wat voor drinken aan een dreumes

na altijd melk… speciale ivm koemelkintollerantie wat nog steeds speelt, wil ik van die hoeveelheden af. SInds zaterdag krijgt hij overdag thee ipv melk. Nu gaf iemand aan dat thee voor een peuter heel de dag niet gezond is, amar dat je beter roosvicee kan gevn of diksap.

Laatst sprak ik iemand die gaf geen diksap meer want daar zaten ook veel suikers in.

Veel suikers en kleurstoffen en e nummers wil ik zoveel mogelijk vermijden. Neeh, wil geen discussie dat kinderen er niet druk van worden… heb er hier eentje die stuitert dagelijks… dus liever voorkomen dan genezen.

Riley kreeg kabouter thee, appelsap verdunt met water ( soort limonade effect )

Ik zou echt niet weten wat er mis is met thee (zonder theine), volgens mij kan je dat best de hele dag geven. Ik wisselde af met gewoon water en soms een glaasje (dik)sap.

je hebt ook kabouterthee.

Dat is apart voor kindjes en dat kan gewoon gedronken worden dus.



Verder drinken ze na 1x een beker melk en afentoe thee overwegend water en 1 max. 2x per dag een bekertje karvan cevitam (daar heb je namelijk erg weinig van nodig voor een lekker glas, vind het zelf ook lekker, maar hou absoluut niet van zoet).



Roosvicee hebben we ook wel in huis, diksap heb ik hier nog nooit een kind mee blij gemaakt. Merk of smaakje deed er daar niet toe. Nou ja, aangezien ze zelf vragen om water dring ik daar verder maar niet op aan :slight_smile: .

Waarzit geen theine in? Geef hem op dit moment zoethout thee.

kruidenthee, misschien ook gewoon de sterremunt uit de gewone supermarkt, maar dat weet ik niet zeker. Ik haal altijd thee van Pyramide (bij het reformhuis, die hebben ook prinsessenthee, drakenthee, roodkapjethee, vinden ze helemaal leuk).

Oh, ik geef die van mij gewoon water. :oops: Een enkele keer krijgt hij diksap en roosvicee. Verder af en toe een slokje van mijn thee.

Zoethoutthee zou ik zeker niet aan kids geven. Zoethout staat erom bekend dat dit bloeddrukverhogend werkt, er staat ook een waarschuwing op het pakje dat je er niet teveel van mag nemen.



Ik haal altijd vruchtenmix van eigen merk AH, dat is een siroop waarin 1. 70% vruchtensap zit (de meeste andere merken maar 30 a 40%) en 2. geen zoetstoffen verwerkt zit (in de meeste andere merken zit namelijk glucose-fructosestroop of andere zoetstoffen die niet echt gezond zijn).

@sassie1980 wrote:

Zoethoutthee zou ik zeker niet aan kids geven. Zoethout staat erom bekend dat dit bloeddrukverhogend werkt, er staat ook een waarschuwing op het pakje dat je er niet teveel van mag nemen.


hmmm.. drink zelf altijd liters, me nog nooit opgevallen dat het op het pakje staat van de bloeddruk. Zit zelf altijd met een hoge bloeddruk die ik heb overgehouden na pre eclampsie... dus voorm ij ook niet zo geslaagd.

Ow, waaorm ik thee wilde dat is ook meer voor de tandjes. Lijkt me beter dan aanmaak of roosvicee, of maakt het niet uit?

Natuurlijk wel, in thee zit geen suiker en in aanmaaklimonade en roosvicee wel. Ook in diksap, weliswaar vruchtensuiker, maar nog steeds sleht voor t gebit.

Ik gaf Katie limonade. S’morgens thee, s’middags limo tot sávonds!

N.oah krijgt water en thee overdag. Soms bij oma krijgt hij diksap of siroop.



Liefs Suzanne

Hier krijgen ze alpro soya.

hier van alles: melk, thee, water, roosvisee. Thee en roosvisee altijd heel licht van kleur. Oja, soms ook karnemelk met sinaasappelsap. Vindt ze ook heerlijk.

Heel af en toe hebben wij een pak chocolademelk in huis en dan krijgt ze daar ook een beetje van.

J. drinkt best veel op een dag. hij is echt helemaal gek op aardbeienthee. ik maak dan een heel klein laagje thee in zijn beker en vul de rest aan met koud water zodat het lekker verdund is.

verder drinkt hij gewoon water en 1x per dag een beker roosvicee.

waar halen jullie die kabouterthee etc, hier in de supermarkten zijn ze niet te vinden ?

Bij het reformhuis!