Wat wel en niet invriezen en andere bewaar vraagjes....

Kun je rode kool invriezen? Ik las dat je nitraatrijke groente niet in mag vriezen, rode kool is toch geen nitraatrijke groente? Chinesche kool wel weer toch??

Iemand vertelde laatst dat je het ook met potjes op de kop kon bewaren, kan dat ook met fruit of moet het beslist warm zijn? Ik heb het geprobeerd met een olvarit potje opnieuw te vullen, bij de ene kon ik de deksel naderhand nog wel in drukken, de ander niet, waar kan dat aan liggen en kan ik het niet bewaren als de deksel niet ingedrukt is??

Thanks,

Gemma

En o ja als boerenkool, zuurkool, ui en prei geen reacties geeft, kan rode kool dan ook wel denken jullie??? Mmm :think: heeft eigenlijk niks met het onderwerp te maken maar goed :mrgreen:

hallo ben even voor je opzoek geweest maar kon niets vinden over rodekool.

De volgende groentens zijn nitraatrijk

Kropsla andijvie spinazie bietjes veldsla postelein radijs knolselderij en raapsteel

Succes verder.

en jammer dat er nog niemand heeft gereageerd die dit wel weet.

Gr Nala

als je de deksels van de potjes nog in kunt drukken zijn ze niet vacuuum afgeloten.

Het beste kun je de potjes eerst even uit koken en ze heet vullen.Als je ze vult moet de groenten echt goed warm zijn en als je de deksel erop draait moet je de potjes op zijn kop zetten in koud water zodat het snel afkoelt.

is hetzelfde principe als dat je groenten in bv jam of hakpotten inmaakt.

over nitraatrijke groenten zou ik even moeten googlen, kom ik misschien nog op terug als ik iets kan vinden