wat zal ik doen?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en weet even niet zo goed wat ik moet doen.

Ik heb een vrij onregelmatige menstruatie… gemiddeld zat er aan het begin van dit jaar steeds ongeveer 6 weken tussen (vaak kon ik het wel goed uitstippelen). Ik werd of op woensdag of op zondag ongesteld. De afgelopen maanden zat er eerst 5 weken en daarna 4,5 week tussen.

Nu is het inmiddels bijna 6,5 week geleden dat ik voor 't laatst ongesteld werd. Normaal gesproken krijg ik ongeveer anderhalve week van tevoren last van mijn tepels, maar dat had ik niet.

Ik kreeg nu ongeveer anderhalve week geleden last van krampen… ik had het gevoel ongesteld te worden, maar werd het niet. Afgelopen zaterdag werd dat gevoel nog heviger, maar weer niets… terwijl ik normaal gesproken dan eigenlijk dezelfde dag ongesteld wordt. Nu heb ik sinds gisteravond last van mijn tepels en vraag me af of ik nu nog even tot komend weekend zal wachten om te kijken of ik ongesteld ga worden.

Het contact met de jongen met wie ik naar bed ben geweest is vooral heel vriendschappelijk… en er is een ongelukje gebeurd, dus het zou kunnen, maar ik ga er eigenlijk, gezien mijn onregelmatigheid vanuit dat er niets aan de hand kan zijn… maar ja, ik ben nog steeds niet ongesteld…

iemand een tip?? Ik ben niet misselijk, wel af en toe moe, maar dat ben ik vaker. Ik weet niet zo goed of ik moet testen en zo ja, wanneer en zo ja… of ik het aan mijn vriend moet vertellen…

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Janoes

Ik zou een test doen…Morgen kopen en gelijk doen…Dan weet je in ieder geval of je zwangerschap kan uitsluiten…

Misschien handig om nog even bij te zeggen dat ik sinds twee weken veel rugpijn heb… normaal gesproken wel lage rugpijn in de week voor mijn ongesteldheid… dat is nu wel een beetje voorbij, maar nu een soort van spierpijn gevoel in het midden van m’n rug. Soms links, nu met name rechts… ik weet niet of dat nog iets zegt… ik ben eigenlijk gewoon onzeker, maar kan me niet voorstellen dat ik zwanger zou zijn…

En ja, je hebt gelijk… misschien maar gewoon testen, maar ik durf geloof ik niet zo goed.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Snap dat het spannend is, zeker als het niet helemaal gepland is. Maar niet weten is denk ik nog wel vervelender omdat je je dan van alles gaat afvragen. Dat zorgt natuurlijk ook niet voor rust…

Iedereen heeft andere zwangerschapsverschijnselen. Ik kan dus uit jouw verhaal niet perse opmaken of je wel of niet zwanger kan zijn. Maar goed, je hebt maar een zaadje op het goede moment nodig he…

Dus morgen gewoon doen, misschien met een goede vriendin ofzo. Dat zij kijkt oid??

Sterkte.

Misschien een stomme vraag hoor… maar zou jij het aan je vriend vertellen in mijn geval?? Ik wil hem niet onnodig in de stress brengen, maar stel (in het hele kleine geval dat…)… is het natuurlijk fijner als hij weet dat ik er uberhaupt mee bezig ben.

Jullie hebben geen relatie toch? :think:

Het is toch gewoon een vriend?

Ligt er helemaal aan hoe jullie relatie is natuurlijk. Is het je beste vriend dan zou ik hem bellen ja.

Is het gewoon een vriend dan zou ik wachten tot je het zeker weet…

Als hij wel iets meer is dan een gewone vriend qua relatie-achtig zou ik wel vertellen dat je overtijd bent en dat je morgen (overmorgen, wanneer dan ook (maar het liefste zo snel mogelijk) een test wil gaan doen…

't is een beetje dubbel… hij is een hele goeie vriend, we zijn gestart met een soort van relatie, hebben uiteindelijk besloten vriendschappelijk verder te gaan, maar ondertussen hebben we toch nog wel een soort van relatie… (klinkt ingewikkeld, is het soms ook wel). Ik vertrouw hem volledig, maar vind het wel moeilijk om dit te bespreken.

