Wat voor jasje bij geboorte ?

Ik ben eind september uitgerekend . Omdat van tevoren niet te voorspellen wat voor weer het wordt vind ik het erg moeilijk in te schatten wat voor jasje ik moet kopen voor het vervoer naar huis.

Een dun jasje ? velours? fleece? gevoerd? eerder een winterjasje dus ?

Onze zoon is 29 sept. geboren. Wij hadden een gebreid jasje, wat iets wat gevoerd was van binnen (van de H.ema).

ah super schattig ! :inlove:

ik vind het zo moeilijk… de anderen zijn winterkinderen dus dat was 'makkelijk ’

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk helemaal niet over na heb gedacht.

Op het laatste moment dacht ik van: o ja stel dat ik in het zh beval moet er natuurlijk wel wat mee qua jasje.

Ik had een geluk dat het toen echt super mooi/warm weer was. En we voor de deur konden parkeren met zowel in als uit stappen.

Ja, lastig is het he. Je zou ook een vestje kunnen doen en dan een voetenzak of dekentje meenemen waar je hem/haar inwikkelt.

ik vind een pasgeborene in een jasje wurmen bij voorbaat al geen fijn plan :mrgreen:

ik vind een babywrap veel handiger bij die kleintjes, en ook veel fijner voor het babytje in kwestie

ik had zelf zoeen van red castle

Onze oudste is van januari, ik ben in het ziekenhuis bevallen, onverwachts, en had helemaal geen jas, geen wrapper, geen doek, helemaal niks. Nooit over nagedacht. Gelukkig kreeg ik van mijn schoonzus een soort maxicosi jas cadeau, een jasje waar je een voetenzak aan kan ritsen met een gat erin voor de maxi cosi gordels. Geen idee hoe we het anders hadden gedaan :mrgreen:

Ik zou voor een lodger ofzoiets gaan, idd veel makkelijker met zo’n ukkie

Ryan is van December maar ik had geen jasje.

Ik had inderdaad ook een soort wikkeldeken achtig iets, er zaten gaten in voor de riemen van de maxi-cosi.

onze dochter is ook van september, zij had katoenen vest, gevoerd

in september is het meestal nog mooi (en warm) weer.

ik zou gewoon voor een dekentje of wrapper gaan en daarna wel zien/halen

Ik heb twee jasjes, 1 in maat 50 en 1 in maat 56. Gelukkig maar want toen meneer mee moest vroor het flink.

Maar dat verwacht je niet zo in september :lol:

Had ook nog een gebreid vestje wat je bovenaan dicht moest knopen en voor de rest open is. Maar dat vond ik te koud en een beetje meisjesachtig :oops:

bij Thijs hadden we geen jasje, waren we vergeten door alle haast. Hij is 22 september geboren vorig jaar. Hij heeft uiteindelijk een badcape over zijn longsleeve heengehad en zo zijn we met de auto naar huis gegaan.

Jesse was een superwinter baby en had een winterpakje en Elise is thuis geboren maar heeft de eerste maanden een dik vestje aangehad.

En verder is die wrapper een superuitvinding, die hebben we voor Jesse ook gehad en ook thijs heeft daar veel in gelegen! Superding!

gewoon in het “nestje” van de maxi-cosy is lekker warm hoor, misschien dan nog met truitje aan, maar ik had ook geen jasje.

Luc en Stan zijn in februari geboren en zij hadden een fleecejasje aan toen ze vanuit het ziekenhuis naar huis mochten. We hadden ook een voetenzak voor de Maxi-Cosi. Voor in de gangen van het ziekenhuis en het stuk in de auto hebben we de voetenzak open gedaan en was die fleecejasje voldoende. Voor het kleine stukje buiten (nog geen 100 meter lopen) hebben we de voetenzak even dichtgedaan.

Voor september zou ik zeker geen gevoerde jas of winterjas aanschaffen. Volgens mij is het in september nog zeker 20 graden overdag (misschien zelfs warmer) en denk ik dat een vestje in combinatie met een voetenzak zelfs meer dan voldoende is.

