Onze dame maakt drama met slapen, ze is bij opa en oma een keer ziek geworden, hele nacht gespuugd en van de week ging ze daar voor t eerst sindsdien weer slapen. Nu ging ze voor de leuk logeren, ze wilde zelf, maar zonder zusje en ze werd diezelfde avond teruggebracht, ze ging niets slapen, tranen en bang dat ze moet spugen. Mijn ouders zijn daar erg makkelijk in en dus kwam ze thuis, maar ergens ben ik bang dat het daardoor alleen maar aangewakkerd is. Nu is t sindsdien een keer de avond laat drama geweest en daarna elke avond bij het naar bed gaan. Dit kennen we helemaal niet, op wat smoesjes na en 5 min piepen of roepen en verder voorbeeldige slaper. Wakker worden is er even heen en een aai en ze slaapt weer verder. Nu is ze ook heel vroeg wakker, gaat niet zo makkelijk weer slapen enz. Het is volgens mij een grote sprong en combi van smoesjes bedenken waarmee ze haar eigen angst aanwakkert enz. Van de week ging het wat beter, ze kwam de avond ervoor er steeds uit en is toen met de deur op een kier in slaap gevallen. De avond erna, was t weer gedoe, toen met smoesjes en ik ben standvastig naar beneden gegaan. Ik heb stiekem gekeken en ze zette de deur wagenwijd open, ging bed weer in en slapen, dus dat was een flinke vooruitgang, zelf een oplossing bedacht! Nu slaapt ze dus met de deur open, ze wil hem helemaal wagenwijd open en ze geeft aan het donker spannend te vinden, en het horen van geluiden. Deur open vind ik prima, maar ik kan die dus niet op een kier doen 'nachts en als ik zoals altijd de overlooplamp uitdoe 's avonds is het 's ochtends vroeg drama omdat het dan ineens donker is… Nu hoop ik dat een lampje op haar kamer de oplossing is. Want ik wil eigenlijk gewoon de deur dicht, ze hoort anders veel meer en wordt daar wakker van, en ik wil de overlooplamp gewoon uit hebben omdat ik zelf minder lekker slaap als die aan is en jongste dan niet meer gaat slapen ‘s ochtends.
Om een lang verhaal kort te maken… wat voor nachtlampje hebben jullie? Wat is geschikt voor een kind wat bang is, maar eigenlijk normaal wel altijd in t donker sliep? Ik zie bijna nergens meer leuke stopcontactlampjes, dat mag schijnbaar niet meer? Geeft zo’'n soort kabouter of barbapapa veel licht, is dat wel handig met logeren? Of zal ik gewoon 1 van haar schemerlampjes 's nachts aanlaten nu? Wat voor lampje hebben jullie?
hier wel een stopcontactlampje, jip en janneke staan erop, dus denk dat ie van de hema komt.
heb ook een tijdje een nachtlampje van de prenatal gehad waar ik dan een heel soft peertje in had gedraaid.
Wij hebben een spoka van de Ikea, die veranderen van kleur maar je kan ze ook ‘stoppen’… Hier is donkerrood donker en licht genoeg.
Thanks!
Ik heb toevallig een stopcontactlampje van lief, maar die geeft nauwelijks licht. Jip en janneke hebben ze nu bij de hema niet meer, bijna nergens hebben ze voor in t stopcontact :?
Madre, Die spoka heb ik idd ook gezien, die is ook leuk, welke kleuren worden die? En die zit dus aan snoer vast?
Ik zit een beetje met het idee hoe dat dan met logeren moet of op de camping, als ik m mee zou nemen enzo. Van barbapapa hebben ze lampen die van de lader afkunnen, dan geven ze nog licht en je hebt ook van die kabouters, maar het is allemaal zoooo duur! En dan denk ik, ze heeft altijd in het pikkedonker geslapen, zou dit geen fase zijn? Dan heeft ze straks zo’n dure lamp niet meer nodig. Misschien kan ik me beter af gaan vragen hoe deze smoesjes en angst combi anders op te kunnen lossen…
mischa wil ook altijd licht aan, heeft nou weer een nachtlampje die hij wel redelijk vind van de blokker geloof ik. Maar de deur zet hij ook altijd open, ik doe hem dicht als ik weer boven kom en hij slaapt.
Blokker heeft ook kleine ledlampjes. Nou ja, klein, bijvoorbeeld een paddestoel die je in kan drukken om hem aan en uit te zetten. Geen stroom nodig, alleen 2 batterijen. Je hebt ze ook voor 1 euro,die van kleur veranderen. Een ei of pyramide. Hier doen ze het goed. Niet om mee te lezen,want daar zijn ze dan te zwak voor. Nu hebben de jongens daar een bureaulamp voor staan.
Op niet-leesavonden gaat alleen de Paddestoel aan.
