Hoihoi
Hier op kok zijn er wellicht nog meer moeders met 2 kinderen.
(en 2 kinderen van hetzelfde geslacht)
Maar wat moet vragen voor een kindje dat 1 jaar wordt en 1 zus heeft die maar 1.5 ouder is (en ook al heel erg verwend is)
Misschien dat jullie ideeen hebben. Ik zelf weet het niet meer. vind het ook zonde om van alles 2 te hebben.
Heb zelf wel zoiets dat ik het leuk vind dat ze van bepaalde personen iets speciaals krijgt… bv peettante, opa oma
maar mag ook speelgoed zijn.
maar gewoon zo van dat je over een paar jaar kunt zeggen van kijk dat heb je met je 1e verjaardag gekregen…
hier waren het dan 2 jongens (nou ja, dat zijn het nog steeds :lol: ) die 1,5 jaar schelen en inmiddels hebben we ook de 1e verjaardag van onze 3e knul achter de rug.
Wat hebben de 2e en 3e gekregen voor hun 1e verjaardag:
- boekjes! (voorleesboeken met een persoonlijke noot van de gever voor in geschreven! en de 3e ook 2 nieuwe kartonnen boekjes omdat daar toch ook een heel aantal echt stuk waren).
- nog wat extra duplo en dan een set met een leuke auto erbij
- houten blokjes (hadden we ook wel, maar daar kan je er ook wel extra van gebruiken, de torens om om te gooien zijn noooooog groter)
- winter slaapzak met mouwen
- setje kleding
- aanvulsetje little people
Verder blijft het gewoon ontzettend moeilijk… en dit dilemma komt elk jaar terug :roll: (onze 3e is ook nog eens 3 week voor sinterklaas jarig, die was dit jaar dus praktisch in de vorm van nieuwe pyjama’s, sloffen etc)
loopfietsje??
idd boekjes met naam
badjasje
@marijke79 wrote:
loopfietsje??
idd boekjes met naam
badjasje
loopfiets hebben we al, kan alleen de oudste nog niet op.
van ons krijgt ze een looptractor
boekje krijgt ze ook al…
badjas… dat hebben we nog niet voor haar …
Ik vind het speelgoed van grimms erg mooi. Bijvoorbeeld de stappenpiramide of de grote regenboog. In combinatie met wat mooie diertjes wordt daar heel veel plezier aan beleeft.
Hebben ze al een keukentje?
Houten treinbaan?
@Lune wrote:
Ik vind het speelgoed van grimms erg mooi. Bijvoorbeeld de stappenpiramide of de grote regenboog. In combinatie met wat mooie diertjes wordt daar heel veel plezier aan beleeft.
Hebben ze al een keukentje?
Houten treinbaan?
grimms ken ik niet… even googlen…
keuken heeft de oudste met haar verjaardag gekregen… treinbaan hebben we wel in huis, maar hebben ze nog niet gehad…
Ik zou ook zeggen boekjes. Onze dochter gebruikt haar boekjes als bijtring (de bijtring zelf wil ze uiteraard niet) en op een gegeven moment zijn ze zo aangegeten dat ik ze weg gooi. Heb voor haar verjaardag dus aan iedereen boekjes gevraagd en niet 1 dubbel gehad!
En aanvulling op duplo oid is ook altijd leuk.
Hier hetzelfde maar dan met 2 jongens
Ik ga bonnen vragen van verschillende (baby) winkels,
en ik ga nog even sneupen in het Intertoys boek misschien zie ik nog iets staan.
Maar vindt het ook erg moeilijk,dus ik weet wat je bedoeld!
duplo… heb van mijn nicht (voordeel van de jongste in de familie te zijn) een HELE GROTE bak overgekocht…
Boekjes… :roll: veelste veel… oudste is voorzichtig… in 2.5 jaar tijd zijn er 2 kapot gegaan…
Heb wel gekeken naar een rubenspop… maar ben bang dat ze er nog te jong/klein voor is… en beetje duur…
Ik heb 2 dochters met 2 jaar leeftijdsverschil. De jongste heeft onlangs voor eerste verjaardag het volgende gekregen: duplo, little people, puzzels, loopfietsje, boekjes.
de jongste (nu dus 1) heeft van sinterklaas natuurlijk ook het nodige gehad. Wat echt een hit is is de zingende theepot van Fischer Price. Er zitten twee kopjes een schaaltje met gebakjes bij. Zitten ze samen thee te drinken. Verder vindt ze de barbiepop ook leuk en gewone poppen dus ook. De oudste kleed ze aan en uit en de jongste sleept er alleen maar mee. Op de bank en van de bank.
Ik weet zelf niet eens wat we moeten kopen :oops:
Aan de visite heb ik kleding,megablocks gevraagt.
We hebben hier eigenlijk nog zoveel.
wij zijn heel erg van het houten speelgoed.
nu heb ik al eraan zitten denken om houten spullen voor de keuken, gebakken eieren enzo.
houten knikkerbaan.
zomerkleren
en ben helemaal gek van een bepaalde pop rubenspop…kan babykleertjes aan…
maar heb nu wat ideeen, maar andere ideeen zijn nog altijd welkom hoor…
Esmie, houten auto. of auto,trein, helicopter van hout die je op de treinbaan (van eighorn,lobbes of ikea) kan doen.
en esmie wij hebben helemaal niet veel speelgoed hoor… :liar: daarom ook ons probleem…
hier een weeybug gekocht, groot succes.
@mamavb wrote:
hier een weeybug gekocht, groot succes.
wat is dat? een soort loopkar in de vorm van een lieveheersbeestje of zo?
heb al geprobeerd te googlen. maar kent het niet.
als je googeld op wheelybug gaat het beter denk ik :lol:
Maar zijn idd die loopbeestjes, lieveheerstbeestje, bijtje, muisje… zoooo leuk :thumbup: Wij vonden ze te duur, maar kon hem toen voor 10 euro bij een abbo op Kinderen als welkomstcadeau krijgen… en een abbo wou ik toch al… en voor een tientje kon ik hem niet laten staan :inlove:
Hoi!
Ik heb dit probleem (nog) niet; wij hebben 1 kindje en dat duurt nog bijna 3 maanden voordat hij 1 wordt.
Maaaarrr… als ik wel in die situatie zou zitten denk ik dat ik voor de kleine zelf een kleinigheidje zou vragen (idd een boekje ofzo) en voor de rest dan geld. Bij elkaar leggen en dan een speeltoestel voor in de tuin kopen (zo’n huisje met schommel, glijbaan enzo).
(maar ik weet natuurlijk niet of jouw kids dit al hebben!)
Succes en alvast een fijne verjaardag!
Groetjes, Marieke
@marieke_dm wrote:
Hoi!
Ik heb dit probleem (nog) niet; wij hebben 1 kindje en dat duurt nog bijna 3 maanden voordat hij 1 wordt.
Maaaarrr… als ik wel in die situatie zou zitten denk ik dat ik voor de kleine zelf een kleinigheidje zou vragen (idd een boekje ofzo) en voor de rest dan geld. Bij elkaar leggen en dan een speeltoestel voor in de tuin kopen (zo’n huisje met schommel, glijbaan enzo).
(maar ik weet natuurlijk niet of jouw kids dit al hebben!)
Succes en alvast een fijne verjaardag!
Groetjes, Marieke
moest wel lachen om het speeltoestel… dacht meteen heej ze heeft mij in een ander topic gezien… houten speeltoestel… :mrgreen:
moest wel lachen om het speeltoestel… dacht meteen heej ze heeft mij in een ander topic gezien… houten speeltoestel… :mrgreen:[/quote]
Owww… hihi… nee, heb dat niet in een ander topic gezien, maar was gewoon mijn ideetje
geld vragen voor een speeltoestel is idd best een idee, dat heb ik met mischa zijn 2e verjaardag gedaan. Hij had zoooooveel speelgoed gekregen toen hij 1 werd waar hij juist wat aan had toen hij 2 werd…
zijn glijbaan heeft iets vertraging gehad, want toen ik het geld vroeg woonden we nog op een flat en waren we bezig met verkopen enz.
Maar met 2,5 had hij zijn speeltoestel en was mega blij ermee.
Een klein glijbaantje is wel heel leuk, kan je ook voor binnen gebruiken en spelen ze nog heel lang mee. Mijn kinderen zijn ook blij met de tsjoektsjoek trein van PlaySkool. Is wel 25 euro maar kunnen ze eindeloos mee spelen en andere kinderen die op bezoek zijn willen er ook altijd mee spelen. FischerPrice Little People is ook wel heel erg leuk maar misschien nog een beetje moeilijk.