wat voor kleding rond eind augustus?

hoi allemaal!



Ben rond eind augustus (22-08) uitgerekend en vind dit toch wel een lastige periode. heb wel het e.e.a. aan kleertjes gekregen, maar wat is het handigst om in huis te hebben? rompers zat met korte of zonder mouwtjes, t-shirts in maat 50-56 kort en lange mouwtjes, maar zijn truitjes, boxpakjes, langere broekjes in deze maten handig? de meeste kinderen kunnen het natuurlijk 2 maandjes ongeveer aan en dan is het alweer oktober…?



iemand suggesties?



groetjes,



Louise

Hoi,



Ik zou van alles wat in huis halen.

Hoeft niet veel te zijn, maar zelfs in aug kun je wat rare dagen hebben.

Ook lange broekjes en shirtjes. (boxpakjes heb ik eigenlijk nooit gebruikt, ja als pyama)

Die van ons is in mei geboren en lag met het warme weer veel in dr romper, maar in aug is die van jouw nog zo klein, voor de weerstand zou ik toch ook voor wat warms kiezen.<br /> Het is toch altijd moeilijk hoor, de twijfel blijft toch hebben ze het niet te warm, zijn ze niet koud....<br /> Misschien kun je tzt wat meer van anderen lenen?<br /> Of nu nog even shoppen (ivm opruiming), omdat als je dr aan toe bent, minder tijd hebt.



En kledingwensen (met maat) door geven aan al je bezoek?



Succes Jen

van alles wat :shifty: (heb je wat aan hè?)

Rompers zonder mouwen, rompers met korte mouwen, rompers met lange mouwen, t-shirtjes, truitjes, broekjes.

Bij de rompers had ik in ieder geval overal 2 van, ervan uitgaande dat ik in de kraamweek genoeg bij zou krijgen (en dat was zo, allemaal roze :inlove: ). Verder de omslagtruitjes (ondingen, heb ik nooit gebruikt en hangen nog in de kast) en wat broekjes. Bovendien is vriendlief in de eerste weken op pad gegaan om bij te shoppen :inlove: .

dat doen er wel meer, bijshoppen.

Ben zelf in die zin een controlefreek en wilde dat soort dingen gewoon in huis hebben. Was maar goed ook, onze eerste hulp deed de kleine dagelijks in bad en schone kleren aan (vond ik prima hoor), soms twee x op een dag verschonen ivm spugen, dus ik was blij dat ik genoeg had!

Heb veel kleding gekregen, maar allemaal maat 68, sommige dingen heeft ze nu nog aan…



Jen

Heel erg bedankt voor de info! Denk dat ik er wel wat mee kan. Het is zo leuk al die kleertjes al zien en kopen, maar is zo lastig of ze het wel al aantrekken… maar, tot hoe lang dragen ze ongeveer maatje 50-56? want in oktober zal het zelfs al slim zijn al truitjes in huis te hebben, jeetje, wat een lastig seizoen heeft BIB’je uitgezocht om te komen… :? :lol: Maar we vergeven het hem/haar hoor! hihi.



groetjes,



Louise

@jen wrote:

dat doen er wel meer, bijshoppen.

Ben zelf in die zin een controlefreek en wilde dat soort dingen gewoon in huis hebben. Was maar goed ook, onze eerste hulp deed de kleine dagelijks in bad en schone kleren aan (vond ik prima hoor), soms twee x op een dag verschonen ivm spugen, dus ik was blij dat ik genoeg had!

Heb veel kleding gekregen, maar allemaal maat 68, sommige dingen heeft ze nu nog aan…



Jen


Maar onze kraam deed ook elke dag de was :wink: soms met een half trommeltje!

herkenbaar, vond ik ook zo lastig! ik was 20 augustus uitgerekend en bevallen :stuck_out_tongue: :P. Ik had heel veel zomerkleertjes, maar het was toen hartstikke koud!!! We hadden zelfs de verwarming aan. Nu had ik het makkelijk omdat we al een zoon hadden, maar toch is manlief de tweede dag meteen op pad gegaan om echte meisjeskleren te kopen :inlove: . Mijn ervaring is dat je niet te veel op de kraamkadootjes moet rekenen, omdat mensen meestal een maat groter kopen.Tenzij je er specifiek om vraagt natuurlijk! Ik zou gewoon een basispakketje van rompertjes korte mouw (kan met mooi en minder mooi weer in augustus) wat truitjes en broekjes in 50/56 klaar leggen en dan bijkopen of bijvragen. groetjes maartje

Aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

Zelf ben ik afgelopen zomer op 19 augustus bevallen was 28 aug uitgerekend.



Ik had rompertjes met korte mouwtje en zonder mouwtjes, verder droeg hij de eerste 2 weekjes vooral box pakjes omdat hij toch meestal slaapte en ik niet steeds ging om kleden. (zo lag er ook nooit kleding dubbel onder hem)

Ook hebben kindjes de eerste dagen best moeilijk om hun temperatuur op peil te houden.

Maurice heeft zelf de eerste twee weken met 2 kruiken in bed geleden omdat hij snel daalde met z’n tempertuur.



Succes

Fenne is op 30/08/2006 geboren en ik had ook vanalles wat! vond het zelf ook moeilijk toen…

Rompers met korte en zonder mouwen en bij de kleertjes zorgde ik er meestal voor dat het zo’n drie delig setje was met broekje,t shirt en vestje of wikkeltruitje, bloesje erover of iets met lange mouw en daar een kleedje of tuniekje zonder mouw over! Maar de echte zomerse dingetjes heb ik maar beperkt nodig gehad! Fenne droeg die 56 tot ongeveerhalf november!(was 3.200kg en 50 cm)

Veel succes verder nog!

Sterre is 10 augustus geboren, afgelopen zomer, en toen was het eigenlijk net gedaan met het mooie weer. Begin september geloof ik nog een weekje gehad waarin Sterre haar zomerkleertjes aan had, maar het meeste ging (bijna) ongedragen de kast in. Zonde!!!

Wat ik zou doen (maar dat is mijn persoonlijke advies hoor, iemand anders denkt er misschien héél anders over), is wel voldoende rompertjes met korte mouwtjes of zonder mouwtjes in huis halen. Als het echt warm is, is zo’n rompertje al genoeg. Verder wat dunnere shirtjes met lang mouwen, en dunne broekjes met lange pijpen. Dat is niet snel te warm voor zo’n kleintje. En dan een paar (2 ofzo) shirtjes met korte mouwtjes en korte broekjes. Echt niet teveel, dat is zó zonde!



Sterre heeft ongeveer 2 maanden maat 50/56 aangehad (ondanks dat ze bij de geboorte al 54 cm lang was!), volgens mij is dat wel een beetje gemiddeld. Maar als je een heel klein hummeltje krijgt dan kan hij/zij er misschien langer mee vooruit, en een flinke beeb juist weer korter, dus daar is toch weinig over te zeggen.



Wat kraamcadeautjes betreft… dat was hier ook vooral maat 68. Van vriendinnen (die dus nog totaal niet met beebs bezig zijn), kreeg ik zelfs een romper in maat 92 :shock: :lol: Die kan ze nu dus nog steeds nog laaaaaaang niet aan!



Nou, succes met shoppen (hè wat rot :wink: )!



xHeske