Ik had voor allebei (de oudste is van half mei, de jongste van begin maart) een dik/gevoerd vestje en ook een omslagdoek. Vind alleen zo’n doek niet handig…ligt vaak te los rond de nek (en strakker vind ik geen fijn idee) en ze liggen ook vaak met hun handjes omhoog, een jasje houdt ze dan beter warm, naar mijn idee. Je gebruikt het natuurlijk ook niet alleen voor het vervoer van het ziekenhuis naar huis, maar daarna ook. D. draagt haar vest in ieder geval nog steeds dagelijks als we naar buiten gaan.

Voor eind september zou ik ook voor een gevoerd vest en een omslagdoek gaan. En dan eventueel een dunner vestje als back-up voor als het echt heel heel warm is…maar eind september (wat ook nog begin oktober kan worden) kan het ook rotweer zijn…je weet het nooit in Nederland.

@fiep klophout wrote:

ik vind een pasgeborene in een jasje wurmen bij voorbaat al geen fijn plan :mrgreen:

ik vind een babywrap veel handiger bij die kleintjes, en ook veel fijner voor het babytje in kwestie

ik had zelf zoeen van red castle

Zoiets dus. Heb bij beide geen seconde aan een jasje gedacht. Had ze niet eens. Plan was, gewoon kleding, fleece deken en de auto in. In het ZH mag de man de auto voor de deur zetten om je vrouw en kind in te laten stappen. Die 3 seconden buiten lopen ze waarschijnlijk niets van op.

De eerste week kwamen zowel ik als baby niet buiten,dus ook toen geen jas. Pas daarna met vestjes, fleecedekens en bij de 2e zo’n pakje.

Jasje, dat gefrommel en gehang met zo’n prop in je rug, lijkt me echt niets voor zo’n klein ding…

Zo n wikkeldeken vind ik ook ideaal!

In de maxi cosi, in de kinderwagen, op het CB; ik heb hem veel gebruikt! Onze jongste is van januari en ik heb de doek ook gebruikt in plaats van een omslagdoek als ze niet in haar bedje lag (na het badje wel de omslagdoek :wink: ) blijft veel beter zitten dan een omslag doek, onze kids waren ook veel te snel te groot voor een omslagdoek…

Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen; onze jongste had een rompertje met lange mouwen, een truitje erover en dan die wikkeldoek. Ik had wel een jasje gekocht, maar die heeft ze nooit gebruikt :oops: Pas vanaf een paar weken had ze een jasje aan, toen al maatje 62.

@Liesbeth wrote:

Zo n wikkeldeken vind ik ook ideaal!

In de maxi cosi, in de kinderwagen, op het CB; ik heb hem veel gebruikt! Onze jongste is van januari en ik heb de doek ook gebruikt in plaats van een omslagdoek als ze niet in haar bedje lag (na het badje wel de omslagdoek :wink: ) blijft veel beter zitten dan een omslag doek, onze kids waren ook veel te snel te groot voor een omslagdoek…

Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen; onze jongste had een rompertje met lange mouwen, een truitje erover en dan die wikkeldoek. Ik had wel een jasje gekocht, maar die heeft ze nooit gebruikt :oops: Pas vanaf een paar weken had ze een jasje aan, toen al maatje 62.

Inderdaad een beetje zonde om een jasje te kopen voor de eerste weken. Ze groeien er zo snel weer uit. Pas vanaf maat 62, 68 stopt de hele snelle groei.

Mijn ventje is 12 februari geboren en ik had een geweldig jasje voor hem…maar hij heeft hem niet aangehad van uit het ziekenhuis naar huis toe.

Had een leuke wikkeldoek bij de hema gekocht die in de maxi cosi kan en hem daar lekker in gewikkeld.

Zelfs toen hij na 2 weken naar buiten mocht zat hij lekker in zijn doek…had het geprobeerd met zijn jasje maar wat een gedoe om die armpjes er in te krijgen.

Zou gewoon voor een wikkeldoek gaan is veel makkelijker en ook lekker warm.