Wat voor een voeding?

Ze zeggen dat een kind vanaf 12 maanden met de pot mee mag eten. Ik snap dat ze dan alles van groente, vlees ed mogen. Maar vanaf welke leeftijd hebben jullie jullie kind bijvoorbeeld pizza, lasagna, echt een “portie” frites en ijs gegeven. En iets anders van magere Yoghurt, dus kwark, fruityoghurt enzo?

Die kleine van ons (11 maanden) lust alles dus ik verwacht geen problemen, maar wil wel graag weten wat goed is.

Bedankt,

Gr Estelle

Tessa eet bij ons al vanaf 9 maanden mee… wij deden gewoon zout ed op het bord erbij… Eigenlijk kreeg ze toen vanalles…helemaal gek op zuurkool zelfs haha… Ze is wel altijd een moeilijke eter geweest trouwens… Joyce eet nu heel erg goed en die zal ook vrij snel met de pot mee eten… gewoon met kruiden rekening houden en evt zonder zout koken en pas op je bord erbij doen…

fruitkwark kan volgens mij echt geen kwaad…

Je moet een beetje oppassen met zout en suiker… en honing uiteraard… maar verder als je kindje het lekker vind…

Lev at rond de 10 maanden ook met de pot mee.

Vanavond aten we pizza en dan eet hij gewoon 3 punten helemaal op :shock:

Tessa ook hoor… die is gek op pizza…En spaghetti…

At al vrij snel zo’n mini pizza crossa op…

Senne eet vanaf zo’n 11 maanden mee, spaghetti, lasagna etc. Pizza heeft hij nog niet gehad, patatjes wel :mrgreen:

Sanna heeft van de week voor het eerst spruitjes op en lekker dat ze het vond :inlove: ( heeft ze niet van haar moeder hoor :wink: )

En gelukkig helemaal geen last van krampen etc. daar had ik natuurlijk weer niet aangedacht :doh:

ach, pizza en friet zijn wel vet en zout, maar als je dat niet te vaak doet geeft dat niks. En bij eten dat je zelf maakt kun je er zoveel zout in doen als je zelf gezond vindt.