wat voor ontlasting baby?

Beetje rare vraag misschien… :shifty:



hoe ziet de ontlasting van jullie kindje eruit? Mijn dochtertje is 4 mnd. Ze heeft sinds de geboorte wel last van krampen tijdens het drinken van de fles. Altijd dunne ontlasting gehad. Sinds een paar weken krijgt ze rijstebloem en sinds deze week fruit en groenten. De laatste dagen is de ontlasting dikker, gewoon bijna normaal gevormd, groen/geel. Het is niet keihard, maar ik vraag me af of het niet al te vast is voor een baby? Ze heeft nog steeds wel krampen tijdens de fles, maar ik kan ook niet duidelijk zeggen dat dit nu erger is geworden. Zou ze er toch last van kunnen hebben?



Ik heb een zoontje van 2,5jr, maar die was overal zo;n beetje allergisch voor dus ik ben ‘gewend’ aan dunne poep op die leeftijd…

Volgens mij krijgen baby’s, zodra ze met groente/fruithapjes beginnen, andere/vastere ontlasting.

Ik weet niet precies hoe de ontlasting van een kindje die de fles krijgt eruit ziet :mrgreen:

Ons ventje krijgt BV. Ben deze week pas begonnen met de eerste groentehapjes en dat is nog redelijk minimaal. Verandering van ontlasting heb ik nog niet gemerkt.



Maar als je je zorgen maakt, of als ze er heel veel last van heeft, dan zou ik misschien even een extra bezoekje aan het CB brengen?



Succes!

Bij mijn zoontje werd het al vrij vlug vanaf de eerste groentepap vaster hoor… denk dat dit normaal is…

Keira is een paar dagen jonger en eet nu hetzelfde (potje groente, potje fruit, fles met rijstebloem en 3 flessen).



Van kerrie geel zalvig is het nu donkerbruine tot zwarte klei, met stukje groen of oranje (ligt eraan of ze wortel of sperziebonen heeft gehad). Soms zijn het ook echt keutels, wij vinden ze op de drollen van de poezen lijken.



We merken dat het iets lastiger is. Wij kregen als tip om naar het eten gewoon wat water aan te bieden, zodat ze iets meer vocht binnen krijgen en de ontlasting ook iets dunner toch is.