even wat op duwen, en dat vonden mijn darmen niet fijn. Had dus eigenlijk niets met het draaien zelf te maken zeg maar.

Verder vond ik het geen heel prettig gevoel, maar echt zeer deed het niet. Het meest gevoelige was eigenlijk het hoofdje onder m’n ribben door. En verder was het gewoon een beetje een weeig gevoel. Het is ook een ware aardverschuiving vanbinnen, haha.

Daarna nog weer aan de CTG en toen alles goed bleek mochten we weer naar huis.

Ik had thuis nog wel een beetje een gevoelige buik, beetje van die ongesteldheidskramp zeg maar. Ook kreeg ik het vreselijk koud. In het ziekenhuis was het natuurlijk hartstikke warm, en thuis viel alle spanning weg. Ben dus lekker onder de hete douche gegaan en heb 3 kwartier in bed gelegen. Nu is m’n buik weer normaal (nou ja, beetje andere vorm :wink: ).

:clap:

Wat fijn voor je!!

:dance: :dance: