Wat voor wekker of klok hebben jullie kids? Ze gaat een groter bed krijgen en dan wil ik langzamerhand ook naar een klok of liever nog wekker toe. In het kader van dat ze gaat leren wanneer ze eruit mag. Vroeger leerder ik zelf ook dat als de kleine wijzer ergens opstond het opstaan mocht beginnen haha!
Nu hbe ik die kids sleep wekkers gezien…maar die prijs!! Beetje duur voor een wekker zonder tijden. Heb wel een andere gave gezien, zelfde prijs, maar geeft duidelijk verschil aan tussen grote wijzer, kleine wijzer, gewone klok, uurcijfers en daarbij leule poppetjes die rondlopen en kaartjes die erin kunnen bij welk uur het etenstijd, slaaptijd, wakkertijd enz is, dus kan ze al snel iets mee, maar ook nog lang mee doen.
Aan andere kant denk ik…als ik een simpele wekker koop en er een stickertjes ofzo opplak waar de wijzer moet zijn om op te staan, leert ze het ook snel genoeg verwacht ik. Maar ja, wat heb je aan een klok als het in de kamer nog donker is…
Wat hebben jullie kids?
wij hebben na wikken en wegen toch maar deze gekocht en het blijkt een groot succes hier
Natuurlijk kun je ook een gewone wekker nemen of een nachtlampje met een tijdschakelaar. Dat werkt allemaal prima natuurlijk.
Ik vind het ook wel erg leuk om te zien hoe gek hij er mee is en zelf de oogjes van het aapje dicht wil doen, probeert of hij al kan zien hoe laat het is enz. Er zit een analoge en digitale klok in.
Dus toch wel blij dat we het hebben gedaan.
Waar kun je die kopen?
Wij hebben voor Anne de kidsleep. Wij vinden het een super ding. Klok lezen doet ze beneden, daar hebben we een digitale en een analoge klok hangen. Tot ze goed kan kloklezen is het een makkelijke nachtlamp, duidelijk wanneer je kindje moet gaan slapen en wanneer het wakker mag of moet worden (alleen lampje omspringen of lampje omspringen met wekgeluid vogeltjes, kraaoende haan etc). Hij lijkt prijzig, maar hij werkt perfect.
ik gebruik dus een tijdschakelaar: die staat zo gepgrogrammeerd dat ie aangaat als het bedtijd is, 3 kwartier na bedtijd uit gaat, en weer aangaat op het moment dat nano naar mijn kamer toe mag komen 's morgens. Werkt als een trein hier, en kost in totaal nog geen tientje
Je hebt een pb !
Wij hebben voor Hieke een gewone klok met cijfers en wijzers op haar kamer hangen. We hebben haar geleerd hoe 7 uur eruit ziet en verteld dat ze dan uit bed mag. En het werkt! Hieke is nu bijna 3 en kan dit sinds een maandje of 2. :inlove:
Thanks,
Ja zo heb ik het zelf ook geleerd, dus denk idd ook over een gewone wekker…maar vind die wekkers met oogjes enzo wel ook erg leuk!
Oh ja leuk zijn ze zeker! Ik heb het ook overwogen maar ook hier vond ik de prijs ervoor wel erg hoog. Ik heb leren klokkijken toen mijn vader een oude klok restaureerde. Ik was 4 en kon volledig klokkijken. Erg handig! Niet dat ik Hieke nu wil overbelasten maar als ze het kan zal ik het haar zo snel mogelijk leren, op speelze wijze.
Ja, dezelfde als Pé maar dan in de versie van olifant (peuter zegt: ofidat)!
Okee, hij was geloof ik 15 Euro bij de drogist die met Kruid begint, maar superrrrrr. Hij vindt hem geweldig en is sinds dat ding er staat (5 december ) niet meer zelf z’n bed uitgekomen.
Dat kan toeval zijn natuurlijk, maar mocht het wel verband houden dat is het me die vijftien euro zeer zeker waard. Hij kwam er 's ochtends huilend uit, te vroeg voor 'm, beetje sjaggo en lichtgeraakt mannetje, nu een heerlijk vrolijk mannetje met bergen energie.
Sinds de wekker (ik denk nog: dat tikt, daar heeft 'ie last van) een perfecte slaper. Verklaren kan ik het niet. :think:
Wij gebruiken voor Bas een lampje en een digitale tijdschakelaar. Om 7.30 uur gaat het lampje aan en mag meneer uit zijn bed. Hij ligt pas 1 maand in een groot bed en hij roept ons als het lampje aan is en dan moeten we hem halen.
Zo doen we dat ook voor het middagslaapje en dat gaat erg goed, hij slaapt er dan zelfs wel eens doorheen, want het lampje blijft maar 5-10 minuten aan.
Bas begint klok kijken sinds 1 week een beetje leuk te vinden, dus uiteindelijk krijgt hij ook een wekker.