as donderdag gaat Jason met school schaatsen. Nu heeft hij dus nog nooit geschaatst en we hebben ze ook nog niet in huis. Ik moet dus nog wat kopen. Maar waar doe ik goed aan. Koop ik schaatsen die je kunt onderbinden of koop ik verstelbare hockeyschaatsen?
Wat raden jullie aan?
ik zou voor dubbele ijzers gaan om onder je schoenen/laarsjes te doen
Ik zou voor verstelbare ijshocky schaatsen gaan,
Onderbinders die geef je kleine kindjes (peutertjes).
Jason is al een stoere jongen van 5 ik zou hem echte schaatsen geven.
@mamma van sharondenise wrote:
Ik zou voor verstelbare ijshocky schaatsen gaan,
Onderbinders die geef je kleine kindjes (peutertjes).
Jason is al een stoere jongen van 5 ik zou hem echte schaatsen geven.
Eh, ik had een held op sokken hoor! Kes heeft tot vorig jaar op dubbele ijzertjes geschaatst. Hij vond het gewoon eng op het ijs. Nu is hij bijna 7 en hij heeft eergisteren voor het eerst op echte (verstelbare) ijshockeyschaatsen gestaan. Nu voelt hij zich wel zeker en sprintte hij er zo vandoor. Na 3 dagen schaatsen heeft hij het goed onder de knie. Als Jason nog nooit geschaatst heeft zou ik gewoon voor de veilige weg gaan en onderbindschaatsen (met dubbele ijzers) aanschaffen. Kun je altijd volgend jaar wel weer kijken.
Ik zou voor dubbele ijzers gaan met lange bandjes anders passen ze niet op z’n laarzen
Hier ook dubbele ijzers, vooral omdat hij ze voor zijn 3e verjaardag kreeg. En ik zie hem over een jaar echt niet op ijshockeyschaatsen schaatsen, maar goed, J. is niet bepaald een held op dat gebied. Vind veel eng enzo. Die dubbele ijzers heb ik toen voor 11 euro gekocht trouwens, daar val je je iig geen buil aan.
Houtjes!! :dance:
Wij hadden zaterdag voor onze dochter kunstschaatsen gekocht met leren schoen. Emma wordt aankomend weekend 5. Nou dat was echt helemaal niets hoor. Ze kon er op het ijs echt niet mee blijven staan. Nu hebben we toch maar dubbele ijzers gehaald en daar gaat het stukken beter mee.
ik zou voor een kind van vijf denk ik verstelbare hockeyschaatsjes kopen, maar ik vind het een lastige. Hier schaatsfans dus ze stonden allemaal met twee jaar al op de dubbele ijzertjes en met vier op hockeyschaatsjes
Aan de andere kant wil je wel dat hij lol heeft met school, en nog nooit schaatsen en dan zonder echt goeie hulp op hockeyschaatsjes… lijkt mij een beetje zielig.
easy gliders!
Dat zijn zeg maar “nieuwe” houtjes. Ze zijn er in S, M, L, en XL en ik schaats dus zelf op L :mrgreen: Ze zijn laag, net als houtjes en dan leren kinderen dus ECHT schaatsen. Op dubbele ijzers kunnen ze niet schaatsen, dan is het meer schuiven met de voeten. Leuk voor kleutertjes van 3 a 4 jaar. Maar met 5 kunnen ze ook leren rolschaatsen en is echt schaatsen makkelijker geleerd op houtjes of easy gliders.
Hier hebben we dubbele ijzers voor Mies, die schuift enkel nog maar.
Peet en Niek hebben beide easy gliders, gewoon 2e hands gevonden op marktplaats voor 15 euro per paar. Maat M gaat van maat 32 tot 36 en S van 25 tot 30 ongeveer. Ideaal want je kan ze onder de gewone schoenen of snowboots binden.
Niek was heeeeeel bang, maar omdat ze zooo laag op het ijs staat, had ze in no-time door hoe het moest en nu schaatst ze er zo op weg.
Hockey schaatsen zijn haar nog veel te hoog.
Zandstra easy gliders dus… echt een aanrader. :thumbup:
Ooh daar heb ik dus heel andere ervaringen mee…
Ik had dus ook begrepen dat ze daar goed op leren schaatsen etc, dus die dingen voor oudste gekocht. Hij kon er helemaal niets mee, stond helemaal met zn enkels naar binnen, kwam voor geen meter vooruit en omdat hij de huur-hockeyschaatsjes gewend was frustreerde dat ontzettend (daar schaatst hij nl zo op weg). Dus maar gewone gekocht waarop hij echt goed shcaatst inmiddels. Dit jaar waren zijn schaatsen te klein en heeft hij het nog eens geprobeerd op die easygliders, en nog steeds kan hij er echt niks mee.
Misschien leert hij wel niet op de perfecte manier schaatsen (goede houding enzo), maar hj heeft tenminste wel lol
(mocht iemand ze na dit verhaal nog willen overnemen… :lol: )
Het ligt eraan denk ik…
Mijn kinderen skeeleren/skaten ook nog niet. Dan is dit het eerste waar ze op staan en het gaat stukken beter, sneller en leuker dan op glij-ijzertjes.
Maar ik hoor idd van mensen waarvan kinderen al skaten of skeeleren dat ze zo’n harde schoen gewend zijn en de hoogte ook prima vinden.
Dan gaat dat prima.
Aapie geeft aan dat haar zoon nog nooit heeft geschaatst, maar hij is al wel 5 en glij-ijzertjes zijn echt meer voor hele jonge kinderen. Anderzijds kan voor een eerste keer schaatsen een hoge hockeyschaats weer net te veel van het goede zijn.
Kan papa niet even morgen ofzo nog met hem gaan oefenen? Des te leuker donderdag als hij het al een beetje kan.
Oefenen met papa gaat het dus ook niet worden. Die is om 18.15 pas thuis :? Tja, dan is het eten, en naar bed.
Naar misschien dat opa een woensdag wel tijd heeft.
Ik vind het heel lastig om een keuze te maken. Vind idd ergens dat hij voor dubbele glij-ijzers al wat te oud is.
Die easy gliders klinkt op zich heel ideaal. Maar eens op zoek naar gaan op mp.
wij hebben ook zandstra easy gliders, maar dan met een hulpstukje erop.
Als je googled op deze schaats, dan vind je het hulpstukje ook ;).
Daar blijven ze staan als hun voet naar binnen gaat en wordt het ineens een stuk leuker. Het enige nadeel eraan is dat de bandjes door het vallen steeds los gaan… Ik weet niet of Cell daar ook ervaring mee heeft?
Daar baal ik namelijk een beetje van. Maar voor de rest zijn het goede schaatsen om het op te leren.
@aapie wrote:
Oefenen met papa gaat het dus ook niet worden. Die is om 18.15 pas thuis :? Tja, dan is het eten, en naar bed.
Naar misschien dat opa een woensdag wel tijd heeft.
Ik vind het heel lastig om een keuze te maken. Vind idd ergens dat hij voor dubbele glij-ijzers al wat te oud is.
Je kunt op de easy gliders ook de assist zetten, dan heeft hij een enkele ijzer met een steuntje om hem recht te houden.
@aapie wrote:
Ik heb ze in maat M liggen dus als je ze wilt hebben pb maar even, prijs komen we vast wel uit
the assists zijn idd handig. Losgaande bandjes heb ik nog niet echt gemerkt. Niek heeft ze onder haar snowboots, misschien dat dit voldoende meeveert?
Zelf, ik haaaaaat schaatsen :oops: :silenced: Maar ja, we zijn Nederlanders en dus… moeten de kinderen stamppot, snert en spruitjes leren eten EN leren schaatsen arme kinderen… hahaha.
Nee, zij vinden het leuk, dus gaat mama toch weer mee. Maar ik heb dus ook easy gliders. Ik bind ze onder mijn cars gympen en gebruik dikke sokken. Ik kan er ook prima op schaatsen en vind het ideaal dat ik niet helemaal mijn schoen uit hoef enzo.
We hebben snowboots en bergschoenen geprobeerd en Sebastiaan vond het met schoenen beter zitten. Ik denk dat ik gewoon maar even langs de winkel ga, want volgens mij klopt er gewoon iets niet. (Of hij valt gewoon te vaak )
Heleentje, zag dus net dat wij een soort van afdekdopjes/hoesjes van foam over de clipjes hebben zitten. Die hebben we apart bijgekocht als “clipbeschermers” Misschien dat ze daarom dan niet losschieten bij vallen?
O, dat zou best kunnen! Daar ga ik even naar informeren.
Dank je :thumbup: