Wat voor sap?

Ik geef hier vrij dunne diksap of rosevicé en vaak ook water. Thee vind ze niet zo, maar zal ze net als water nog wel leren drinken denk ik. Water moest ze eerst ook niks van hebben.

Nu lees ik hier en daar dat diksap er bij sommige mensen niet in komt, maar ik vraag me dus af, wat is er mis met diksap en wat geef je dan?

Ik zoek eigenlijk wat variatie ipv steeds diksap of rosevice, keer iets anders. Mogen ze al appelsap ofzo, ook verdund bijvoorbeeld? Wat mogen ze nog meer naast dat spul?

Bedankt!!

Hier is diksap favoriet. Maar ik geef ook verse appelsap (fles koelvak supermarkt) aangelengd met water.

Hier ook diksap en af en toe roosvisee maar idd ook verse vruchtendrank :thumbup:

Ik gaf ze tot de anderhalf á 2 jaar alleen diksap, water of slappe thee… (ja en melk natuurlijk 8) )

Maar onze Merlijn die lust geen ander drinken dan zijn flesvoeding dus op advies van het CB mag hij nu dus meer flesvoeding om toch aan zijn vocht te komen. Gisteren heeft hij heel sneaky wat fristi (zonder suiker) gedronken van Lucas, die hield zijn pakje drinken voor Merlijn zijn mond en hij begon meteen te zuigen en z’n oogjes werden zo groot :shock: en hij zei zelfs “jammie” :stuck_out_tongue: voor een keer vond wel grappig maar fristi geef ik liever nog niet als ze zo klein zijn :shifty:

Wij geven ook biologische appelsap, die is niet zo zuur.

En CoolBest aardbei/sinasappel, die vind de kleinste heerlijk :smiley:

theemuts kijk je wel uit met aardbei bij zo’n kleintje???

@hermione wrote:

theemuts kijk je wel uit met aardbei bij zo’n kleintje???

Hoezo? :think:

aardbei heeft een hoge allergeen gehalte :smiley:

er zijn veel kindjes die er erg allergisch voor zijn

tygo drinkt verse sap, sap uit pak, slimpie limonade, melk, water, thee met melk (alleen thee vind ie ook niet lekker)

@poeizie wrote:

aardbei heeft een hoge allergeen gehalte :smiley:

er zijn veel kindjes die er erg allergisch voor zijn

tygo drinkt verse sap, sap uit pak, slimpie limonade, melk, water, thee met melk (alleen thee vind ie ook niet lekker)

Ow dat wist ik niet, dank je wel :smiley:

Tja hij vind aardbei super lekker!!! Ook die diksap aardbei/appel. Tot nut oe gaat het goed gelukkig dan maar…

Thanks voor de reacties! Ik mag aardbei ook nog niet geven, ivm kma grotere kans op allergische reacties. Maar geloof idd dat tot een jaar aardbei vaak afgeraden wordt?

Bedenk me nu trouwens…volgens mij zit het wel in sommige potjes verwerkt.?

jazeker!

het kan overal door en in zitten

maar gelukkig staat het op de olvarit potjes goed aangegeven waar het in zit

mocht toen met tygo ook geen gluten, soya en pinda’s

ben blij dat hij er achteraf gezien geen last van had

want pffff wat een gezoek op al die pakjes, doosjes, flesjes, potjes, blikjes en zelfs door het vleeswaren en sommige vleessoorten daar zit zelfs vaak nog melk ingespoten

het zit ook in brood dus had altijd brood van de natuurwinkel of ik maakte het zelf