Ik heb wel eens eerder het gevoel gehad dat m’n lijf me voor de gek hield (was in een eerdere relatie)… maar toen werd ik eigenlijk altijd wel ongesteld. Nu ben ik na 6,5 week nog niet ongesteld en ja, ik denk dat ik 't idd maar gewoon moet testen. Aan de andere kant denk ik… ik krijg nu last van m’n tepels, misschien moet ik nog even tot het weekend wachten (waar een mens al niet over na kan denken he!?). Ik stel het eigenlijk steeds uit, dacht eerst… als ik woensdag nog niets voel, toen dacht ik… als ik in 't weekend nog niets heb… en nu denk ik… misschien moet ik tot volgend weekend wachten. Juist omdat er de laatste tijd toch wel wat regelmaat in m’n menstruatie zat…

Kortom, ik weet het niet zo goed… maar ik moet het maar gewoon gaan doen. het is in ieder geval wel fijn om even te delen… ik heb 't namelijk nog tegen niemand gezegd… dus helpt wel even om reactie te krijgen!!!

Thnx!!

Nou ik lees al dat je jezelf dus helemaal gek aan het maken bent. Dat snap ik maar je hebt er niets aan…

Vrouwen die zwanger zijn hebben bijvoorbeeld ook last van hun tepels dus dat zegt mij niets…Kan vriezen, kan dooien…

Het IS ook moeilijk om dit te bespreken, het is niet zomaar wat…

Is het kindje welkom?

Ik zou morgen echt dapper de drogist in lopen en een test kopen…Dan heb je misschien wat meer zekerheid en weet je ook hoe je dit wel of niet moet gaan brengen…

Als jullie wel een relatie hebben dat jullie elkaar blind vertrouwen zou ik hem toch even bellen met de mededeling dat je overtijd bent…

En dit is een heel fijn forum hoor. We kunnen ook nog wel eens kattig doen, maar over het algemeen krijg je altijd wel antwoord op je vragen :thumbup:

Ik ben in ieder geval heel blij met je antwoord!! Misschien toch net even het duwtje wat ik nodig had…

En ja, ik zit mezelf gek te maken… maar weet ook hoe je als vrouw jezelf voor de gek kunt houden en dus wil ik er niet van uit gaan…

Je vraagt of het welkom is… ja, dat zou het zeker zijn! Ik heb eigenlijk al heel lang een kinderwens… maar eigenlijk nooit actief mee bezig geweest. Hoewel het nu geen ideale situatie zou zijn, zou ik het zeker niet erg vinden… maar ik wil er dus niet op rekenen…

Ingewikkeld allemaal… :think:

Is het zeker. maar als je die grote wens hebt hoop ik het gewoon voor je…Je bent nooit in de ideale situatie om een kindje te krijgen zeg ik altijd maar…Je wereld gaat totaal op z’n kop staan, op een fijne manier…

Ken je verder niet, maar laat je het nog even weten??

Succes…

tjs, ik ben het met madre eens, “gewoon” snel testen. Dan weet je tenminste waar je het over hebt…

Bedankt in ieder geval voor je reactie… ik ga deze week testen… weet nog niet wanneer… maar ga het zeker doen!!

En ik laat het je sowieso nog wel even weten wat het geworden is… ik reken nergens op… maar hoop heel stiekem een klein beetje!!

Thnx!

Ik hoop met je mee… een kindje is toch heel bijzonder…

En zoals al gezegd; er bestaan natuurlijk situaties die wellicht wat meer ideaal lijken om een kindje in te krijgen, maar ik weet niet of dat echt zo is. Dit kindje zal welkom zijn, en dat is ideaal.

En mocht de test uit wijzen dat je niet zwanger bent, heet deze situatie je in elk geval de gelegenheid gegeven om nog een goed na te denken over je "relatie"en je kinderwens…

Succes!

Ik zou ook gaan testen, en hoe verder je het gaat uitstellen hoe meer je er aan blijft denken :wink:

Ik zou dus gelijk een test gaan halen :wink: en als je wel zwanger bent dan zou ik het wel aan je vriend gaan vertellen. Dan kan hij altijd nog zien wat hij met die informatie doet.

Succes!

Gewoon zo snel mogelijk testen meid, dan ben je van deze gekmakende onzekerheid af :-*

Ofwel, vlieg naar de winkel, haal een test en vandaag testen :wink:

testen :thumbup:

EN???

en ?

we zijn natuurlijk niet nieuwgierig he :liar: