Mijn zoontje heeft berg op zijn hoofd. Nu ben ik een beetje op zoek gegaan wat ik daartegen zou kunnen doen. Daarbij kwamen ontzettend veel opties naar voren (met baby-olie insmeren, bepanthen, berg-pads etc)
Maar wat werkt nu echt? Wie heeft er een middeltje wat goed heeft gewerkt? (voordat ik weer vanalles aan ga schaffen :oops: )
Yeline heeft nog steeds berg op dr hoofdje en ik heb vanalles geprobeerd maar het blijft maar zitten :?
Eindelijk es uitgezocht wat berg nu eigenlijk is, maar Alyssa heeft het ook een klein beetje, ze had het ook net boven haar oogjes, daar had ik een beetje bepanthen gesmeerd (zo van dat kan ik voor alles gebruiken) en dezelfde dag liet het los en kon ik het zachtjes wegkrabbelen. Bij haar haartjes heb ik het nog niet gedaan, vond dat zo vettig worden dan.
Wat echt helpt is erg ranzig om te doen…
Hoofdje met dikke klodders vasaline insmeren, in laten werken en met een ansichtkaart er af schrapen…
Ik kon het niet aan, maar mijn man heeft het gedaan…kwam een klein beetje terug, herhaald en nooit meer terug gezien…
hoi
het advies wat marlous geeft is ook het advies wat ik je kangeven.
Mijn dochter dat er heel erg last van de dokter gaf toen het advies flink vet maken met evt. olie ff laten intrekken en dan met een kaart eraf schrapen.
Ziet er zielig uit maarja voor de rest werkt er volgens mij niks echt
Ik weet niet op je de haartjes wast? Maar als ze lasst van berg hebben, moet je zo min mogelijk de haren wassen… Als ik meer dan 1 x in de week de haren zou wassen heeft ze weer erg last… Verder doe ik er regelmatig baby-olie van Natusan op… staat op het flesje geschikt voor de behandeling van berg… hoop dat jer wat aan hebt…
Met een beetje geluk gaat het weg. Het kwam hier met 6 maanden en toen ze naar school ging was het net een beetje weg…
Alles geprobeerd, niks hielp. Het is ook niet erg, maar het ziet er vreemd en vies uit. Mijn dochter had lang haar en het viel dus niet op, en ik heb het na een tijd ook maar zo gelaten.
Ik smeer Remco zijn hoofd elke dag in met baby-olie. Daardoor laat het snel en makkelijk los. Het verdwijnt er helaas niet mee maar het is nu goed te doen. Het was eerst veel erger.
Alleen mijn tweede heeft het gehad. Helaas had ze ook redelijk veel haar. Maar ik smeerde 's avonds meestal haar koppie in met olie en dan 's ochtends pakte ik een kam en ging zachtjes in tegengestelde richting kammen en dat werkte goed.
hoi,
wat echt helpt is de hoofdhuis id goed invetten met babyolie een nachtje laten zitten en dan er afschrapen met een stukje karton oid.
veel succes ermee
liefs bianca
hier na het douchen flink met olie erop een nachtje laten en met het borsteltje even flink erover…is zacht maar je ziet de vlokjes eraf gaan :sick:
Ik heb het een paar keer fanatiek gedaan en nu zo snel ik een beetje zie gelijk weer en het blijft aardig weg! :thumbup:
Weet je als je het laat wordt het alleen maar erger!!
Sam had het ook ietsje, en deed ook idd na het badje (of tijdens) het er met wat olie o.i.d. zelf af schrapen (en idd wat Sas zegt, met borsteltje!). Elke keer een beetje. Hij had er geen last van dat ik dat deed, en nu alles weg is, ziet het ernaar uit dat het ook weg blijft :thumbup:
wat renzosmam zegt, goed bijhouden. 's Avonds insmeren en 's ochtends uitkammen. Nou had Teun echt een megabos haar, dus ik deed dat uitkammen met een luizenkam. Die nam echt alles mee, superfijn!
Vooral géén zwitsal haarlotion gebruiken, en hier was ik met 3 dagen van hardnekkige berg af door in te smeren met Bepanthen (hoewel ik denk dat vaseline het ook gedaan had). Is vetter dan olie. 's Avonds insmeren, 's ochtends er voorzichtig afschrapen of borstelen. Overdag gebruikte in de haarlotion van Zarqa, die is tegen berg en ruikt ook nog een heerlijk!
Wij hebben zijn hoofdje ingesmeerd met baby olie en de nacht in laten trekken. De volgende ochtend heb ik met een kartonnen kaartje alles eraf kunnen schrapen. Hij heeft het daarna niet meer gehad!!
ik laat het juist bij thijmen wel omdat hij overal zo heftig op reageert…maar begin nu toch echt te merken dat het een stuk minder word.
heb geluk denk ik? of beter gezegd thijmen heeft geluk
Tjee, Myrthe heeft het ook nog steeds (een beetje), maar ik kan me daar dus echt niet druk om maken. Ik ben eigenlijk verbaasd dat een aantal van jullie het zo vies vindt. Misschien heeft Myrthe het heel licht? Je ziet het alleen als je haar haartjes omhoog houdt.
Binnen de antroposofie wordt geloof ik zelfs gedacht dat berg beschermend is. Een soort extra afdekking.
Ik laat het maar zo. Heb weleens met olie en een kaart wat gedaan, maar echt fantastisch vond ik dat niet met al die haartjes die er overheen zitten. Ik spoel wel altijd haar shampoo heel goed uit omdat shampoo resten het kunnen verergeren.
Ymke had het bij en tussen haar wenkbrauwen. Nachtje bepanthen in laten werken en toen kon ik het er zo afschrapen…
Ze heeft het ook op haar hoofd, niet zo heel erg, dus daar doe ik niets aan…
Er vanaf blijven, nÃet schrapen en niet frunnikken eraan. Insmeren met vette substantie (hier werkte Natusan olie prima, maar arachide olie op advies van ha nou juist net niet) en dan de haartjes - als die er zijn - doorkammen zodra het loskomt. Bij Saba leek de berg erger te worden na schrapen.
ik smeerde ook met olie maar die kaart werkte bij Freja niet. Heb het eraf gekamd met een stofkammetje (soort vlooienkam). Niet meer teruggezien. Sterker nog: ze krijgt ineens een mooie, blonde kuif.