Wat zal dit kunnen zijn?

Hai!

Ben nu een maandje op weg met de bv en het loopt heel goed. Vanaf dag 1 al, geen problemen eigenlijk.

Echter, nu sinds een aantal dagen bij aanhappen pijnlijke tepels. Is niets aan te zien, mn geen kloven oid.

Eenmaal aan 't drinken trekt de pijn ook gelijk weer weg. Mannetje hapt prima aan nog steeds.

Nu heb ik er ook gemene pijnlijke steken in mn borsten zelf bijgekregen. Niet gerelateerd aan 't drinken, maar gewoon als ik ergens mee bezig ben. Geen toeschietreflex :wink: maar echt of dr een mes door mn borst(en) trekt. Daarna is 't ook weer voorbij.

Dacht zelf aan spruw misschien, maar zowel in mondje als aan mn tepels is werkelijk NIETS te zien. En hij drinkt ook niet onrustiger dan ik gewend ben. Herkent iemand dit? Vind het erg vervelend :naughty:… :smiley:

Bij spruw hoeft er niet altijd iets te zien te zijn…wat je vertelt lijkt er wel op :think:

Het ultieme kansloze hieraan is dat mijn ha weigert om een antischimmeltje voor te schrijven als het niet zichtbaar is. Heb daar al hele discussies met hem over gehad in de bv periode van mn oudste :wall:

(misschien maar lekker de waarneming bellen als ie afwezig is… :smiley: )

En via een lactatiekundige?

Ik vond dit: http://www.lactatie.info/index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=35

Heel vervelend dat je zo’n last hebt.

ik zou voor de waarnemer kiezen :shifty:

Hier een ha die moeiteloos voor de baby voorschreef, maar niks voor mij wou voorschrijven :wall: nee dat werkt lekker… wel de baby behandelen en de moeder niet, dan zijn we over een jaar nog aan het behandelen meneer de dokter ben ik bang…

Maar ja bij mij was er niks te zien… nee maar ik voel het wel!

Ja dat was vast een dreigende bo.

Gelukkig een apotheek hier die ontzettend goed meedacht en het ook vrij ‘kansloos’ vond alleen de baby te behandelen en dus contact opnam met de assistente en ja ja… zo waar… kwam er toen wel een receptje voor mama.

wat zijn ze koppig hè, die huisartsen :wink:

Ik zal morgen eens contact opnemen met ze, eens zien of hij nog 'tzelfde beleidt voert (hope not :pray:)

Het klinkt als spruw. Zo voelde het bij mij ook.

Als je huisarts niet wilt luisteren, kun je contact op nemen met een lactatiedeskundige, eventueel via het consultatiebureau. Dan kan die een advies uitschrijven naar je huisarts en dan luistert hij/zij mischien wel.

Zo heb ik het ook gedaan toen mijn spruw niet over ging en ik niet gehorod werd door mijn huisarts.

Liefs Suzanne

Het klinkt als spruw.

Als je niets krijgt, kun je bij de drogist daktarin creme halen.

Die kun je op je tepels doen. (ik geloof wel even schoonmaken voor je kindje weer gaat drinken).

(En ik heb bij mijzelf nooit iets gezien als ik spruw had, de ha heeft 1 keer gekeken met een soort blauw licht en dan zag hij het wel.)

Ik zou ook zeggen spruw…bij mijn oudste had ik er ook erg last van, terwijl je niets kon zien, heel naar :? ook mijn vriendin heeft het bij 2 kids gehad, terwijl je niets kon zien. Wat zei de ha?

Ik heb nu zelf spruw in mijn mond en het doet harstikke zeer. Heb nu nog meer medelijden met alle baby’s!

Liefs Suzanne

Als ervaren moeder zou ik gewoon bellen met de mededeling dat jullie spruw hebben en je er iets voor wil. Bij mkij werkte dat, hoefde niet eens te komen kon het gewoon ophalen bij apotheek :thumbup:

succes in ieder geval

Hopelijk is het vandaag al gelukt.

Ik vraag dat soort dingen ook niet meer. Ik deel het mee. Ook voor de candida in de zwangerschap bel ik gewoon de herhalingsreceptenlijn en spreek het in en dan ligt het elke keer de volgende werkdag gewoon bij de apotheek.

Als ie niet wil meedenken, dan moet je maar voor 'm denken :twisted:

Wat ook nog kan is dat je gentiaan violet besteld bij een lactatiekundige (kan ook wel online). Dat werkt hier echt superdeluxe tegen spruw.

Bedankt voor 't meedenken :thumbup: