Wat voor draagdoek?

Zijn er onder ons draagdoek gebruikers die mij kunnen adviseren?

We hebben na de bevalling van Ralf een tricot slen gekocht. Ik wist helemaal nog niks van dragen in een draagdoek en dit leek me ideaal. Ik heb hem best wel een tijdje gebruikt. Maar Ralf heeft ook veel in de buggy gezeten. Toen kwam ons Esmee en wilde ik hem weer gaan gebruiken, zeker met 2 kinderen vond ik het ideaal om de jongste in de draagdoek te doen, maar nu vind ik hem niet meer fijn omdat Esmee natuurlijk wat zwaarder begint te worden en dit ding natuurlijk uitzakt. Ik heb op internet al veel opgezocht over draagdoeken maar ik kom er niet echt uit wat ik nu wil bestellen. Ik kom iig tot de conclusie dat ik Ralf niet meer kan dragen met zijn 16 kilo. Maar ik weet niet zo goed wat ik voor Esmee wil, ik lees van alles over geweven draagdoeken, mei tai’s en ringslings. De ringsling lijkt me niet zo geschikt voor ons aangezien we allebei niet zo’n sterke schouders hebben dus wil ik het gewicht over beiden schouders verdelen. Maar kunnen jullie me wat adviezen geven? Waarom vinden jullie bepaalde draagdoeken fijn?

Alvast bedankt.

Misschien dat j eens bij google kan zoeken op draagdoeken…

Ik heb er eentje die gekruist over je rug loopt en op beide scxhouders het gewicht draagt…

Zal je ff PB-en voor de site succes :thumbup:

Misschien dat je hier antwoord op je vragen kunt vinden ?

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=61176

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=85276

Thanks voor de reacties.

Maar, de doeken van draagdoek.nl zijn de rekbare doeken, die heb ik al één, dus daar ben ik niet naar op zoek. Wel een mooie site zeg, als ik dat toen had geweten toen ik hem aanschaften (een effe groene tricot slen) had ik daar liever gekeken!

Romata, ik heb wat gelezen in het topic van de bovenste link en wat dingen te weten gekomen, ik ga me daar ook nog even melden :wink: .

Ik heb een mei tai en kan mijn dochter er nog prima in dragen. Is ook makkelijk te knopen. Een geweven doek gaat ook prima. Vriendin van mij draagt alleen maar. Haar dochter is bijna 2 en haar zoon van bijna 4 wordt soms ook nog gedragen. Ze heeft heel veel doeken, wel geweven doeken, maar daar heb je ook weer heel veel verschillende in. Heb er niet zo heel veel verstand van. Ze heeft ook een voorgevormde draagdoek, daar was ze ook heel tevreden over. Dan hoef je niet te knopen, maar is het gewoon vast klikken.

De topics die romata noemt zijn inderdaad goede, daar staat heel veel in. Ook veel antwoorden op soortgelijke vragen, dus daar vind je vast ook veel informatie. :slight_smile:

Ik heb zelf een geweven zomerdoek (Hoppediz das leichte), een mei tai (zelfgemaakt) en twee ringslings (ook zelfgemaakt).

De doek en mei tai dragen heel goed, lekker stevig en je kindje zit er lekker in en als je goed knoopt zakt het niet echt uit (ja, iets, dus moet je je kindje altijd ietsje te hoog knopen ;)). Maar zelf vond ik het al snel te zwaar worden. Komt waarschijnlijk omdat ik per se op m’n buik wil dragen, omdat ik dat gezellig vind. Als ik haar op mijn rug doe, kan ik haar in mijn beleving net zo goed in de kinderwagen zetten. Dan heb ik nog meer contact met haar ook, omdat ik haar dan aan kan kijken, enz. Bovendien vond ik het erg warm en vind ik bak onder de kinderwagen toch ook wel erg makkelijk voor boodschappen ed. :wink: Zelf vond ik de mei tai makkelijker en fijner dragen dan de doek. Qua fijnheid van dragen kan het ook aan het materiaal van de mei tai liggen (hij is vrij stug, waardoor hij ook veel stevigheid biedt), maar ik vond het ook luchtiger (terwijl hij van dikker materiaal is dan de doek).

Op dit moment gebruik ik dus alleen nog de ringsling. En dan voor hele korte stukjes, want voor langere stukken is het te zwaar, maar voor korte stukjes vind ik het echt ideaal.