wat voor stoeltjes voor de kinderen voor vakantie?

Wij vroegen ons af wat voor stoelen we voor de kids zullen doen voor vakantie. D. is voor de kinderstoel te groot, kan wel op een campingstoel, maar die dingen zijn zo ligt dat we het idee hebben dat dat niet praktisch gaat zijn en ze bijv. mogelijk met stoel en al achterover zal kukkelen.

Dan zien we van die leuke kinderstoeltjes, maar die zijn laag en daarin kunnen ze dan weer niet aan de tafel erbij zitten met eten.



Dus nu dachten wij aan een vakantiepicknicktafel. Maar daarin zie ik ook wel wat onpraktische kanten, tuurlijk is het leuk als de kindjes een eigen tafeltje hebben waar ze ook kunnen kleuren enzo, maar ik vind het ook wel gezellig als ze bij ons aan tafel zitten met eten.



Nu vroeg ik me hoe jullie dat doen met de stoeltjes en tafel?

Wij hebben ook zo’n picknicktafel en hebben er gewoon met zn vieren aan gezeten om te eten, ideaal!

En dan allemaal een klapstoel voor als je een boekje gaat lezen oid.



onze oudste 2 ( dan 7 en 4) zitten gewoon op de stoelen die daar staan (we gaan naar een camping in kroatie in een chalet)



voor de jongste (dan bijna 2) nemen we de Ikea stoel mee

bord op schoot met eten :lol: .

Dan maakt het niet uit of je een hoge of lage stoel hebt, of helemaal geen stoelen en lekker op de grond etend.



We hebben wel een tafeltje mee tot nog toe, maar daar eten we eigenlijk nooit aan. Die is meer voor de spelletjes, het kleuren etc etc.

Picknicktafel met 2 bankjes aan de langere zijden en dan schoven wij aan de kop aan met onze eigen standenstoelen. Altijd prima gegaan, wij hebben ons bord dan trouwens vaak op schoot, want zo groot is die tafel niet. Maar verder heb ik geen andere tafel mee. Dus ach… Ben van het redelijk eenvoudig kamperen.



Manlief echter niet, dus wij hebben onze tent verkocht en zijn bezig voor een caravan, maar dan nog zal de picknicktafel een vast mee te nemen item blijven. :thumbup:

dus toch de picknicktafel ook bij jullie.



@Cell wrote:

Dus ach… Ben van het redelijk eenvoudig kamperen.



Manlief echter niet, dus wij hebben onze tent verkocht en zijn bezig voor een caravan, maar dan nog zal de picknicktafel een vast mee te nemen item blijven. :thumbup:


Hihi lekker herkenbaar, onze tent was te klein geworden, 4p dus ik zei ook, ach we kijken rustig rond naar wat anders en zetten desnoods m. in het campingbedje met klamboe in de voortent, dat moet komend jaar best lukken, al is het wel wat behelpen. Vriend wilde ook heeeeeeeeeeeeeeeeel graag een caravan en uiteindelijk ben ik toch overstag gegaan. En die we nu hebben is ook wel erg leuk, eentje met 3 bedjes boven elkaar voor de kinders, is nu al een groot feest voor ze.



Maar goed, de picknicktafel, we hebben een gewone tafel met 2 stoelen voor vriend en mij een.



Wat me ook wel leuk lijkt is van die kinderstoeltjes met een kleiner kindertafeltje erbij, maar weet nog niet of dat practisch zal zijn omdat je dan alles los hebt natuurlijk.

Wij hadden voor op de camping voor Luc en Stan 2 kinderstoelen van Ikea Antilop gehaald.

@sassie1980 wrote:

Wij hadden voor op de camping voor Luc en Stan 2 kinderstoelen van Ikea Antilop gehaald.




Ja die hebben we ook 2 idd, ideaal voor m en e maar d is daar te groot voor geworden, die kan de hoek niet meer maken met haar beetjes om ze door de beenopening te krijgen.

Luc en Stan passen er inderdaad ook maar net in (die zijn ongeveer 95 cm en 17 kilo)



Thuis zit Pete op een stoelverhoger, ik weet niet of dit ook past op een stevige campingstoel?

D. is idd 105 cm en vorig jaar kregen we haar er nog wel met moeite doorheen geduwd, maar dat gaat dit jaar zielig worden.

Tja stoelverhoger kan ook wel, maar die stoelen zijn zo licht (4 kg om precies te zijn) dat ik gewoon bang ben dat ze op de knietjes gaan zitten en dan tegen de leuning hangen en met stoel en al omkieperen ofzo.



Denk dat het dan dus toch misschien wel de picknicktafel gaat worden als ik het hier zo lees.



Kan iemand me ook vertellen wat zo’n ding om en nabij weegt? (dan weet ik of dat er nog bij kan kwa gewicht)

Buren namen vorig jaar de stokkes mee. Ik heb ze eerst vierkant uitgelachen, vond het zo zonde en onzin, maar na een bezoekje op de camping aldaar… doen wij dit jaar precies hetzelfde! Ze nemen uit elkaar niet veel ruimte in en ze zitten daar altijd goed, kunnen er zelf op en af, tekenen, eten enz. Die campingstoelen zie ik niet zitten, een picknicktafel vind ik zelf niet fijn om te zitten.