wat zat er in de schoen vandaag?

Een chocolade letter en wat strooigoed.

Hij stond met zijn schoen met inhoud bij ons op de slaapkamer uit zijn dak te gaan dat zwarte piet hier was geweest :inlove:



Ik snap het concept “schoencadeautjes” ook niet zo als ik heel eerlijk ben :oops:

Wat strooigoed, een mandarijntje, taai taai of een chocolade letter maar geen cadeaus, die zijn puur en alleen voor Sinterklaasavond.

hier een mandarijntje en heel klein beetje strooigoed. Een kleurblokje voor de oudste en slofjes voor de jongste



ik heb wel voor af en toe een schoenkadootje, dat is dan iets van 1 a 2 euro. Ik typ af en toe, maar dit zal denk ik 2 of 3 keer voorkomen, verder inderdaad wat fruit of strooigoed of een chocoladelolly

een cars autootje en een springveer

een barbapapa knuffel en een paar pepernoten

hier eigenlijk alleen de eerste keer een echt cadeautje in de schoen.

Vanwege de al eerder genoemde reden dat we hier net sint maarten achter de rug hebben en ik snoeperij dus even iets TE vind.



Ze mogen de komende zaterdagen nog hun schoen zetten (dus nog 2x) en dan zal het idd handje pepernoten of een kikker/muis zijn ofzo.

Een speklolly in de vorm van zwarte piet.

Daniël had een zaklampje, en Nynke sokjes.

Wij hadden een mini banketstaafje in onze schoen.

Het allermooiste vond Daniël nog dat de wortels weg waren, en Nynke zat zondagmorgen stralend tussen de pepernoten in de gang :inlove:



Ik denk dat we hier nog 1x de schoen laten zetten, dan 2x pakjesavond, meer dan genoeg!

(met de beide pakjesavonden hebben we wel met de opa’s en oma’s afgesproken dat ze het niet te gek maken!)

Hier vanmorgen wat schuimpjes en een Buzz lightyear knuffel. Mannetje helemaal blij :slight_smile:



Nu pas weer schoentje zetten over een paar dagen :slight_smile:

Bij mij hadden ze gisteren een houten speelgoed horloge erin.

Lente was wel erg verbaasd dat er geen pepernoten bij waren :wink:

Tja, je kunt niet alles hebben.



Ik heb al maanden terug een grote bestelling sint kado’s gedaan. Ik heb nu voor beide 6x een klein schoenkado a 1/2 euro (ring/horloge/stickers etc) en ze mogen nog zetten dat ze pepernoten/manderijn/chocolaatje erin krijgen.

Het is maar zo kort dat ze erin geloven, en dan duurt het ook nog eens maar 4 weekjes, daar genieten wij optimaal van! :mrgreen:

Hier staan er ook een paar schoencadeautjes op de planning…



Pete heeft een pinda-allergie en kreeg vorig jaar vlekken rondom zijn mond na het eten van pepernoten. Ook Luc en Stan hebben een pinda-allergie, maar ik weet nog niet of ze ook op peperneten zullen reageren.

Verder eten we erg weinig snoep (af en toe bij opa en oma) en daar wil ik ze nu ook niet teveel van geven.



Een paar weken geleden heb ik een doos met 20 mini-auto’s gekocht voor 7,99 bij de Aldi. Ook heb ik een zakje met chocoladegeld gehaald. Vanmorgen hadden ze allemaal 1 auto en 1 chocolademunt in hun schoen.



Ik wil de jongens 2 keer per week hun schoen laten zetten en dan een klein cadeautje en doosje rozijntjes of een chocolademuntje erbij.

Ze hadden beide een opwind figuur voor in bad.



Robin vond het wel jammer dat er geen pepernoten door de huiskamer gegooid waren… :smiley:



Ze mogen alleen in het weekend hun schoen zetten.

De volgende keren gaat er wat snoepgoed in zoals pepernoten, chocolademunten en -biljetten, dat soort spul.

Misschien nog een klein cadeautje als ik iets tegenkom.







Edit: Ik dacht, misschien snappen jullie niet wat ik bedoel met opwind figuur… :shifty:

Deze dus, een haai voor Robin, Lucas had een schildpad.



@Rivella wrote:





Ik snap het concept “schoencadeautjes” ook niet zo als ik heel eerlijk ben :oops:

Wat strooigoed, een mandarijntje, taai taai of een chocolade letter maar geen cadeaus, die zijn puur en alleen voor Sinterklaasavond.




hier heb ik het juist andersom. we proberen de snoep-intake van de kleine man te beperken. er komt al genoeg binnen via opa en oma, kdv, zwarte piet op straat. een mandarijntje, een klein poppetje of spelletje in de schoen waar hij leuk mee gaat spelen zie ik veel liever dan chocolade. toch fijn dat de sint rekening houdt met de verschillende wensen van ouders :wink:

een aangevroten ( hmmm is dat een woord??) wortel… ( dat was al een hele happening :mrgreen: )

En een brief van Piet…



Druk druk druk is het vannacht,

zoveel kindjes zitten op de wachten.

Tot Sint en piet verschijnen met de zak,

en stilletjes luisteren naar getrippel op het dak.



Dus lieve Devano vandaag alleen een brief,

om te laten weten wij vinden je nog steeds lief.

Blijf goed zingen voor de Sint,

dan is hij weer goed gezind.

En misschien zit er morgen weer wat in je schoen,

maar dan moet je heel goed je best blijven doen.

( met zingen)




Hahah je had dat koppie moeten zien van hem vanochtend… :inlove:

En hij is er mat wal te content mee :inlove:



Zo doe ik elke dag tot Sint een klein rijmpje voor hem in zijn schoen…

@nachtvliinder wrote:

een aangevroten ( hmmm is dat een woord??) wortel… ( dat was al een hele happening :mrgreen: )

En een brief van Piet…



Druk druk druk is het vannacht,

zoveel kindjes zitten op de wachten.

Tot Sint en piet verschijnen met de zak,

en stilletjes luisteren naar getrippel op het dak.



Dus lieve Devano vandaag alleen een brief,

om te laten weten wij vinden je nog steeds lief.

Blijf goed zingen voor de Sint,

dan is hij weer goed gezind.

En misschien zit er morgen weer wat in je schoen,

maar dan moet je heel goed je best blijven doen.

( met zingen)




Hahah je had dat koppie moeten zien van hem vanochtend… :inlove:

En hij is er mat wal te content mee :inlove:



Zo doe ik elke dag tot Sint een klein rijmpje voor hem in zijn schoen…






Leuk idee zeg…eigenlijk nog nooit gedaan.

Hier nog geen schoen gezet.

@elisaatje wrote:

@Rivella wrote:




Ik snap het concept “schoencadeautjes” ook niet zo als ik heel eerlijk ben :oops:

Wat strooigoed, een mandarijntje, taai taai of een chocolade letter maar geen cadeaus, die zijn puur en alleen voor Sinterklaasavond.




hier heb ik het juist andersom. we proberen de snoep-intake van de kleine man te beperken. er komt al genoeg binnen via opa en oma, kdv, zwarte piet op straat. een mandarijntje, een klein poppetje of spelletje in de schoen waar hij leuk mee gaat spelen zie ik veel liever dan chocolade. toch fijn dat de sint rekening houdt met de verschillende wensen van ouders :wink:




Vanuit de snoep-intake snap ik het wel, hier wordt ook afgewisseld met mandarijntjes en gedichtjes en dergelijke.

Mij ging het meer om de “verwen-factor” van het geheel, ik heb het idee dat het allemaal meer en groter en mooier moet :oops:

Ik weet dat die dingetjes zo gekocht zijn en niet per definitie duur hoeven te zijn maar het geeft me toch niet het gevoel dat ik vroeger van de Sinterklaastijd kreeg :oops:

Maar je hebt gelijk, het is idd fijn dan de Sint met verschillende wensen rekening houdt :mrgreen:

Ik geef ze ook liever een klein kadootje ipv snoep. Een manderijntje kom ik hier echt niet meer mee weg :wink:



Leuk zeg, elke dag een gedichtje, wow! Wij doen het wel af en toe, en dan ook soms op de achterkant van een mooie kaart.

huh ben ik de enige die het echt vroeg vind om NU al iets in de schoenen te gaan stoppen :think: Hier doen we er helemaal niet aan, maar ik weet nog wel’vroeger’ bij mij thuis dat we alleen in de week van sint een paar keer wat in onze schoen kregen, niet al in november :hand:

De reden dat wij het doen is omdat hij nu in het land is.



De kinderen hebben hem met de boot zien arriveren en hem horen zeggen dat alle kinderen hun schoen mochten zetten.



Nu hoef je daar natuurlijk niet aan mee te doen, maar ik vind het wel gezellig.



En bij ons is het zo dat het alleen in het weekend mag, ze hebben nu 1 keer hun schoen gezet, en mogen volgende week weer.

Niet elke dag dus.





Ik weet niet meer hoe vaak ik vroeger mijn schoen mocht zetten, ik weet wel dat de sint toen ook al in november arriveerde.

Ik ben namelijk tijdens de sinterklaas-intocht geboren, en dat is inmiddels 28 jaar geleden. :wink:

tja we doen niet mee met de sint intocht zolang de meiden daar niet naar vragen. Ik hoop dat ze dat ook nooit gaan doen want ik vind het 1 grote onzin :oops: Al krijgen ze wel kadootjes hoor, want ik vind het zielig als iedereen op school wat krijgt en zij niet, zo gemeen ben ik niet :mrgreen:

Dan heb je dus gewoon een hele andere instelling m.b.t. Sinterklaas dan ik denk ik.



Ik kan juist echt genieten van die snuitjes.

Ik vond het als kind ook geweldig, en vooral heel magisch en bijzonder.

Die pieten, Sinterklaas die jou zomaar cadeautjes komt brengen.



En dat ik dat nu terug zie, en de traditie voor hen in ere kan houden… toppunt van genieten, echt waar. :inlove:



Ik doe het met liefde. :slight_smile: