Wat voor kinderwagen, straks met baby en peuter op pad?

Ik ben in augustus weer uitgerekend, heel mooi natuurlijk, maar nu zat ik eens vooruit te denken, en het leek mij wel makkelijk om iets van een duoseat te hebben zodat ik straks wel op pad kan met beide kids.

Zo’n meerij-plankje kan ook wel, maar ik zie mijn zoon hier geen half uur op staan eigenlijk.

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb zelf een Mutsy 4-rider, écht een perfecte wagen, en ik zag dat je daar ook een duoseat van kun kopen, en zo op ons onderstel kan plaatsen, maar hier heb ik dus ook geen ervaring mee…

op de 4 rider wordt de duoseat niet geadviseerd. let op hij past wel. maar het frame is niet geschikt. het kan onder het gewicht knakken.

wij hadden ook een mutsy 4 rider. maar die is op zolder beland door bovenstaande en wij hebben een phill en teds aangeschaft (2e hands) ik zou niet weten wat ik zonder zou moeten. heerlijk ding. en zit er maar 1 in dan kan ik de onderkant volladen met boodschappen.

en ik vond het meerijdplankje een onding achter die 4 rider. liep stroef. en mijn zoontje weigerde te blijven staan. ook moest ik in een onhandige houding lopen. terwijl het een officieel plankje was.

Mijn oudste was anderhalf toen de 2e geboren werd…

Wij hebben destijds gekozen voor de duowalker sky van easywalker…

Top wagen! Veel plezier van gehad en nog heel lang gebruik van gemaakt…

Robuuste wagen die tegen een stootje kan… ook regelmatig mee het bos ingeweest toen… ging goed… :thumbup:

Wij hebben de urban rider, en hadden al een plankje (onze vorige wagen kochten we ook 2e hands, en daar kreeg ik hem bij). we hebben al flink geoefend, en het werkt hier prima. Geen idee of het voor langere wandelinge geschikt is, of hij dan blijft staan, maar we gebruiken thuis de silver cross en die is zo sterk, dat onze oudste er gewoon op kan zitten. Ik loop helemaal niet ongemakkelijk achter de wagen.

Maar als hij jonger was geweest was ik voor een 2e hands duowagen gegaan, die dingen kun je best goedkoop op de kop tikken. Maar omdat onze zoon dan ‘al’ 2,5 jaar is, vind ik dat toch te duur voor de hele korte tijd dat het misschien heel handig is.

En als we bijv eens flink gaan winkelen, doe ik dat toch niet alleen, en neem ik gewoon de mutsy en de buggy mee, dan mag de ander met 1 van beide rijden :smiley:

Wij hebben ook een phil & Teds aangeschaft en het is nu al een superkoop. Ben benieuwd hoe blij ik straks ben als mijn tweede er is! Wij hebben hem ook van MP

Ik ben in het bezit van een 4-rider en en heb een jaar lang met heel veel plezier de duoseat erop gebruikt. ik heb er geen spijt van gehad, de wagen liep als een tierelier. Het enige waar ik wel voorzichtig mee was, was met de stoeprand op en af. Maar dat ging ook goed.

Ik zou zeggen, gewoon doen. :thumbup:

ik heb zelf ook een duoseat gehad, maar vind m voor pasgeborene niet fijn.

zelf gebruikte (en gebruik nog steeds) de duowagen, zo;n buggy idee maar dan achter elkaar… babynestje erin en onze dame kon heerlijk knorren…

vond de duoseat van mutsy fijner toen ze zelfstandig konden zitten…

baby;s liggen namelijk in een “knip” net zoals in de mc…

Lastig ja, zo’n plankje of toch nog een dubbele kinderwagen. Wij gaan eerst voor de dubbele kinderwagen, maar dan wel een hele goedkope, ik verwacht hem maar een paar maanden nodig te hebben. (Daarna mag die mooi op Marktplaats.) We hebben er een gevonden op

Edit beheer: commerciele link verwijderd

Die zwarte “duodeal blackrio”. Kent iemand toevallig dit type of merk?

@MariekeHuls wrote:

Lastig ja, zo’n plankje of toch nog een dubbele kinderwagen. Wij gaan eerst voor de dubbele kinderwagen, maar dan wel een hele goedkope, ik verwacht hem maar een paar maanden nodig te hebben. (Daarna mag die mooi op Marktplaats.) We hebben er een gevonden op

Edit beheer: commerciële link verwijderd

Die zwarte “duodeal blackrio”. Kent iemand toevallig dit type of merk?

geen ervaring met dit merk, maar hij lijkt veel op de graco.

ik vind persoonlijk achter elkaar wel fijn…

als je naast elkaar hebt, dan heb je als de oudste toch eens wil lopen, dan je verschil qua gewicht hebt.

heb zelf ook gekeken naar een easywalker naast elkaar. maar kon wel merken als er 1 niet in zat… rijd dan niet fijn…

oja plankje hebben wij ook… vind het echt een. :evil: ding… loopt zo onhandig. (maar dat is miss omdat ik zelf klein ben…)

wij hebben een duowagen van Urban Jungle gekocht via mp. Ik heb ook de Mutsy. Duowagen lijkt me makkelijk voor erbij.

Wij hebben de Phil&Teds! Ideaal, kun je dus ook gebruiken voor 1 kindje :thumbup:

Wij hebben een duowagen naast elkaar (urban mountain jungle) Maar dat is natuurlijk niet helemaal te vergelijken, gezien wij een tweeling hebben. Maar er loopt er wel eens 1, terwijl de andere er wel in zit. Vind dat geen probleem, heb er helemaal geen last van dat het raar loopt of zo.

Die P&T vind ik er altijd erg zielig uitzien voor het onderste kind. Die zien gewoon niets als ze netjes liggen zoals het bedoeld is. Kijken steeds tegen de rug van het bovenste kindje aan. (mijn mening hè ;))

Dat valt wel mee, hier is het meestal “ruzie” wie onderin mag zitten, als er oudere neefjes-nichtjes mee gaan :inlove:

Mijn meisje is nu nog alleen en wil juist onderin zitten. Volgens mij geeft dat wat geborgenheid ofzo. Ziet er raar uit hoor Als je tegen een “lege” wagen kletst hahaha

Ja haha inderdaad! Dat heb ik ook vaker, en mensen kijken dan enorm verbaasd :lol:

hihi hier ook ruzie over wie er onderin mag zitten :shock: zeker als het koud is, want dan zitten ze uit de wind

Heb de andere antwoorden niet gelezen, misschien staat dit al ergens. Wat ik zou doen is nog even afwachten. Je zwangerschap duurt nog even, wie weet hoe goed je zoon tegen die tijd het lopen/staan kan volhouden. Dus eerst afwachten en dan beslissen voor meerijdplankje of duowagen.

Voor N/R had ik een duowagen aangeschaft, voor R/J was die helemaal niet nodig, terwijl er ongeveer evenveel tijd tussen zit.

Bij mijn kids zit er ook ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil tussen.

Wij hebbeen na veel wikken en wegen gekozen voor deze duo wagen

en dan met maar 1 wieg en En beide kanten kunnen omgebouwd worden naar buggy. Echt i-de-aal!!

Nu is hij dus zo, en de wieg staat op zolder

De oudste is nu 3,5 en wordt er langzamerhand te groot voor.

Wij doen hem dus weg nu, interesse??? pb me!

Ik vind die Bugaboo donkey leuk… Mono-duo :smiley:

Linda heb je de duo wagen al te koop? ik heb evt wel interresse. pbme maar als je hem kwijt wilt