volgende week heb ik een verjaardags feestje ,wat zetten jullie op tafel?
ik denk aan 2 vlaaien ,pak ik 4 halve heb ik genoeg keuze.
blok kaas, worst,pot augurken,2 zakken chips,nootjes,zout stokjes,en voor wie blijft eten broodjes knakworstjes, verder fris-sap-flesje wijn,iemand nog meer tips?
Gebak/koeken maak ik altijd zelf. Afgelopen verjaardag cupcakes gemaakt en appeltaart.
Na de koffie zet ik worst/kaas/komkommer/tomaatjes en 2 soorten chips op tafel. Voorheen ook toastjes maar daar werd nauwelijks van gegeten.
Daarna een rondje iets warms. Ene keer gehaktballetjes, andere keer knakworstjes in bladerdeeg en 's avonds bittergarnituur.
Hier gebak voor bij de koffie en thee,
Kwa hapjes ben ik best uitgebreid vind ikzelf, Kaas met een zilveruitje, gelderse worst, metworst, leverworst, tomaatjes,komkommer,Ei met mayo opgerold in runderrookvlees, augurk met boterhamworst, asperges met ham, rundvleessalade opgerold in snijworst, moncheu met een uitje er fijn door in ham, bak nootjes, wat chips.
Hier altijd gebak.
En ik heb vaak gevulde eitjes, monchou rolletjes, worst,kaas. Toast/stokbrood met filet american en nog 2 salades, kruidenboter,komkommer. Laatst had ik ook nog wraps en pasteitjes.
Ik maak standaard altijd een grote pan soep,
Voor in de late middag dan…
met stokbrood.
Verder ook 2 soorten gebak,
wat chips, en wat koude gerechten, ook wraps,
olijfjes, gevulde eitjes,
en Brood-Toast met zalm, maak ik kleine sneetjes van.
Voor de kinderen maak ik altijd gezonde prikkers,
ook wat ships, stokbrood…
na 20.30 uur vaak ook wat bittergarnutuur, nootjes, en chips…
en ik heb altijd veelste veel,
op de bittergarutuur na dan…
hier van het weekend ook verjaardag.
ik maak het gebak zelf, dus heb eigenlijk altijd teveel, maak slagroom en vruchtentaart, kersentaart, abrikozen/kersenvlaai en misschien yohurtkwarktaart, maar dan vervalt iets anders en voor de kinderen cakejes
op tafel zetten wij, saldes en stokbrood/toastjes, hebben nog kaas en worst en pinda;s, stokjes en voor de kinderen zakje chips…
Ik ben een hele slechte gastvrouw… Omdat wij weinig ruimte hebben (in de keuken) koop ik meestal koeken.
Verder niet veel dan: komkommer, blokjes kaas en plakjes worst. Chips.
Er wordt bij ons niet veel gegeten met verjaardagen.
Voor de kinderen haal ik meestal wel wat lekkers in huis.
Verder sap/fris/wijn/bier en andere alcoholische dranken (zoals whisky).
ik kook altijd voor iedereen, bijv. grote pan kipluktaltijd (kip aanbraden, ui, knoflook, champignons, ketjap, abrikozenjam en bouillon) met rijst, grote kom sla, komkommersla, tomatensla.
voor de kinderen bijv. broodje knakworst of zo of wraps met fricandel, gaat er ook altijd in als koek.
dan op tafel nog chorizo, paling of zalm of maatjes, tortilla chips met zelfgemaakte guacomole, olijven, serranoham met meloen en wat me verder nog meer invalt.
o ja, en we beginnen natuurlijk met vla(ai), dat kan niet anders in het zuiden he :mrgreen:
heb nooit veel over eigenlijk, zitten goede eters bij en de blijvenhangers maken alles wat op tafel staat echt op.
mijn man werd 35 in september en had op tafel toastjes staan met filet, kipsate, en brie, camabert, worst, leverworst augurken, kruidenkaas, wraps met roomkaas bieslook en zalm.
En voor in de late middag had ik 3 schalen bami en kip…
de bami was echt achterlijk veel dat ik naderhand de hele straat een bakje heb gegeven.
Maar ik doe ook altijd superluxe hahah omdat ik altijd bij SF achterlijk weinig krijg…Ik mag blij zijn als ik een worstje krijg… ( laat staan taart!!)
Maar ik maak net zo makkelijk i.p.v bami 2 pannen met soep en stokbrood erbij!!
hier ook altijd taart, een deel haal ik bij hema een deel maak ik zelf.
verder dan chips, nootjes, blokjes kaas met komkommer, leverworst, gekookte worste, mini gedroogde worstjes, toastjes met blauwe brie en gewone brie, gevulde eitjes, gerookte kip in sla gerold met amsterdamse uitjes aan een prikker.
Wraps met zoet gehakt en chilisaus, wraps met zalm en dillesaus op sla.
Gemengd fruit bowl met kleine coupes, mag je zelf indoen.
Eigelijk altijd te veel en het wisselt ook wel.
Hier altijd een uitgebreide lunch, want iedereen komt van ver en ik vind het vervelend om ze met een half knorrende maag weer naar huis te laten gaan. Daarnaast gebak of taart en verder dan niet zoveel aan hapjes (hooguit wat chips voor de hangjongeren (lees: mijn 4 neven en nicht van tussen 12 en 18) :mrgreen: )
Wat er dan precies op tafel komt bij de lunch verschilt, net hoeveel tijd en zin ik heb om van alles te maken. Plaatpizza, diverse salades, saté, lekkere broodjes, diverse vleeswaren, diverse soorten kaas, pesto, knakworstjes, tapenades, diverse soorten soep, quiches etc.
Hier altijd iets zoets, vaak maak ik dat zelf. Dat varieert per verjaardag.
Dan om te snacken:
Diverse groenten met dip, knoflookbroodjes (zelf gemaakt), tortilla wraps met roomkaas ed. kaasstengels, vega loempiaatjes uit de oven, Chips voor de kids, sandwiches, gevulde dadels, goede olijven, spaanse worst en ham etc etc.
Ik maak vaak 2 pannen soep, heb vers brood en poffertjes voor de kinderen. IK laat mijn moeder wel eens een tonijn/zalmsalade maken.
Op de laatste verjaardag had ik alles vega!
Ik probeer altijd iets nieuws te verzinnen, altijd hetzelfde op tafel zetten is gewoon echt heel saai…
Naast de gewone sapjes en fris heb ik wijn en bier.
Aan whiskey ed begin ik niet.
Ook hier taart voor bij de koffie. Meestal maak ik zelf wat (toevallig vier ik zondag mijn verjaardag en ga iig een stoofpeertjeskwarktaart maken).
Omdat wij onze verjaardagen alleen maar overdag vieren en de meesten tussen drie en vijf komen koop ik niet te veel. Zonde als het blijft staan.
Ik heb meestal twee soorten chips, toastjes met drie of vier soorten salade en iets van cashew nootjes.
De meeste hapjes die wij hebben staan hierboven al vermeld.
We hebben een veranda en op verjaardagen gaat steevast de Weber aan.
We braden dan beenhammetjes (2,5u) en echte Duitse bratwursten.
We serveren op de grote tafel dan stokbrood, diverse salades en onze befaamde knoflook/kruiden/pestoboter, tapas en lekkere koude rosé.
de laatste verjaardag waren de (bijzet)tafeltjes helemaal leeg.
Veels te veel dreumessen en peuters die de zooi er vanaf probeerden te sjorren :mrgreen: .
Dat was gister. En in de ochtend. Onze 3e was jarig en net als vorig jaar zijn paar vriendinnen langsgekomen met alleen de nog niet schoolgaande kindjes en 1 vriendin (dus) zonder kinderen (omdat ze op school zitten allebei).
Dit was voor onze knul prima te behappen, als er ook nog eens 2 grote broers van hemzelf + (even snel rekenen) eh 10 grote broers/zussen van die andere dreumessen/peuters bij waren geweest… dan had het gewoon niet gekund (en dan waren er dus maar 4 vriendinnen… 3 of 4 en zelfs 5 kinderen is bij ons in de vriendenkring nogal normaal ).
Maar wel taart, zelfgemaakt. Een 3 taart en voor de peuters had ik van het ‘snij afval’ een taartje met pepernoten erop gemaakt. Viel erg in de smaak.
Als we in het weekend of in de namiddag/avond vieren dan gaat er sowieso iets van een grote pan nasi op het vuur, saté erbij, kroepoep, eventueel nog stokbrood.
Of 2 verschillende soorten soep met brood, salades, gevulde eieren etc.
Vaak maak ik het dan samen met mijn vader die vindt dat soort dingen erg leuk om te maken/ voorbereiden :thumbup: .
Na het eten is het hier vaak wel gebeurt qua verjaardagen dus na etenstijd hoeft er geen hapgebeuren meer op tafel. Hooguit nog een chocolaatje van het 1 of ander voor bij een kopje koffie/ thee.
Hier ook regelmatig gevulde eitjes, hamrolletjes met monchou, dadels met roomkaas, wraps met zalm en boursin, seranno-ham met roomkaas en mango, kaashapjes van bladerdeeg, olijven, zongedroogde tomaatjes, toastjes brie etc…
Voor mee-eters meestal naast broodjes knakworst ook een soepje.
Voor kinderen een zakje chips of snoep.