wat zegt ie dan???

af en toe kijken mensen me echt met van die grote ogen aan… wat zegt ie nou :shock: dus dacht misschien kunnen jullie die mensen helpen :P(ik versta hem namelijk prima :mrgreen: )



we hebben

*toeten

*toeken

*koekuh

*koekeh

*koekah

(ja er zit duidelijk verschil in klank en betekenis)



Dan hebben we ook nog:

*kikke

*daatuh

*mawah(heeft twee betekenissen)

*poepah

*miemie



Wie o wie wil een poging wagen :mrgreen:

@mv2kids wrote:

af en toe kijken mensen me echt met van die grote ogen aan… wat zegt ie nou :shock: dus dacht misschien kunnen jullie die mensen helpen :P(ik versta hem namelijk prima :mrgreen: )



we hebben

*toeten voeten

*toeken zoeken

*koekuh Koekje

*koekeh boeken

*koekah koelkast

(ja er zit duidelijk verschil in klank en betekenis)



Dan hebben we ook nog:

*kikke kikker

*daatuh daantje

*mawah(heeft twee betekenissen) mama/oma

*poepah ???

*miemie ???



Wie o wie wil een poging wagen :mrgreen:
[/b]

1 poging dan :mrgreen: Miemie was hier op die leeftijd een snoepje, maar daar waren wij ook pas na een week achter :mrgreen:

hahaha mamy, je score is 2 :stuck_out_tongue:



toeten zijn inderdaad voeten, de rest is helaas niet goed :stuck_out_tongue: Ligt veel dichter bij elkaar :smiley: Daatuh is inderdaad daantje, maar de rest ook niet goed hehehe… miemie is geen snoepje, het slaat, net als mawah echt totaal nergens op… :wall:

@mamy wrote:

@mv2kids wrote:
af en toe kijken mensen me echt met van die grote ogen aan… wat zegt ie nou :shock: dus dacht misschien kunnen jullie die mensen helpen :P(ik versta hem namelijk prima :mrgreen: )



we hebben

*toeten voeten

*toeken doekje?

*koekuh kijken?

*koekeh koekje

*koekah ?

(ja er zit duidelijk verschil in klank en betekenis)



Dan hebben we ook nog:

*kikke likken

*daatuh daantje

*mawah(heeft twee betekenissen) mama wachten?

*poepah poepen

*miemie piemel



Wie o wie wil een poging wagen :mrgreen:




zoiets denk ik, maar weet je als je het in een kinderklankzin hoort met gebren gezichtsuitdrukking en situatie er bij zie en weet je het beter dan zoals we hier lezen zonder klank.

toeten voeten

*toeken sokken

*koekuh Broek

*koekeh schoenen

*koekah koekje

(ja er zit duidelijk verschil in klank en betekenis)



Dan hebben we ook nog:

*kikke drinken

*daatuh daantje

*mawah(heeft twee betekenissen) mandarijntje/appel of bal

*poepah Bumba

*miemie kaas of vleesbeleg :eh:

Dat is het? :shock:



vreemde taal :shifty:



:lol:

Ah joh, valt mee als je weet hoe Ryan ‘sokken’ noemde: gaiken! :think:

whoehahahahhhaha gekke kids hebben jullie… :inlove:

Ik kan het niet meer herhalen, maar bij de bakker vanmorgen was ie ook allemaal iets van oeke aan het roepen… tot hij een spekkie kreeg(krijgen ze daar altijd) en heel tevreden zei oeke !!!.. ok, daar bedoelt ie dus spekkie mee :think: Ook zoiets verwarrends… Als iets op is zegt hij oppuh, maar als iets afgelopen, klaar of over is zegt ie ook opuh(afgelOPEN)… Tis af en toe zelfs voor mij behoorlijk puzzelen :wall:

Nou ik had ook weinig punten gescoord.

Had ook hele andere woorden in gedachten.



Maar als je de oplossing erachter ziet is het toch eigenlijk wel logisch, uitzonderingen daar gelaten, hihi.

ach tis nu al best te verstaan :mrgreen: eerst noemde hij alles waar een oeh-klank in zat koeke… errug lastig… als ie koeke roept en je komt met een koekje aan terwijl hij bedoelde dat hij zijn schoenen aan wilde… :wall: :wall: (of andersom, dat is vaak nog erger :stuck_out_tongue: )