Gistermiddag haalde ik mijn moeder en kinderen van de bus bij mijn moeders huis. Mijn moeder woont op het platteland. We waren net allemaal de bus uit, de jongste sliep (vandaar dat ik bij de bushalte stond, met een buggy). We staan daar, zie ik ineens door het veld wat aan lopen. Eerst dacht ik dat het een mooie oranje kat was, wel een hele grote, maar op de manier van lopen lijkt het meer een hond. Hij steekt het fietspad over en is echt heel dicht bij ons. Op het moment dat ik verwonderd roep dat het een vos is, lijkt de vos zich eindelijk te beseffen dat hij en dicht bij de straat en de bewoonde wereld is en dat er een stel mensen wel heel erg dichtbij hem staat. In volle vaart rent hij weer het veld in en is in no time verdwenen.
Zo bijzonder!
Wij hebben een levende vos gezien!
Moeten/kunnen we dit ook ergens melden (natuurmonumenten ofzo)?!
Het is wel bijzonder he om ze te zien! Ik weet niet waar je woont, maar hier zitten er echt vreselijk veel en wij merken het vooral aan de katten… die komen soms gehavend weer thuis, met wonden die niet van een auto kunnen komen Helaas is het hier niet bijzonder meer…
Als de vossen zich laten zien is het een teken dat er een heleboel zijn.
Net zoals hier.
Wij wonen ook op het platteland en zien ze hier ook wel eens voorbij komen (vooral op de boerderij van mijn schoonouders)
Vorig jaar zag ik er eentje op vakantie. Dat was niet in NL, maar in Oostenrijk. Het was donker en ik kwam vanaf de toiletten en liep met mijn zaklantaarn. Ik schrok wel even, want had er nog nooit een gezien en dacht eerst ook dat het een kat was.
Bij ons in de polder zitten er ook een aantal, en inderdaad volgens mij worden het er meer want ik zie ze nu ook soms overdag.
Mooie beesten zijn het wel hè :inlove:
(alleen zo jammer dat ze complete kippenrennen en konijnenhokken uitroeien)
Bij mijn werk in de bewoonde wereld tussen de huizen loopt er ook wel eens een en de kippen slapen in de boom
@melanie wrote:
Bij mijn werk in de bewoonde wereld tussen de huizen loopt er ook wel eens een en de kippen slapen in de boom![]()
![]()
Whahaha whoeoe ik mag niet lachen maar oh wat is je post grappig :mrgreen:
Ja die bewoonde wereld doet het hem he
maar gewoon midden in een woonwijk bedoelde ik
Hier komen ook regelmatig vossen voorbij en ik woon niet op het platteland.
We hebben wel eens een bouwvakker gehad die verwonderd heeft zitten kijken naar een vos. Die had er ook nog nooit eentje gezien. Blijven mooie beestjes.
@melanie wrote:
Ja die bewoonde wereld doet het hem he
maar gewoon midden in een woonwijk bedoelde ik![]()
Nu wordt ie nog grappiger :lol:
Nee dat bedoelde ik niet !
@Karin2 wrote:
@melanie wrote:Ja die bewoonde wereld doet het hem he
Nou deel het met me :think: :shifty:
@melanie wrote:
@Karin2 wrote:@melanie wrote:Ja die bewoonde wereld doet het hem he
De clue weggeven is nooit meer grappig maar het ging om de kippen in de boom. Deed me denken aan Chickenrun :mrgreen:
@Karin2 wrote:
@melanie wrote:@Karin2 wrote:@melanie wrote:Ja die bewoonde wereld doet het hem he
De clue weggeven is nooit meer grappig maar het ging om de kippen in de boom. Deed me denken aan Chickenrun :mrgreen:
Ok

Nou woon ik hier, in de buurt, toch al 30 jaar maar dit was de eerste keer dat ik een vos zo dichtbij zag.
Ik blijf het prachtige beesten vinden. En ik vind het wel wat hebben. Net als wolven, die mogen van mij ook best weer terug in het bos .
Nou nee, laat maar.
Ik denk dat menig boer, kleinvee liefhebber liever heeft dat ze buiten de grenzen blijven.
Inderdaad, vossen zijn prachtige beesten!!
Wij hebben een hond die er wel een beetje op lijkt.