wat zet je op dat tijdstip op tafel?

Hallo,

Zaterdag vieren we M zijn verjaardag hij word alweer 7 :slight_smile:

Nu is de verjaardag vanaf 14.00 maar mijn zwager wil in de ochtend komen met zijn vrouw en 2 kids.

Normaal ben ik in de ochtend druk bezig met de hapjes.

Maar wat zet je in de ochtend op tafel zet je wel wat op tafel of is het alleen gebak en koffie/thee.

Esmie

wij vieren tot nu toe de kinderverjaardagen altijd 's morgens. Om 10 uur koffie met gebak, en daarna iets van een bol met prikkers met kaas/worst/komkommer bloemetjes, hartjes, e.d. (uitprikken met koekjesvormpjes). En soms wat chips of spekjes erbij. Daarna patat eten met elkaar, of gewoon maar tot 12 uur het feest.

Eventueel wat broodjes met lekker beleg, meer zou ik niet doen zo vroeg.

Als ze echt alleen 's morgens komen zou ik zeggen : alleen koffie met gebak. Als ze langer blijven zitten vragen of ze eventueel een kopje soep willen of een broodje ofzo. Maar hapjes zou ik s’morgens nog niet doen.

Ik had hier afgelopen zaterdag ook ''s ochtends verjaardag. Nu had ik wel allerlei hapjes en chips in huis, maar er is niks op tafel gekomen. Mensen dronken koffie/thee met gebak, en na een tweede bakje hoefden ze niet echt meer wat te drinken verder.

Het was gewoon duidelijk geen tijdstip om ook nog andere dingen op tafel te zetten.

Bij ons in de familie is het altijd eerst koffie met gebak en daarna chips/nootjes stokbrood/ toostjes en als mensen eventueel langer blijven (12/13) dan soep…

Ik doe het zelf zonder soep…

Maar als het maar 1 gezin is zou ik gewoon alleen taart en koffie en als ze er nog even zijn 1/2 bakjes chips en een gewoon drankje… stokbrood en toostjes vind ik meer als er ook meer mensen zijn

Voor 12 uur zou ik geen ships en zo op tafel zetten,

idd eerst koffie met gebak, en dan wat broodjes met beleg.

eventueel met soep.

Ik maak dan een klein bordje met worst/kaas/komkommer/tomaatjes enzo.

Hier ook alleen gebak.

Hoewel mijn zus dan altijd nog een schaal met kleine snoepjes / chocolaatjes neerzet :drool: dus pindarotsjes, noga, M&M’s etc en daar wordt flink van gesnoept :smiley: maar is niet echt nodig ofzo :wink:

Hieropk koffie met gbak, maar daarna gwn lekker wat hartige dingen en een klein schaaltje met kaas, worst. Vinden mensen lekker hoor

Ze komen tussen 10 en 10.30 en zullen tegen 12 uur wel weer gaan denk ik.

Dus dat word gewoon koffie/thee met gebak.

Echt standaard familie kinderfeest 10 uur koffie tijd dan vaak al me moeder en me zussen die komen

Iets ouderwets nog … Koffie met gebak… Tegen 12 uur soep met broodje

En vaak tegen 18 uur is alles wel alweer weg maar als dan nog plakkers zijn dan Savonds patat met een snack ofzo

Maar de kids zijn vaak al einde van de middag moe dus dan gaat iedereen ook weer op huis aan

En we hebben in november altijd zoveel verjaardagen dat we enkel die van de kids vieren en me zussen vieren het Al niet eens meer

We gaan wel ff op de koffie ofzo maar maken er geen poeha van ofzo