Haai,
Misschien beetje gek vraagje maar wat geven jullie je dreumes voor vlees?
R heeft 6 tanden en dus nog geen kiezen.
Ik heb niet echt het idee dat ze vlees (apart) lekker vindt… Ze eet het eigenlijk alleen als het ergens door zit dus als ik haar eten prak. Dat doe ik liever niet met alles. Zoals broccoli, bloemkool, worteltjes enzo die geef ik liever heel… Maar ze eet dan eigenlijk nooit echt van haar vlees.
Kip uit de kippensoep vind ze wel lekker…
Met vis is het eigenlijk hetzelfde. door de spinazie bijvoorbeeld vindt ze het heel lekker maar apart niet…
Hebben jullie tips?
En doen jullie ook al vlees op brood? Of is dat nog te zout?
Bedankt!!!
Ik zou het lekker zo laten eigenlijk, vlees is niet gezond ofzo.
dan moet je er wel vervanging voor hebben toch?.. maar wat…
Ik eet dat niet… En iedere keer een ei erbij is ook niet echt de bedoeling Kaas plakjes eet ze niet…
Hm ja het vereist wel creatief koken denk ik
Wij eten gewoon vaak kaas, noten, peulvruchten, eitje erbij.
Jinthe krijgt alles, maar lust niet.
Maar anders misschien om de dag iets waar het vlees/de vis/de kip doorheen verwerkt zit en de andere dag hele groenten ofzo?
Op brood kan af en toe smeerworst best. En kipfilet ed kan volgens mij ook best? En dan af en toe ei als vervanging of kaas of peulvruchten ofzo. Dan kom je er volgens mij wel?
Noten als vervanging vind ik bij een jonge dreumes niet zo verstandig.
Je kan de noten eerst hakken in een vijzel, dan gaat het prima.
Smeerworst zou ik dus echt niet geven;
Smeerworst wordt net als smeerkaas gefabriceerd uit resten. In dit geval uit restvlees. Ook smeerworst is heel zout, bevat varkensspek, varkenscollageen, eiwitten, specerijen, emulgatoren en lever, waar de afvalstoffen van het dier zitten. Daarnaast bevat het veel vitamine A. Een teveel hiervan is niet gezond voor kleine kinderen. Er zijn wel smeerworst soorten op de markt die gemaakt zijn van beter biologisch vlees, zonder lever. Dit is gezonder dan de standaard smeerleverworst.
Citaat: “De lever is het orgaan dat meehelpt het lichaam te ontgiften (…). Deels slaagt de lever daarin, en voor een deel slaat de lever de gifstoffen op (…). Een goed voorbeeld daarvan zijn zware metalen en PCB’s [zeer giftige stof], deze worden altijd opgeslagen in de lever omdat deze stoffen niet afgebroken en niet uitgescheiden kunnen worden. Elk dier loopt rond met een vervuilde lever. (…) Een lever van een klein kind functioneert nog niet goed, dat gaat de lever pas echt goed doen in de loop van het tweede jaar. Anderen hanteren de leeftijd van zeven jaar. Dus: De lever van het kind functioneert nog niet honderd procent en het kan de schadelijke stoffen uit de smeerworst niet goed verwerken; dus wordt de lever van een baby en peuter al in een vroeg stadium vervuild met schadelijke gifstoffen uit de lever van een dier. Ik kies ervoor dat kinderen zo laat mogelijk giftige stoffen in hun eten krijgenâ€?. Stefan Kleintjes
Afkomstig van http://www.kiind.nl/articles/47/Op_het_Brood.html
Truus hier eet ook gewoon kleine stukjes noot, gaat ook best, maar het wordt wel afgeraden tot twee/drie jaar, dacht ik.
Ik weet wat smeerworst is, maar af en toe kan het best, vind ik. Zoals alles met mate het beste is. (Zelf eet ik helemaal geen vlees, vis of kip. ;))
Riley krijgt vlees naast zijn groente, eet hij niet… dan niet.
Hij krijgt wel bijv ham/kipfilet op zijn brood… (en het brood igt er soms nog… hhaha)
Hier eentje die alleen vlees eet, geen aardappels en groenten. Alle vlees vindt hij lekker. Toen hij kleiner was sneed ik het gewoon heel klein en prakte het door zijn eten. Waarom zou je groenten niet gewoon kunnen prakken dan? Dat at toen ook veel makkelijker voor hem, met een lepel. Nu eet hij liever met zijn vork, dan laat ik alles groter, anders is het niet aan zijn vork te prikken. Maar hij eet niet elke dag vlees, weinig gezonds aan En hij krijgt anders een heel klein stukje, en pas als hij een paar happen groenten op heeft krijgt hij als beloning nog een stukje.
Hier lust er 1 echt alles!!! Ik had gisteren toevallig geen vlees en moord en brand huilen dus voor vlees!
Verder geen tips helaas.
Smeerworst krijgt ze gewoon hoor. Daar ben ik niet op tegen
Ik doe idd gewoon beetje om de dag.
Vleesvervangers zoals noten… vind ik zo raar :oops: haha ja ligt aan mij hoor!
Mag ze dit wel hebben? Ze wordt namelijk nog getest op pinda en hazelnootallergie… horen daar ook andere noten bij of kan ik die wel geven dan?
Hier een kindje wat eerst altijd het vlees ertussen uit zocht, maar nu ook niet alles meer wil… Eet je niet? Dan niet… (makkelijker gezegd dan gedaan hoor;)). Ze krijgt vaak hetzelfde als ons, maar dan een klein stukje… Alleen geen speklapjes ofzo. Wel een stukje gehakt (mager rundergehakt), kip, worst oid. Ze is nu 15 maanden en ik vind het op het moment belangrijker dat ze leert gezellig aan tafel te zitten en mee te doen dan dat ze eet… Dat doet ze namelijk toch (bijna) niet. Groenten, aardappel hoeft mevrouw niet. Niet gepureerd, geprakt en niet in stukjes… Gehakt door macaroni niet, maar wel als gehaktbal in stukjes. Pure koppigheid, maar na maanden jengelen aan tafel hebben we nu de knop omgezet en krijgt ze gewoon een bordje met een paar stukjes vlees, groente een aardappel. Hetzelfde als papa en mama! Het liefst heeft ze hamburger, maar dat vind ik ook niet zo geslaagd voor iedere dag… Op brood krijgt ze smeerworst (dun laagje), boterhamworst, kipfilet, rollade, pindakaas, smeerkaas enz enz. Zorgen voor afwisseling is goed denk ik. Schadelijke stoffen en zout zal er wel in zitten, maar met mate kan het wel. Smeerworst was zelfs advies van cb…
Onze dochter krijgt eigenlijk alles wat wij eten, maar merk wel dat ze met wat taaier vlees vaak wel wat meer moeite heeft. Worst/rookworst en kip zijn favoriet. Onze dochter krijgt dit al in stukken sinds ze bijvoeding krijgt (maar wij deden veel volgends de rapley methode, als het ons uitkwam ).
Als ze het niet apart wil eten gewoon in stukjes door het eten heen toch, en dan kun je altijd nog wat groente apart erbij doen. Bv boontjes met kip en aardappelen door elkaar prakken en dan nog een paar boontjes ernaast leggen. Verder hoeven ze echt nog niet elke dag vlees te hebben hoor, doe gewoon wat je zelf handig vind. En even afhankelijk of je een normaal of wat dikker kindje hebt kun je broodbeleg als worst en smeerworst of kipfilet ofzo gebruiken.
Noten worden idd tot 2 jaar afgeraden, niet alleen omdat ze groot zijn/stikgevaar, maar vooral vanwege de heftige allergische reacties die het kan veroorzaken (heftiger dan andere allergenen). Onze dochter heeft het 1e jaar veel allergieen gehad, en onze allergoloog heeft ons echt op het hart gedrukt om na 2 pas met noten te beginnen. na 1 jaar mocht ze wel iets hebben waarop de verpakking stond wordt in fabriek gemaakt waar noten etc… Dus voor ons is het nog steeds verpakkingen omdraaien.
