Wat voor kraamcadeau voor iemand die alles al heeft

Ik heb een leuke uitdaging.

Ik moet een geschikt kraamcadeau vinden voor een collega die zojuist een zoontje gekregen heeft, waarbij dit het 4de kind is en de 3de jongen.

Het is geen gezin die verlegen zitten om centen.

Dus het zou iets innovatiefs op babygebied moeten zijn van de laatste 2 jaar.

Iemand ideëen ?

Een houtenkiepwagen/auto? met z’n naam erin gegraveerd?

Een mooi boek dat geschikt is voor alle kinderen, evt pas (veel) later (hoe oud zijn de andere kinderen?). Ik vind bijv de boeken van Arend van Dam of Janny van der Molen (over helden goden en engelen) daar wel geschikt voor, of het dikke sprookjesboek Grimm met tekeningen van Dematons.

En wat ik een heel leuk kraamkado vond bij onze vierde was een luisterboek, zodat die grote drie ook even rustig zaten tijdens de voedingen bijvoorbeeld.

Ik vond kleertjes ook leuk. Juist omdat wat ik al had al gedragen was door de broers (en ik vond het dan toch zonde om allemaal nieuwe dingen te kopen, was immers echt niet nodig…maar krijgen is dan wel leuk :wink: ).

Ik zou iets zoeken met de naam erop geborduurd of iets met een gegraveerde naam (bestekje oid).

De andere kinderen zitten in de leeftijd van 4-13 geloof ik.

Maar ze wonen niet in Nederland, dus een boek wordt lastig want ik weet niet zeker of dat ze 2-talig opgevoed worden.

Gegraveerd bestek vind ik teveel iets voor oma/opa/peetouders.

Kun je geen tegoedbon regelen voor een foto van alle kindjes samen? Weet niet waar ze wonen… maar dan hebben ze direct iets leuks voor aan de muur… :wink:

Wat ik zelf heel leuk vond om te krijgen waren dingen waar het geboortekaartje in verwerkt was… Zoals servies ofzo.

Wij hebben bijvoorbeeld een klok gekregen met het geboortekaartje als achtergrond.

Kijk eens bij lytse skat. Hele mooie geboorte en koesterkisten.

ik heb voor beide kids van vrienden klompjes laten maken met de plaatjes en tekst van geboortekaartje.

Dus gewone houten klompjes, misschien ook leuk omdat ze niet in nederland wonen?

Ik zou idd denken aan iets van een kist ofzo met de naam erop, speelgoed erin en later de dingen die ze echt willen bewaren. Hier ook een 4e kind en ik kreeg van niemand zo’n kist, dus hebben we hem zelf maar gekocht. Wel kregen we idd ladingen kleertjes waar we al in omkwamen en ladingen knuffels en speelgoed… veel dubbel… was met alles even blij hoor, het gaat vooral om de gift, maar wel jammer als het dan niet gebruikt word. Zo hadden wij voor Suus in maat 62 dus gewoon 57 setjes kleding :shock:

Kizzies maakt mooie geboortekisten, met kussentje in de kleuren van het geboortekaartje… vind ze te leuk!

Of als je er vaak genoeg komt een tegoedbon voor een avondje oppassen op de kinderen die je zelf schrijft en dan voor de ouders een dinercheque ofzo? Dat is ook iets wat wij kregen van een vriendin en daar hebben we toen Suus 12 weken was dankbaar gebruik van gemaakt… heerlijk uit eten en de kids onder de pannen. :inlove:

Een melamine bordje met naam.

Misschien is er wel een bedrijf wat persoonlijke USB stick’s maakt. Daar kunnen dan alle digitale foto’s de op van het kindje.

Allemaal echt stuk voor stuk hele leuke ideëen maar toch iets te omslachtig voor deze situatie.

De collega is een collega die in Duitsland woont, op een andere vestiging ergens in Europa werkt en toevallig volgende week in Nederland is voor een vergadering waarin we dan het kadootje willen geven.

Uiteindelijk hebben we een leuk pakje van Lipfish (met het aapje) gekozen met passend mutsje en het knuffelaapje erbij.

Dus opgelost, slotje mag er eventueel op.