Nou het is allemaal rond hoor. We krijgen vergoeding voor het kdv ( kregen we eerst niet zodoende zijn we gestopt), omdat ik ook vennoot ben van ons bedrijf…had wat voeten in de aarde maar we zijn erachter gekomen en eruit .
Elano gaat weer terug naar het kinderdagverblijf waar hij al was. Die meiden daar waren wild enthousiast en ik zelf ook. De vraag is nu even alleen naar welke groep Elano gaat ; naar de baby groep t/m ongeveer 18/20 maanden of naar de peuters. Hij is bijna 16 maanden. Elano is wel heel snel. Ik twijfel een beetje wat beter voor hem is. Hij houdt wel erg van verandering, omdat hij dan na 2 maanden naar de peuters gaat als we voor de babygroep kiezen. Ik weet niet of hij zal ‘verdrinken’ tussen de peuters. Of beter rustig beginnen tussen de baby’s. We hebben nog geen beslissing genomen, de leidsters overleggen ook even, maar ik mag zelf kiezen wat ik het beste vind :think: Wat zouden jullie doen?
Elano gaat volgende week donderdag een uurtje wennen, we bouwen het rustig op, omdat hij al zo moeilijk is/huilt als ik hem ergens te oppassen geef Als alles dan goed gaat , gaat hij 3 dagdelen in de week
Nu moet mama alleen even omschakelen, ik ben blij maar ik vind het ook heel erg moeilijk :roll:
He meid,
Ik zou hem naar de Peuter laten gaan.
Want als je hem naar de baby’s laat gaan, mag hij binnen de kortste tijd alweer ergens anders heen, dan is het weer wennen. Voor een kind soms ook best veel.
Naar de Peuters, zit hij er meteen goed en kan hij wennen, hoeft hij niet binnen een paar weken weer te ‘verhuizen’.
En die omschakeling, ik snap je helemaal. Jelle gaat ook binnenkort naar de KDV, vanaf volgende week vrijdag. Het is maar een half dag, maar toch…
:-*
In dit geval denk ik dat de peutergroep beter is. Want is hij net weer gewend dat gaat hij weer weg.
Bij ons zou ik voor de babygroep kiezen. Maar hier gaan kinderen pas naar de peuters al ze 2 geworden zijn. Dus dat is het nog veel langer dat ze op 1 groep zitten. In jou geval is de wisseling al snel. Bij ons hebben ze ook geen ledikantjes op de peutergroep maat gewone bedjes. Dat vindt ik nog helemaal niets voor Lucas dus vandaar. Ik denk dat bij jullie wel ledikantjes zijn want anders deden ze geen kids van 18 maanden naar de peuters.
Je moet in ieder geval doen wat je zelf het liefste doet!
Ik zou hem ook op de peutergroep laten gaan, vooral als hij al loopt! Onze dochter sloeg als een blad aan de boom om, zij ging met 1,5 over naar de peutergroep en van wegbrengdrama’s werd het opeens niet meer mee naar huis willen!!!
ik zou toch eerst voor de babygroep kiezen. Deze groep is vaak kleiner en is er iets meer gelegenheid om hem individueel te begeleiden. Voor hem is het (op deze leeftijd) toch een hele grote stap toch?
En de meeste kdv’s hebben een open-deuren-beleid waardoor hij de komende maanden dan kan wennen aan de anderen.
Babygroepen zijn juist kleiner omdat baby’s een kindfactor hoger dan 1 krijgen. En dat komt omdat ze juist zoveel meer tijd vragen qua verzorging. Het is natuurlijk afhankelijk van de groep maar ik denk zelf dat een leidster van een oudere groep makkelijker de handen even vrij heeft dan de leidster op een babygroep.
Het kon helaas toch niet anders dan kiezen voor de peutergroep, omdat de babygroep zo vol zit :shock:
Ik heb soon een gesprek over hoe het gaat met Elano en de peuters. De peuters helpen Elano echt…het is zo lief!!!
Alleen is de groep nogal groot en druk.
Ik heb begin januari geschreven dat (in mijn geval) de babygroep misschien beter was.
Mijn zoontje is inmiddels bezig met wennen bij de peuters en ik zou willen dat hij eerder was gegaan. Mijn mening is dus herzien (en dat in 5 weken). Hij heeft het zo naar z’n zin bij de peuters. Slapen in het grote bed gaat tot nu toe goed. Hij heeft veel meer uitdaging en hij verveelt zich niet.
De laatste weken zijn er veel kids 2 geworden en liep de babygroep leeg. Alle ouder kinderen waren weg en mijn zoon was de oudste. Du hij was heeld e dag met 4 kids van rond de 1 jaar. Wel een beetje saai als je graag wil rennen en stoeien.