vlees niet gezond? rood vlees heeft een bepaalde functie bij aanmaak van vit. B12
het is zo dat je niet alle dagen vlees hoefd te eten maar het is niet per definitie ongezond, het is maar net welke vleessoort je kiest
het zit ook in andere producten maar dan zou ik wel gaan vervangen en goed inlezen zeker
ben blij dat tygo worst op brood eet en nu weer wat meer warm begint te eten
tygo kreeg eerst altijd gehakt door zijn eten of gekookte kip
nu eet hij bijna alle soorten vlees gewoon zo in stukjes
Ik begrijp echt niet dat je gewoon kind zeggen ‘ach er zullen wel schadelijke stoffen inzitten, maar die voer ik mn baby gewoon met mate, dan is het niet erg’ :?
Ik snap het gewoon niet. Er zijn zoveel veel gezondere alternatieven, waarom zou je in vredesnaam?
En dat het cb het adviseerde… tja, die adviseren wel meer rare dingen. Zo vonden ze het heel typisch dat ik met 14 mnd nog steeeeds borstvoeding gaf en dat mijn kind geen chocopasta op brood mocht :roll:
Hoezo vind je noten als vleesvervanger raar Newbe?
Ik zou er als ze al getest wordt ivm kans op allergieeen voor de zekerheid maar mee wachten.
@Lune: Zo zullen er altijd dingen zijn waar mensen een andere mening over hebben waardoor je elkaar niet begrijpt, denk ik. Jij geeft geen smeerworst, maar wel noten, andere mensen geven wel smeerworst en geen noten. Jij begrijpt de mensen die smeerworst geven niet, maar andere mensen begrijpen jou misschien juist wel weer niet omdat jij je kind al vroeg noten geeft.
Wij eten niet heel veel vlees.
Vlees is op zich niet ongezond, maar het is geen dagelijkse leefbehoefte.
Ham geven wij absoluut niet!
Bewerkt rotzooitje, hartstikke slecht voor kinderen.
Volgens mij voor volwassenen ook.
Als we gehakt gebruiken, dan gaat het door een gerecht heen.
Altijd rundergehakt, nooit varkensvlees.
Als broodbeleg was ik niet zo vrijgevig met ‘vlees’
Vind het allemaal zo bewerkt.
Liever 1 a 2 keer goed vlees (biologisch en dan de betere stukken) dan iedere dag vlees om het vlees.
een eitje ergens bij wil ook prima.
Stukje vis werkt ook prima.
Lune, iedereen heeft zijn eigen mening wat wel en niet goed is…
Ik geef bij voorkeur geen smeerworst, maar helemaal geen noten!
Dat jijd at wel doet, snap ik niet… dat jij mensen niet snapt die smeerworst geven is jou goed recht.
Noten is dat betreft niet verstandig voor 2 jaar… En smeerworst is ook weer een ander verhaal.
Wat betreft vlees, zou ik geen taai vlees geven maar mals. Dus kip.
Eventueel mengen met geprakte aardappels, en daar mee ongeprakte groente;s. Zo hebben wij het even gedaan, nu krijgt Riley alles ongeprakt, maar krijgt hij pas vlees als het bij ons op het bord ligt, en hij al paar happen op heeft. (vaak op de helft)
Vlees word hier gegeven: Karbonade (mals stukje), kip, hamburger, gehakt (vaak zit dit ergens in).
Overgens was ik bij de eerste heel voorzichtig met nootjes of pindakaas oid.
De jongste kreeg geloof voor een jaar toch echt pindakaas op brood hoor.
en als wij nu nootjes eten dan krijgen ze ook echt wel.
Als er geen allergieeen bekend zijn, zou ik dat eerder geven dan bewerkt vlees.
Ik was bij de eerste ook heel voorzichtig idd. Zo wordt je dat steeds een beetje minder, ook omdat ik zie dat er geen allergieen zijn.
Ik vind dat zelf niet vergelijkbaar met spul geven waar gewoon heel veel in zit wat niet goed is voor je kind. Dat is geen mening Sweetlove, maar een feit, het is geen kans op (een allergische reactie), maar gewoon ongezond. Ik snap niet dat mensen dat naast zich neerleggen idd.