Wat voor muziek...

Als je thuis zou gaan bevallen, wat voor muziek is dan het prettigst. En waar je rustig van word. Was daar wel benieuwd naar.

Ik ben bij de oudste thuis bevallen, maar ik heb geen muziek aangehad volgens mij.

's Ochtends kwamen de weeen om de 10 minuten en heb ik nog wat gerommeld in huis. Begin van de middag kwamen ze om de 6 a 8 minuten en heb ik wat tv gekeken voor de afleiding als er een wee kwam. Eind van de middag kreeg ik een weeenstorm en kon ik niks verdragen, geen tv of muziek of gesprek, ik was alleen bezig om de weeen weg te puffen.

Ik denk niet dat je tijdens de bevalling aan een muziekje zit te denken :lol:

Ieder zn ding :wink:

ik wil het liefst totale stilte. Kon me echt al ergeren aan het geluid van schoenen, aan dat de vk wat zei…

maar als je muziek wilt, lijkt me dat je vooral muziek moet kiezen waar jíj rustig van wordt. Das zo persoonlijk.

Ik had ook geen behoefte aan muziek, al had ik het niet eens gehoord, omdat ik me afsloot.

Maar wat fiep zegt: “als je muziek wilt, lijkt me dat je vooral muziek moet kiezen waar jíj rustig van wordt. Das zo persoonlijk.”

Oke…Had bij mijn andere 2 ook geen muziek. Ben toen in het ziekenhuis bevallen.

Muziek?

Daar had ik geen tijd voor, hoor :wink:

Heb ook nooit muziek gehad en had het ws ook nooit gehoord. Maar wat je altijd kunt overwegen als je iets rustgevends op de achtergrond wenst; een CD met daarop natuurgeluiden en dan vooral de zee bv. Ritmisch (handig bij het opvangen van weeën) maar niet storend aanwezig. Als je zoiets zelfs al vaker zou luisteren voor de bevalling dan heb je grote kans dat de baby na de bevalling er lekker rustig van wordt.

Hier tijdens de eerste fase van het bevallen vooral zitten kletsen met mijn man. Ook wat tijdschriften bij de hand om af en toe iets in te lezen (geen flauw idee wat ik las hahaha) om de tijd te verdrijven zonder dat ik de hele tijd met mijn lijf bezig was.

ik beviel in het ziekenhuis op de piepjes van de monitoren op de ok :mrgreen:

Wij hadden met Nina gewoon de radio aan en het enige wat ik me daar van kan herinneren is dat ik weeën weg stond te wiebelen op Tom Jones “you can leave your hat on” gewoon hangend aan de box haha, verder was ik te druk met kletsen en zo tussen de weeën door :oops:

Stilte…

Ik rekende op een veeeeeeel langere bevalling dan ik heb gehad (2 uur :roll:) en wilde een cd maken met juist ritmische muziek zodat ik kon blijven bewegen en afgeleid zou raken.

In werkelijkheid ben ik a. totaal vergeten die cd te maken (“doe ik morgen wel…”) en b. ging het zo snel dat ik amper tijd zou hebben gehad om het aan te zetten :lol:

Toen de weeën serieus werden (euhm ja, meteen dus) heb ik een tijdschrift gepakt en tussen de weeën door wat gelezen om mezelf af te leiden. Wat heel goed ging aangezien ze elke 3,5 minuut kwamen :mrgreen:

Maar joh…je kunt altijd iets klaarleggen natuurlijk! Wie weet komt het allemaal rustig op gang en werkt het voor jou heel fijn.

Mijn volgende bevalling wordt een droombevalling waarbij ik heel zenlike zal genieten van het ter wereld brengen van mijn tweede zoon, thuis met kaarsjes aan en een zelf samengesteld cd’tje (de playlist is in mijn hoofd al klaar) :inlove:

In werkelijkheid zal ik vermoedelijk gaan schreeuwen alsof ik vermoord word en ze allemaal naar de hel wensen omdat ze het lef hebben te praten, want dat deed ik de eerste keer ook. Maar tot die tijd blijf ik dromen van een mooie bevalling, mét muziek 8)

@3de wonder wrote:

Als je thuis zou gaan bevallen, wat voor muziek is dan het prettigst. En waar je rustig van word. Was daar wel benieuwd naar.

helemaal niks… echt ik kon tijdens de bevallingen geen geluid om me heen verdragen… bij de 2e verdwenen mijn weeen toen de VK kwam om te kijken… dus ze gaf aan even beneden te blijven… en echt ik werd gestoord van het feit dat zij aan het praten was met mijn man… kon het niet hebben.

Net als koffieluchtjes.

Ben alleen bij de jongste thuis bevallen, maar geen muziek, geen kaarsjes, alleen 1 nachtlampje aan en verder stilte.

Alles wat gezegd werd was nuttige info cq aanmoediging, maar verder geen gekletst of gebabbel. Heb het niet hoeven zeggen, het was geloof ik wel duidelijk :shifty: .

@D. wrote:

Mijn volgende bevalling wordt een droombevalling waarbij ik heel zenlike zal genieten van het ter wereld brengen van mijn tweede zoon, thuis met kaarsjes aan en een zelf samengesteld cd’tje (de playlist is in mijn hoofd al klaar) :inlove:

In werkelijkheid zal ik vermoedelijk gaan schreeuwen alsof ik vermoord word en ze allemaal naar de hel wensen omdat ze het lef hebben te praten, want dat deed ik de eerste keer ook. Maar tot die tijd blijf ik dromen van een mooie bevalling, mét muziek 8)

De bevalling van de jongste is wel een kers op de bevallingstaart geweest en het was allemaal heel rustig. Maar vooral wel stil.

Heb 1 grom gegeven en dat was handig, want toen kon de kraamhulp nog net de kleine ook geboren zien worden :mrgreen: (VK had net gezegd 'duurt nog wel eventjes - na de eerste perswee - kan je even ?? - weet tot op de dag van vandaag niet wat ze nou wou hebben - halen en toen kwam de volgende perswee en onze 4e zoon).

Als ik al een zen ervaring heb gehad dan was het wel de bevalling van hem. Kon mijn eigen lijf helemaal volgen, veel meer als bij de andere bevallingen. Het klinkt zo lekker zweverig, maar stond echt in contact met mijn lijf en gevoel.

En toen ook nog hem zelf aangepakt en op mijn buik gelegd om het af te maken :inlove: .

Bij d eerste bevallen met David bowie aan… Tweede stilte…

Zelf kan ik me er niks bij voorstellen, maar als je dan toch muziek erbij wilt zou ik datgeen kiezen wat JIJ fijn vind, waar je rustig van wordt, prettig bij voelt.

Maar denk dat je daar op dat moment waarschijnlijk niet eens mee bezig bent, maar een cd’tje maken kan natuurlijk zoiezo.

Een vriendin had de speciaal ervoor gemaakte cd klaar liggen, maar toenb het moment daar was en die in de speler werd gestopt heeft ze alleen maar heel hard geroepen: mag die rotherrie uit?!?!

Terwijl dat dus haar eigen gemaakte ‘daar-word-ik-rustig-van-cd’ was :mrgreen:

wij hebben tijdens het opvangen van de weeën thuis Bert Visscher gekeken :lol:

Manlief was gisteren even vervelend…toen heb ik voor de gein gezegt…zodra het gaat beginnen gaan we lekker mens erger je niet spelen :smiley: :smiley:

Bij Tycho heb ik Pearl Jam aan gehad. Speciaal van mijn man gekregen voor de bevalling. 'k Weet echter niet meer of ik er daadwerkelijk echt iets aan had toen (zal wel niet, aangezien het niet echt is blijven hangen).

Bij Jesse was ik boven, alleen in stilte, in mijn eigen wereldje.