Ik heb de Mirena sinds 2 okt. en ben nu eindelijk van het vloeien af. Ik was om de paar dagen steeds kleine beetjes ongesteld, erg vervelend. Ik dan dan ook vaak last van “menstruatiepijn”. In febr. heb ik 21 dagen lang lichte hormoonpilletjes gehad. Dat moest er voor zorgen dat er een dikkere laag slijm werd opgebouwd in de baarmoeder en dat het in 1x werd afgestoten en niet om de paar dagen. En dat is gelukt! :dance: Eindelijk, want ik zat er al over te denken om hem te laten verwijderen. Ik ben na die pilletjes ongesteld geweest en nu dus al een tijdje niet, dus ik hoop dat het nu wegblijft (dat kan nl. ook met de Mirena).
De mijne is gezet door een HA, maar dat is bij mij wel goed bevallen. De spiraal zat er goed in (heb nl. nog een echo gehad i.v.m. mijn klachten) en ik heb ook pijnstillers gehad. 1 voor voor de plaatsing en 1 voor erna en ik kreeg ook nog een tabletje om te zorgen dat de baarmoedermond wat verder ging open staan en ze plaatste hem toen ik ongesteld was, want dan staat je baarmoedermond sowieso verder open.
Er zijn veel voordelen als je lichaam hem accepteerd, maar je kunt er ook veel last van hebben als je lichaam het ding niet wil.
Ik heb de Mirena ook en ik zweer er iid ook bij, een paar maanden minder leuk maar dan…nergens last meer van :dance:
Wat veel vrouwen als voordeel noemen, de uitblijvende menstruatie, word vaak overschat trouwens, je hebt nl. geen controle meer over of je niet toevellig toch zwanger bent…veel vrouwen lijkt het fijn om niet meer ongesteld te worden maar komen daar van terug.
Persoonlijk vind ik het heeeerlijk :mrgreen:
Hier nog een enthousiast Mirena-gebruikster. Niet/nauwelijks ongesteld, 1/100 van de hoeveelheid hormonen die je met de pil binnenkrijgt, net zo betrouwbaar als sterilisatie van de man en het plaatsen (mits het goed gebeurt) voel je nauwelijks als je al eens bent bevallen.
Eén tip voor borstvoedende dames die een Mirena overwegen: dit kan prima in combinatie met BV, maar Naproxen als pijnstiller rond het plaatsen mag niet. Dit wordt door veel artsen standaard voorgeschreven. Je kunt je HA of gyn om Diclofenac (Voltaren) vragen, dat mag wel met BV.
Groetjes Paultje.