Wat voor straf geven jullie?

Als ik eerlijk ben denk ik eerder aan een typisch oudste of enigst kind-gedrag. Onze oudste was ook zo en misschien zit het ook wel in het meisje zijn.



Pubergedrag valt gewoon samen met hormonen… En dat bedoelde ik met fysiek :wink: en dat is hier in alle opzichten duidelijk zichtbaar en merkbaar.



Dus bereid je voor, het kan nóg leuker worden :angel:

ach ja.. gemiddeld genomen is een kind van 7 idd nog geen pre-puber. Dus moeten we dan maar concluderen dat 7-10 een rot leeftijd is.. of zoals mijn oma altijd zei... te klein voor servet, te groot voor tafellaken..


maar eigenlijk is alles een rotleeftijd dan toch? baby is vervelend want ze kunnen niks communiceren, 2=nee fase is ook stom, 3 en heel erg toe aan school is ook vervelend, 5 en beinvloed door school en opeens grote mond ook vervelend, 6 en opeens kleuter af en dus bij de echt grote kinderen is ook vervelend 7-10 is pre puber, 10-20= puber, daarna wordt het pas leuk :angel: maar dan zul je zien dat ze naar nieuw zeeland verhuizen of zo...


ik heb hier een kind die de fases tot nu toe redelijk soepel doorloopt zonder dat ik veel moet straffen.
straffen als een broodje moeten eten terwijl de rest warm eet, vind ik eerlijk gezegd vrij shocking. Of iig ver van mijn ding.
Maar aan de andere kant: hier wordt heel onpedagogisch toch wel regelmatig gedreigd met als je dit niet dan dat niet. Dat is hier, samen met situaties zo snel mogelijk positief proberen om te buigen, vrij effectief, dus van echt straffen komt het niet vaak.
En als dan is het bv op de trap zitten, maar dat is afgelopen jaar welgeteld 1 keer voor gekomen.


ik heb overigens het gevoel dat het met die tweede van me wel eens heel anders zou kunnen lopen...

Maar dan heb je het al over de heuse hormoongebonden puberteit… wat ik begreep is de pre puberteit de eerste fase, nog los van lichamelijke ontwikkelingen waarin de kinderen die erin zitten vooral al gericht zijn op het emotioneel losweken van hun ouders… gemiddeld begint die fase van emotioneel losweken met 9, maar gemiddelden betekenen natuurlijk meisjes van 11 of pas 12 aan de top en meisjes van 7 onderin…



Ik zelf werd met 10 jaar en 8 maanden al ongesteld en had rond mijn 9e al beginnend eh… schaamhaar :shifty: Dus als er enige erfelijkheid meespeelt, dan houd ik overal wel rekening mee.



Het is me ook gezegd hoor… dit is het begin, maar nog niks vergeleken met wat er nog moet komen, ones the hormones kick in… :silenced:



@Fiep… ik snap best dat het wellicht extreem kan lijken… maar het brood eten is in geval Aniek geen straf, eerder een cadeautje. Ze is een slechte warm eter, dus dat is niet zozeer een straf aspect, maar wel het missen van de gezelligheid. Er is in de gevallen dat het zo ver komt en nogmaals… dat is helemaal niet zo vaak, gewoon een waarschuwing aan vooraf gegaan en als ze echt een bui heeft, laat ze het erop aan komen. tja…

@fiep klophout wrote:

ach ja… gemiddeld genomen is een kind van 7 idd nog geen pre-puber. Dus moeten we dan maar concluderen dat 7-10 een rot leeftijd is… of zoals mijn oma altijd zei… te klein voor servet, te groot voor tafellaken…




maar eigenlijk is alles een rotleeftijd dan toch? baby is vervelend want ze kunnen niks communiceren, 2=nee fase is ook stom, 3 en heel erg toe aan school is ook vervelend, 5 en beinvloed door school en opeens grote mond ook vervelend, 6 en opeens kleuter af en dus bij de echt grote kinderen is ook vervelend 7-10 is pre puber, 10-20= puber, daarna wordt het pas leuk :angel: maar dan zul je zien dat ze naar nieuw zeeland verhuizen of zo…





i…




:mrgreen: