Wat geven jullie je kleine te drinken naast melk en hoe geef je dat (tuitbeker/ fles/ gewoon uit een beker). Firyel krijgt af en toe wat thee of diksap, maar drinkt drie slokjes en gaat dan zitten blazen of het spuit als een fonteintje tussen haar lippen door haar mond weer uit. Wel grappig om te zien,maar niet echt de bedoeling. Een tuitbeker gaat ze op zitten bijten en uit de fles wil ze dus alleen maar melk, als er iets anders in zit wil ze hem gewoon niet. Ze heeft toch voldoende vocht nodig, maar hoe pak ik dat het beste aan?
Groetjes
Toensie
Amy krijgt al diksap vanaf 4 maanden, dit op doktersadvies, ivm haar ontlasting. Ze vind het ook lekker trouwens. Ze drinkt uit alles, tuitbeker (met zachter tuit) uit de fles en ook uit een beker.
Ze heeft een tijd last van haar keel gehad en wilde toen niet uit de fles of tuitbeker drinken, maar wel gewoon uit een bekertje. Nu geven we het nog wel eens op die manier en ze drinkt zo veel meer.
Het is een knoeiboel, maar zij vind het zo leuk en ze drinkt een stuk beter.
Succes!
Toensie grappig, ik open net ook zo’n topic maar dan bij babyvraagjes… dus misschien moeten we maar even bij elkaar meelezen Jim doet dus precies hetzelfde…
Wij hebben Nica direct uit een gewone beker laten drinken, maar omdat dat niet helemaal goed gaat als ze het zelf wil doen, geef ik haar meestal een simpele tuitbeker (zonder antilek!) Antilek heeft ze gelukkig nooit gesnapt dus dat scheelt weer
Ik heb ook bewust gekozen om haar nu al te leren om niet overal een beker te laten slingeren en dat wanneer ze haar beker op de kop houdt hij dan weg gaat omdat ze er een knoeiboel van maakt.
Ze drinkt of water of roosvicee, alleen moet ik eerlijk bekennen dat sinds ze roosvicee krijgt ze geen water meer wil, tenzij ze echt erge dorst heeft :mrgreen: Soms geef ik haar ook thee.
Sem krijgt roosvicee, water en diksap. Allemaal in de nuby flip it werkt :thumbup:
Anoek krijgt eigenlijk altijd alleen maar water en soms wat koude/lauwe
thee. Zij drinkt altijd uit een Nuby beker (zo eentje met een rietje, Flip-it heet dat geloof ik) Ik geef geen diksap of roosvicee, ze vind water heerlijk
en met een rietje?
bij zamira werkt het heel goed
ze moete alleen ff doorhebbe hoe het moet
@Paschal75 wrote:
Anoek krijgt eigenlijk altijd alleen maar water en soms wat koude/lauwe
thee. Zij drinkt altijd uit een Nuby beker (zo eentje met een rietje, Flip-it heet dat geloof ik) Ik geef geen diksap of roosvicee, ze vind water heerlijk
:thumbup: is ook het beste he? hier ook water en eventueel slappe thee (zonder suiker) en ze krijgt daarnaast ook nog mamamelk :mrgreen: