Wat zijn voor jullie ontspanmomentjes?

Nou ja, jullie kennen het wel, er is altijd genoeg te doen in een huis met kleine kindjes :mrgreen:.

Wat zijn voor jullie de ontspanmomentjes? En dan bedoel ik wanneer er niemand in de buurt is om in te springen, dus waar worden jullie helemaal rustig / onthaast van met je kindje(s) in huis?

Als ze op bed ligt :silenced: :mrgreen:

Bij katie heb ik het als ze naar bed gaat en wij ongestoord lekker tv kunnen kijken of internetten…

@crazymom wrote:

en dan zelf heerlijk in bad met een kop thee binnen hand bereik en een lekker makkelijk boek of een blad bij de hand (moeten ze wel blijven slapen natuurlijk :lol: ).

Verder kan ik het ook heel ontspannen vinden als ze gewoon lekker aan het spelen zijn, zelf met een boekje oid op de bank en dat ze gewoon lekker rondkeutelen en elkaar de ruimte gunnen… afentoe eens wat laten zien, een knuffel brengen etc… ja dat is ook pure ontspanning!

(het is ook lekker als ze gewoon doorspelen als ik bezig ben, maar dan vind ik het weinig ontspannend :wink: ).

Ik ben geen mama ( maar wel actief op KoK dus lekker reageren )

Mijn ontspanmomentjes zijn juist als ik Wendy bij mij heb. :inlove: :dance:

Als ik op school kan helpen. :dance: :thumbup:

Als ik echt wil niksen is dat lekker lui op de bank met koffie en dan iets kijken waar je je gedachte even niet bij nodig hebt

Zoals momenteel met Glee

Of bellen met een vriendin…

Of kletsen op MSN met Hedje ( Jildau van hiero)

Of wandelen en dan in het park zitten bij het water, de brug, de bootjes, het haventje en genieten van de geluiden en bezigheden aldaar.

als ze lekker aan het spelen zijn of tv aan het kijken zijn. Of als we in de albert heijn boodschappen aan het doen zijn (mijn kinderen zijn dol op boodschappen doen). Al denk ik dat het laatste wel afgelopen zal zijn als mijn zoon niet meer in de buggy wil.

Ontspanningsmomenten

Voorlezen aan Jan

Het bos in met alle kids

Bankhangen met vriendje

Msn met Bianca, maatje

Kleppen met maatje

Sudoki op de ds

fietsen

muziek luisteren

zijn best wel wat dingen dus waar ik mijn energie op kan halen :inlove:

Je bedoeld als de kids gewoon wakker zijn toch?

samen met de kids een kop thee en speculaas op de bank

samen een leuk boek lezen of ieder zijn eigen boek

gezellig kletsen (dat kunnen wij hier heeel goed hahaha) :inlove:

een wandeling in het bos met hond

aan de telefoon met andere kletskousen hihihi:mrgreen:

en zoveel meer eigenlijk

samen bakkken…

samen in bad

samen thee drinken met een koekje

lekker buiten wandelen

naar de speeltuin

en natuurlijk samen zwemmen

Alles eigenlijk wat we gezamenlijk doen en wat gezellig en harmonisch gaat :lol:

Samen met de kinderen yoga doen of masseren, dat is wel echt ultiem ontspannen. Verder veel dingetjes die anderen ook schrijven; een fietstochtje, lekker wandelen in het bos, harmonisch spelen, knutselen enz.

Maar ook na een lange dag, natgerekend, joggingbroeken aantrekken en met een grote kan warme chocomel en een rol koekjes met zn allen op de bank met een lekker boek (of filmpje) :inlove:

tygo die is helemaal gek op puzzelen en kan echt 100.000x dezelfde puzzels maken

samen maken we ook vaak een puzzel of lekker boekje lezen

of duplo kastelen bouwen

en helemaal tijd voor mezelf heb ik wanneer ik vrij ben en tygo op bed en man de hort op hahahaaha

dan kan ik lekker uitgebreid met de beentjes omhoog en dan beetje tv kijken en internetten

Als hij wakker is alleen op de WC :roll: :lol:

Als hij slaapt heerlijk op de bank, in bad of lekker ook op bed :thumbup:

lezen, knutselen-tekenen, filmpje kijken, in bad, wandelen, kroelen :inlove:

@crazymom wrote:

Ja das een goeie, hier idem dito :mrgreen:

Als we met zijn 3en buiten wandelen…Riley op ontdekkings tocht… alles is nieuw voor hem.

Als hij even lekker bij mij op schoot kruipt, en dan lekker tegen me aan kruipt.

En verder idd als ie op bed ligt, want tegen me aan kruipen gebeurd maar weinig, het liefst rent hij hier door het huis of zoekt bakken en stoelen om te gaan klimmen op meubels :roll: en dan natuurlijk heel boos worden als het niet lukt.

Als hij wakker is :

Dan zijn mijn ontspan momentjes als hij heerlijk lief aan het spelen is met zijn auto’s.

We heerlijk aan het knutselen zijn.

Hij tv aan het kijken is en gewoon aan het gieren is van het lachen…

Hij heerlijk tegen mij aan kruipt om te kroelen…

Als ik inbed lig en hij komt in de ochtend de slaapkamer binnen en bij mij onder de dekens verder kruipt en mij dan in mijn gezicht blaast dat hij naar de wiinkamer wilt :shifty: ( nee das geen onspan momentje maar wel heerlijk :mrgreen: )

Als hij slaapt :

Als de toko hier opgeruimd is, de kaarsjes aan en een heerlijk bakkie thee en dan een favo serie of film kijken! HEERLIJK.

Een hele hete douche!!

lekker wegdromen in een boek…

Een avondje uit naar een musical of bioscoop…

Tja …dat was het wel

mijn sportavond.