Wij hebben een stopcontact lampje voor Bas, volgens mij van de Gamm*. Daarnaast heeft hij ook een schildpad met als die aan is sterrenbeelden. Die brandt 3/4 uur en gaat dan vanzelf uit en daardoor gaat hij rustiger slapen hebben we gemerkt. Bij ons mam heeft hij alleen en stopcontact lampje en bij mijn schoonouders een nachtkastlampje, die ik persoonlijk erg fel vindt, maar Bas slaapt er best mee. Hij heeft een 6 maanden moeite gehad bij mijn schoonouders te slapen en met dat lampje gaat het nu wel goed.
Hier staat een of ander schaaplamp op de kledingkast en die is eigenlijk altijd aan maar we hebben ook ramen boven de deuren en gedurende de avond iig dus licht op de overloop. Maar in de nacht gaat hier ook overlooplicht uit.
Schaap hebben we kado gehad dus geen idee waar die vandaan komt.
spoka van ikea 12.95 meer info van de site :
Aanbevolen voor kinderen vanaf 3 jaar.
Brandt 4-5 uur als de batterij volledig is opgeladen.
Incl. transformator/lader.
Niet-vervangbare lichtdiodes, ca. 50.000 branduren.
Incl. 1 oplaadbare AAA 3,6V NiMH batterij.
Het licht wisselt van kleur - druk op de schakelaar om de lichtkleur vast te zetten.
hij is erg leuk en hij gaat hier al zoon 3 a 4 jaar mee
De Kwantum heeft geloof ik nog van die mooie zacht licht stopcontactlampjes. Hier doet kindlief zelf zijn lamp aan boven zijn bed want hij valt graag in slaap als de maan brand (Ikea wandlamp). :shifty:
En ik doe hem uit als ik naar bed ga. Zijn deur staat overigens wel altijd wagenwijd open, hij is niet anders gewend dus ik vermoed dat dat wel een stukje peutersmoezenboek is. Wie weet helpt het een afspraak te maken dat zij een leuke lamp mag uitzoeken en dat dan de deur weer dicht gaat?
@ingemamavan2 wrote:
spoka van ikea 12.95 meer info van de site :
Aanbevolen voor kinderen vanaf 3 jaar.
Brandt 4-5 uur als de batterij volledig is opgeladen.
Incl. transformator/lader.
Niet-vervangbare lichtdiodes, ca. 50.000 branduren.
Incl. 1 oplaadbare AAA 3,6V NiMH batterij.
Het licht wisselt van kleur - druk op de schakelaar om de lichtkleur vast te zetten.
hij is erg leuk en hij gaat hier al zoon 3 a 4 jaar mee
Die info had ik idd gelezen, toch bedankt! Ik wil alleen graag weten welke kleuren de lamp allemaal krijgt, maar dat staat niet op de site, weet jij dat?
Je hebt een ronde spoka die roze en rood wordt en een ovale en die wordt blauw en groen.
Mijn dochter heeft een Hello Kittylampje op batterijen en die zetten we meestal uit als ze slaapt. Soms vergeten we het en dan brandt hij de hele nacht. Hij geeft aardig wat licht. Ook is de deur open en brandt het licht op de gang de hele nacht. In het begin kon ik daar moeilijk door in slaap komen maar het wende.
Bij de ikea hebben ze ook lampjes in de vorm van spookjes. Die laad je op en dan kan hij zonder snoer. Wij gebruikten deze bij de nachtvoedingen nu nog om 's nachts even te kijken voordat we gaan slapen. Ze geven goed licht om iets te zien, maar te weinig dat het stoort, of dat je er wakker van wordt.
Ze hebben een wit met rode, wit met groene en wit met blauwe. Ze geven ook die kleur licht.
Wie wat bewaard die heeft wat!
Ik wil graag een leuke schemerlamp op haar nachtkastje om te lezen, dus vond een extra nachtlamp toch wel prijzig. Nu had ik zo’n set met paddestoeltjes, op batterijen, zo’n druklamp. De kleinste stond ergens ongebruikt, geeft amper licht, maar bedacht me ineens dat ik ook nog een grote had! Dus intro met veel bombarie, bla bla en gister geslapen met deur dicht, lamp op overloop uit en vanochtend ook geen drama! Heb haar nu ook gezegd dat ze wel even mag lezen tot wij haar uit bed komen halen, ze is gewoon echt wakker 's ochtends en ook dat deed ze voorbeeldig! Ook extra nadruk gelegd dat spugen niet erg is… ik heb mijn fijne slaper weer terug! (met nog wel wat smoezen uit het smoezenboek, maar daar trappen we niet in! ) De angst is nu weg doordat ze het heft in handen heeft ofzo door zelf die lamp te kunnen bedienen. Ze wilde m ook persé naast haar en niet in de kast. Prima dus!
Hier gewoon een schemerlampje met 5 watt erin.
Verôn is echt als de dood in het donker dus die brand ook de hele nacht altyd.