wat voor draagdoek?

ons sven is een heerlijk jong, maar helaas wil hij nauwelijks alleen zijn en dus zit hij veel bij mij.

nu was ik in mijn zwangerschap al wel aan het twijfelen over een draaddoek, maar heb er toch geen aangeschaft.

Nu denk ik dat het toch wel makkelijk zou zijn,maar ik heb 2 bezwaren:

ik vraag me af of ik het knopen onder de knie zou krijgen

en ik ben van mezelf vrij stevig, en wordt je dan niet helemaal een michellin mannetje met ook nog een baby op je borst?

maar aangezien hier veel dragers zijn: wat raden jullie aan voor doek?

Ik ben zelf ook niet dun (verre van zullen we maar zeggen :P) en ik heb ook gewoon gedragen hoor.

Je hebt doeken in verschillende lengtes en er zijn zat mensen die dikker zijn en gewoon dragen. Ik vind het er echt niet vreemd uit zien ofzo.

Het knopen is iets wat je wel snel onder de knie krijgt hoor, vooral de basisknopen maar mocht je heel erg veel moeite er mee hebben of gewoon voor de zekerheid meteen goed aanleren zou je een draagconsult kunnen nemen (nu ik dit schrijf denk ik dat een draagconsult ook wel een leuk kraamcadeau is). Bij een draagconsult kun je vaak ook verschillende doeken voelen enzo, dus is misschien ook wel prettig.

Ik zou wel voor een geweven doek gaan. Een rekbare is in het begin wel te doen, zijn ook goedkoper in aanschaf volgens mij. Maar met wat meer gewicht is geweven toch wel fijner en er zit volgens mij ook wel een maximum aan gewicht wat je met een reklbare doek kan dragen. Dus dan beter iets meer uitgeven en meteen voor een doek gaan die jaren mee gaat :smiley:

Maar goed, er zijn er genoeg hier die veel meer ervaring hebben met doeken en ook meer tips maar wilde sowieso even zeggen dat je het om je maat echt niet moet laten.

bedankt voor je piositieve reactie!

zoek op facebook even op Draagpraat :wink: Krijg je binnen notime reactie!

Of bij contact bij de draagmama’s!

Ik zou het inderdaad even vragen bij Contact, in het topic Draagmama’s.

Daar schrijven een aantal meiden mee, die veel ervaring met draagdoeken hebben. Dan doe ik dit topic op slot.