Wat voor het raam

Als de financiering rondkomt krijgen we over een aantal weken de sleutel van onze nieuwe woning.



Nu zijn we natuurlijk al een beetje aan het nadenken over het één en ander. Maar waar ik nog niet zoveel zinnigs over kan zeggen is de gordijnen of wat dan ook.

We hebben hier nu een rolgordijn voor. Geen succes, je plet ook lekker de vliegen ertussen :sick: .

Achter hebben we luxaflex. Gewoon van die metalen. Ik vind het afschuwelijke dingen (deze dan, gewoon de goedkoopste), maar ze waren het nuttigst omdat we er ook koken.



Straks heb ik in de keuken geen raam, dus ook geen luxaflex meer in m’n benedenverdieping.

Nu ben ik wel benieuwd, wat hebben jullie voor het raam, en hoe bevalt het?

Terwijl ik er altijd op tegen was :lol:

Heb ik sinds gister een plakfolie op het raam zitten…

Daar staan 2 potten met orchideeën een lantarentje met een kaarsje en een zilveren fotolijstje met zoonlief erin…



Daar zitten gewoon 2 beige gordijnen van de Ikea. Ik wil nog roljaloeziën kopen maar aangezien wij een afwijkende raam maat hebben, is dat een heel duur geintje. Voor alleen al mijn woonkamer is het geintje 350 euro :roll: Dus dat zal waarschijnlijk volgend spaarproject worden.



zoiets dus



http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQEZ1a3wxMjRzxDwBOzS-HaCy_SnqdCOdedumdw-1IS94KjxYw&t=1&usg=__-i1zdf42VBiOzfSkEz8-F7znV4Y=

ow ik krijg ze er niet op… :think:

Wij hebben een rolgordijn en strookjes…

wij hebben doorzichtige rolgordijn van Ikea en achter de rolgordijn nog een stofgordijn van leenbakker…

Wij hebben beneden gewoon witte vitrage met gordijnen. De vitrage tot op de vensterbank en de gordijnen tot op de grond.

Aan de andere kant (tuinkant met openslaande deuren) hebben we dezelfde vitrage, maar dan tot op de grond. En “nep” gordijnen. Dezelfde als aan de voorkant, komt nog uit de vorige woning van Rinse, maar we hadden niet genoeg voor de hele breedte, daarom aan de achterkant alleen 2 stroken, ter decoratie zeg maar



Aan de tuinkant zit ook de keuken (open keuken). En dezelfde vitrage heeft mijn schoonmoeder vouwgordijntjes van gemaakt. Alleen voor de deur hangt niets. Nouja, nu nog het vliegengordijn :roll: maar die mag zo langzamerhand wel weer opgeruimt worden. :wink: En dan vinden we het vast weer kaal. Maar iets tegen de deur voor het raam hangen vinden we ook niet mooi :stuck_out_tongue:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Wij hebben ramen tot aan de grond, en hebben stoffen lamellen.

Erg mooi (vinden wij ;))



Eigenlijk wilde ik van die… hoe heten die dingen ook alweer?

Ik dacht plissé ofzo. En dan diegene die je én van beneden naar boven open kan doen én van boven naar beneden (lijkt me ideaal; heb je wel het licht, maar niet de inkijk)



Maar ja… er zat echt een behoorlijk prijskaartje aan :think:

En ons spaarpotje was toen op… (nouja, niet op, maar er kwam ook nog een tuinonderhoud, nieuwe trap etc. etc. aan, dus ja… moesten we toch een keuze maken)



Ik vind lamellen erg praktisch wb lichtinval regelen. Ook blijft ef geen stof op hangen, zoals bij luxaflex.

