Wat voor toetje? (8mnd)

Hoi meiden,



Nu Lianne 's avonds uitgebreidere maaltijden eet, wilde ik ook een toetje gaan toevoegen. Maar wat kan ik dan het beste geven, of wat valt in de smaak? Volgens het CB mag ik yoghurt geven of fruit. Maar geef je dan zure yoghurt met niks erdoor? Het lijkt mij dat ze dat niet erg lekker vindt. Kun je ook vruchtenyoghurt geven, yoghurt met een scheutje roosvicee erdoor of kwark met een smaakje? Vla en dergelijke mogen toch nog niet?



Groetjes,

Jippie

Wij eten altijd vla (in allerlei smaken) als toetje en die eet Annemieke ook gewoon mee hoor. Al heel lang :wink: .

In het begin werd ze zelfs erg boos als het op was :mrgreen:

Sebastiaan kreeg trouwens wel altijd yoghurt, gewoon puur. Als ze niets anders gewend zijn, kan dat prima hoor!

Ik zou niet te moeilijk doen, gewoon geven wat je zelf ook eet.



Groetjes,

Heleen

Lenn lust best zure yoghurt hoor :smiley: maar je kan er altijd een scheutje roosvicee of diksap doorheen doen!

Sinds kort krijgt hij ook heel soms wel eens vla of een klein danoontje, maar mijn voorkeur ligt bij de ‘gewone’ yoghurt!

Merlijn vind gewone yoghurt zonder iets er in erg lekker dus ik laat het zo! Lucas eet zijn yoghurt ook het liefste zo :wink:

vooral niet allerlei dingen erheen gooien zou ik zeggen, want punt 1 is het meeste dat je in je yoghurt gooit ongezond, en punt 2 wat een kindje niet kent dat mist ie niet en punt 3; zo kun je je kind een zo puur mogelijke smaak laten ontwikkelen. later is er tijd genoeg om je kind zo nu en dan te verwennen door er wel vanalles doorheen te doen.

Nano at pure yoghurt altijd met veel plezier op. hij heeft er pas ‘’ problemen’ mee sinds ik um ook andere toetjes aan ben gaan bieden (maar dat was wel echt pas na 1,5 jaar of zo)

Hier ook pure yoghurt en ze vindt het zaaalig (en stiekem af en toe een hapje vla van papa).

Ik gaf Kaylee altijd de biologische yoghurt van de albert heijn… Die is wat milder van smaak. Die heeft ze echt heel lang puur opgegeten, tot ze 1.5 was of zo.

Hier ook meestal pure yoghurt en dan idd de mildere variant ( maar das omdat ik die lekkerder vindt :oops: ) Soms gepureerd fruit erdoor of een scheutje diksap en heel soms een danoontje achtig ding erdoor. Dan probeer ik het zoete nog te beperken om die dus te mengen met gewone yoghurt.

Ik doe altijd een paar stukjes fruit door de yoghurt heen zoals banaan, aardbei of peer. Hij vindt het heerlijk!

Ook geef ik hem af en toe een danoontje ( die met opvolgmelk). Ik wil hem nog niet teveel toetjes geven waarin veel suikers zitten.

Ik heb vanavond een beetje yoghurt gegeven met wat gepureerde peer erdoor. Ze vond het erg lekker!



Muissie Welke Danoontjes zijn dat? Ik heb van de week in de supermarkt wel bij de Danoontjes gekeken, er waren verschillende, maar ik wist niet welke ik moest hebben. Dus ik heb er maar geen gekocht.

@Jippie wrote:

Ik heb vanavond een beetje yoghurt gegeven met wat gepureerde peer erdoor. Ze vond het erg lekker!



Muissie Welke Danoontjes zijn dat? Ik heb van de week in de supermarkt wel bij de Danoontjes gekeken, er waren verschillende, maar ik wist niet welke ik moest hebben. Dus ik heb er maar geen gekocht.
danoontje start! en daar staat in het hoekje dat het met opvolg melk is.


Beschrijving:<br />
Mijn eerste Danoontje (vroeger Danoontje Start) is een lekker zuivelhapje voor de allerkleinsten. Borst- of flesvoeding levert over het algemeen voldoende energie en voedingsstoffen om de groei van je baby de eerste maanden in stand te houden. Vanaf 6 maanden heeft je kindje méér nodig dan alleen de borst of de fles. Maar sommige kinderen zijn al eerder aan een hapje toe. Je merkt dit als je kindje smakkende geluidjes gaat maken of alles in de mond wil stoppen. Overleg even met het consultatiebureau wanneer jouw kindje klaar is voor de eerste hapjes.<br />
Je kindje leert veel van deze eerste hapjes. Happen van een lepel is een goede training voor de mondspieren en het leren praten. En je kindje leert nieuwe smaken kennen.<br />
Mijn Eerste Danoontje is speciaal ontwikkeld voor baby’s vanaf 4 maanden. Het is een lekker zuivelhapje, gemaakt van opvolgmelk* en gepureerd fruit. Het bevat essentiële vetzuren, belangrijk voor een goede ontwikkeling van hersenen en zenuwstelsel. En het is rijk aan calcium, een bouwstof voor sterke botten en tanden. Je vindt Mijn Eerste Danoontje in het verse zuivelschap van de supermarkt.<br />
<br />
Verkrijgbaar in 3 smaken per 6 cupjes van 50 gram.<br />
* Mijn Eerste Danoontje is gemaakt van opvolgmelk zonder toegevoegde vitamine A en D.

Bedankt, Jeanet! Staat dat in de koeling bij de andere Danoontjes?

@Jippie wrote:

Bedankt, Jeanet! Staat dat in de koeling bij de andere Danoontjes?
ja maar niet elke supermarkten verkopen ze.

En ik lees dus net (wat ik in mijn vorige bericht heb geplaatst :wink: ) dat ze nu "mijn eerste danoontje"heten ipv danoontje start :stuck_out_tongue:

Ik kon zonet je plaatje niet zien, maar nu wel… Zo te zien hadden ze die Danoontjes niet bij die supermarkt. Dus dan moet ik gewoon even bij een andere kijken. Bedankt! Alles goed met mijn aanstaande schoonzoon? :-*

Wij eten geen toetjes na de maaltijd, kan dat ook? :lol: :wink:

Neeuup! :mrgreen:

@Jippie wrote:

! Alles goed met mijn aanstaande schoonzoon? :-*
haha ja hoor!

Merlijn is een lekker vrolijk ventje, hij is echt het zonnetje in huis.



Hij begint al lekker te brabbelen dus zodra hij mama kan zeggen zal ik proberen of hij L haar naam ook wil zeggen :wink: :stuck_out_tongue: :inlove:

Hier eet mevrouw elk toetje mee. Yoghurt (puur, met bosvruchten, vanalles), vla (noem maar een smaakkie of mevrouwtje heeft het wel gehad) fruit enz, enz… Oh en vandaag efteling knibbel knabbel vla (vanille met chocolade)…



Maar meestal een danoontje.

Jeanet :thumbup: :mrgreen:

Hier geef ik elke dag na dr avondeten een beetje vla of danoontje of yoghurt of vla en yoghurt of yoghurt of vla met fruit,

Vind ze heerlijk allemaal!!!