wat zijn rugweeen??

Hier ook alleen maar rugweeën, alleen duurde het ff voor ik in de gaten had dat het rugweeën waren: niemand had me nl ooit verteld dat zoiets ook bestond :mrgreen: . Ik vroeg me dus al af waarom ik op een gegeven moment (vliezen waren al lang gebroken) steeds datzelfde zeurderige gevoel in m’n onderrug had, als wanneer ik ongesteld ben. :think: Totdat dat gevoel steeds sterker werd en ik eens ging timen om de hoeveel minuten het kwam (lag in het ziekenhuis en had toch niets beters te doen - en langzaam ging er een lichtje branden :mrgreen: ). Na de bevestiging van m’n buurvrouw (hoogzwanger), of zij wist of er misschien ook zoiets als ‘rugweeën’ konden bestaan, toen maar op de bel gedrukt om te melden dat ik blijkbaar om de 2-3 minuten weeën had :roll: . De weeën werden steeds sterker, maar de ontsluiting schoot niet op. Dus bijdehandte ik met mijn vooruitziende blik 8) - of angsthaas, bang voor uuuuren lang weeën, hoe je wilt :wink: - toch maar iets gevraagd om het wat draaglijker te maken en zie: binnen no-time had ik volledige ontsluiting! 3-4x persen (weet het niet meer precies hoor!) en het was alweer voorbij :clap: . Meest zeer deed dat ik me moest dubbelvouwen van de verloskundige bij het persen, maar kindlief de beentjes vol uitstrekte tegen m’n borstbeen (voelde iig alsof ik een plank in m’n buik had :mrgreen: ).

Tot zover mijn verhaal… 8)

Ik heb alleen maar rugweeën gehad, idd felle stekende pijn in je rug die dan langzaam weer weg ebt

@Guusje wrote:

ik heb alleen maar rug en beenweeen en geen buikweeen ( beha,ve wel weer persweeen) gehad…nou ik gun ze niemand :thumbdown: :twisted:

van de beenweeen kreeg ik krampen…wat je wel eens hebt na te lang lopen of verkeerd stappen…maar dan in je hele been :shock: :evil: ik kon dus niet staan want ik had ze urenlang om de 2 minuten: daar lig je dan met 2 stokken van benen :thumbdown:

en de rugweeen: bukken, vooroverhangen, lopen, staan…nee…ik kon alleen op mijn zij liggen en hij met volle kracht met 2 vuisten duwen tot ie een rood hoofd kreeg … :oops: en ook weer die krampen in je rug :twisted:

ik heb vaak geroepen in die uren dat een frontaaltje met een vrachtwagen waarschijnlijk minder pijn zou doen :eh: :thumbdown:

ik heb 2x pethidine gehad, maar daar merkte ik niks van :roll: hielp niks :roll: en veel later een ruggeprik maar die werkt niet tegen de pijn van beenweeeen dus dat was ook een feest :roll:

maar toch…succes met bevallen! :wink: :hug:

:shock:

Ik had precies hetzelfde…

Ik voel ze bijna weer als ik eraan terug denk :?

Rugweeën waren hier ook volop aanwezi en mijn hemel wat deden ze zeer. Wat ik hier al las, voorover buigen hielp heel iets maar wat mij echt hielp was de vuist van mijn vriend in de rug op het moment dat er weer een wee kwam. Flinke tegendruk geven dus. Mijn vriend verklaarde me voor gek en wilde het eerst niet doen totdat ik als een furie riep dat hij nu als de sodemieter zijn vuist in mijn rug moest doen :mrgreen:

rugweeen brrrrrrrrrrr

Hoe ik ze het beste kan omschrijven?

Het begon als ongiachtige pijn in de rug, werd wat erger…en erger…en erger…

Toen was het alleen nog te harden onder de warme douche.

En toen werden ze ZO hevig dat ik niet meer kon ademhalen van de pijn zeg maar. Ik kon alleen nog maar liggen kermen. Vre-se-lijk!

Maaaaaaaaaaaaaaaaar:

toen was er de ruggeprik. :dance: :dance: :dance:

Vantevoren was ik daar ZO ontzettend bang voor :shifty: Maar door alle pijn van de rugweeën heb ik het zetten van die prik niet eens gevoeld… :? En daarna kwam ik van de hel in de hemel :mrgreen: Wat een heerlijkheid…

als ik ooit weer ‘mag’ bevallen dan moet het in het ziekenhuis ivm de KS…

Ik weet nu al dat die mensen mogen zorgen dat er een ruggeprik klaarstaat!!! Want zoals Ninanien zegt belandde ik ook van de hel in de hemel toen dat ding erin zat (ook niks van gevoeld/gemerkt ondanks de angst)

Ah nee, rugweeen. Nachtmerrie zeg. Ik kon ze echt niet meer wegpuffen op een gegeven moment. En ik kon het niet hebben dat vriend aan me zat.

Inderdaad de volgende keer een ruggeprik. Roep ik ook al overal en dan kijken ze me raar aan. Maar echt rugweeen zijn geen pretje (en dan vooral uren achter elkaar).

@Hannah25 wrote:

@Guusje wrote:
ik heb alleen maar rug en beenweeen en geen buikweeen ( beha,ve wel weer persweeen) gehad…nou ik gun ze niemand :thumbdown: :twisted:

van de beenweeen kreeg ik krampen…wat je wel eens hebt na te lang lopen of verkeerd stappen…maar dan in je hele been :shock: :evil: ik kon dus niet staan want ik had ze urenlang om de 2 minuten: daar lig je dan met 2 stokken van benen :thumbdown:

en de rugweeen: bukken, vooroverhangen, lopen, staan…nee…ik kon alleen op mijn zij liggen en hij met volle kracht met 2 vuisten duwen tot ie een rood hoofd kreeg … :oops: en ook weer die krampen in je rug :twisted:

ik heb vaak geroepen in die uren dat een frontaaltje met een vrachtwagen waarschijnlijk minder pijn zou doen :eh: :thumbdown:

maar toch…succes met bevallen! :wink: :hug:

:shock:

Ik had precies hetzelfde…

Ik voel ze bijna weer als ik eraan terug denk :?

Ik ook… :o