Alleen zoonlief wil er nog wel eens aan gaan trekken, dat is dan wat minder :roll:



Alvast veel plezier straks in je nieuwe huis! :thumbup:



Groetjes, Marieke

wij hebben doorschijnende gordijnen/vitrage (gewoon effen hoor)

en die zitten aan de onderzijde met een band vast. zo zit het niet helemaal dicht, maar heb je toch iets voor het raam…

in ons huis hangen voor alle ramen blauwe gordijnen behalve dan voor het raam van de badkamer. Dat raam is namelijk van melkglas waardoor je wel van binnen naar buiten kan kijken, maar niet van binnen naar buiten. Wij vinden het erg mooi.

wij hebben in de erker vouwgordijnen van inbetween stof. voor de ander ramen beneden hebben we niks omdat we aan de achterkant nauwelijks inkijk hebben.



op de voorste slaapkamers (kinderkamers) ook vouwgordijnen, van normale gordijnstof en gedeeltelijk raamfolie . op onze slaapkamer een rolgordijn en gedeeltelijk raamfolie

beneden hebben we gordijnen omdat het anders zo hol klinkt, maar we hebben ze nog nooit dicht gehad.



Boven hebben we gordijnen en de kids ook een verduisterend rolgordijn.

ik ga straks naar een flatje… ik doe dan in de keuken witte luxaflex, maar van de kwantum, die zijn wat ruimer en lijken net shutters… in de woonkamer gewone witte houten luxaflex en vast wat sier gordijnen… in de kinderkamertjes simpele metalen luxaflex, wit met een rolgordijn…

in mijn slaapkamer dito houten met een verduisterend gordijn…

wij hebben in de keuken ook luxaflex’s alleen ben ik die meer dan zat want echt mooi schoon krijg je ze niet. ik zit er aan te denken omdaar plakfolie te doen aangezien ze bij ons achter thuis niet binnen kunnen kijken en aan de voor kant hebben wij creme kleurige rolgordijen en boven hebben wij bij ons een gewoon gordijn en bij de kinderen komen rolgordijnen.

Ik heb aan de voorkant en achterkant beige-kleurige overgordijnen. En aan de straatkant een strook plak-folie zodat niet iedereen bij je op de bank kijkt.

Op de slaapkamer hangt een verduisterend rolgordijn, met dezelfde beige-gekleurde overgordijnen.

hier nu ook nog rolgordijnen, net de hele boel opgeknapt en die dingen zijn me nu echt een doorn in t oog, maar de poen is ff op en ik wel meteen iets kopen dat echt naar mn zin is, in ons geval worden dat vouwgordijnen of ook van die plise dingen…duur maar wel mooi

ff wachten tot we weer wat extra s hebben :lol:

plisee gordijn voor het raam zelf

en dan van muur tot muur lichte gordijnen die helemaal dicht kunnen maar wat we niet doen, omdat we het plise gordijn altijd dicht doen

We hebben voor het grote raam beneden jaloezieen, in taupe kleur, extra brede. Boven hebben we op alle kamers ook jaloezieen (omdat ik het mooi vind als alle ramen dezelfde uitstraling hebben, zo’n zeur ben ik dus :wink: )

Alleen in de keuken, een zijraam, hebben we een taupe kleurig rolgordijn.

Ik vond jaloezieen altijd een beetje kil, maar die we nu hebben vind ik prachtig. Ook een flink prijskaartje, trouwens, maar het maakt het wel af

Bedankt allemaal voor jullie reacties! (meer altijd welkom, haha).



Die plissé dingen vind ik ook erg mooi.



We vinden houten jaloezieën ook wel mooi (dus niet van die metalen dingen), dus misschien gaat dat het wel worden. En dan beneden misschien wel met een nepstrookje gordijn ofzo.



Moeilijk hoor. Je wil graag iets kiezen voor langere tijd, maar daardoor vind ik het ook wel lastiger om een echte keuze te maken. Wat blijft mooi en word je niet zat.

Beneden hebben we transparante rolgordijnen in een soort ecru kleur. Van het witte af zeg maar.

Daarbij nog gewoon overgordijnen in dezelfde kleur.



In de bijkeuken hebben we rolgordijnen van 101 woonideeën van de Praxis.

Boven heeft Lucas een duo-plissé (dakraam), en hebben Robin en wij lamellen (helaas was niets anders mogelijk, we hebben draai-kiep ramen).

Gelukkig wel de mooiste uitgezocht die er waren, een soort stof maar dan met een grof werkje erin en het is een grijzige kleur met een soort glimmers erin.