Onze dame krijgt nog 4 keer per dag borstvoeding en af en toe 50-100 cc sap 's middags.
Nu vroeg ik mij af wat voor sap we haar aan kunnen bieden, diksap vind ze erg lekker, maar dan moet je de fles in 3 dagen leeg hebben. Thee drinkt ze niet, dus ik was benieuwd wat we dan we aan kunnen bieden?
roosvicee, thee maar dan met smaakje, appelsap verdund met water…
Volgens mij kan je een flesje diksap 3 weken bewaren…?
Ja heb even gecheckt…3 weken in de koelkast!
Volgens mij kan je een flesje diksap 3 weken bewaren…?
Ja heb even gecheckt…3 weken in de koelkast!
Dan ga ik toch eens in de winkel kijken, want de fles die wij hadden was maar 3 dagen na opening…
Appelsap is ook een goed idee! Dat hebben we toch altijd in huis!
als ik het nog een keertje kon overdoen, was ik veel langer doorgegaan met alleen water. Sapjes kunnen ze daarna nog lang genoeg drinken, en als je ze van jongs-af-aan leert om water te drinken dan heb je ook grotere kans dat ze daar later ook genoegen mee nemen. En dan kun je ze later uiteraard alsnog verwennen met sapjes ed.
en iets meer ontopic: ik gaf/geef nano roosvice, thee, en appelsap/water (1/5 ongeveer)
Wij gebruiken hier tegenwoordig Roosvice.Bij Bas grbuikte ik voorheen diksap en bewaarde dat ook zeker 3 weken in de koelkast. Diksap is wel erg veel calorien in verhouding met roosvice, daarom zijn wij overgestapt.
Mijn kindje kreeg op die leeftijd (en nog steeds trouwens) alleen maar water en melk. Nou is ze gek op water, dus dat helpt. Maar die zoete drankjes hoeft voor mij nog niet zo, dat kan nog best even wachten. Ze hebben het in elk geval niet nodig. Maar goed, ieder zijn ding.