wat voor dekentje voor de winter?

wat voor dekentjes gebruiken jullie voor de winter. Mijn dochter sliep tot nu toe onder een katoenen dekentje, maar ik vermoed dat het te koud begint te worden. Ik heb haar al een winterslaapzakje met mouwen gegeven. Ze wordt snachts vaak wakker en daarom wil ik kijken of een warmere deken helpt. Ik krijg zelf uitslag van wol, dus gebruik dat liever niet.

Is polyester geschikt voor babys?



Shalom

Ik gebruik geen dekentjes, ik heb een combi-sleeper aangeschaft en daar heb je geen dekentjes bij nodig.

Maar mij lijkt een dekentje met een dikke slaapzak+pyama warm zat.

Winterslaapzak (dus met mouwen)

En een katoenen deken…

hier ook geen dekentje, maar een combi-sleeper :thumbup:



Maar toen ik nog dekentjes gebruikte waren het van die dikke dekens van de prena… tal

Met daaronder een winterslaapzak zonder mouw en een pyama

Hier een duo-deken, winterslaapzak met mouw en een romper met lange mouw eronder.

Zodra het echt koud wordt krijgt ze een pyama aan.

Hier geen deken of combisleeper. Gewoon een slaapzak met mouwen van de hema. Dochterlief tolt het hele bed door dus een deken is geen optie.



Ik denk dat een slaapzak en een deken nu warm genoeg is hoor. De echte winter moet nog komen.

@sanmi wrote:

Hier geen deken of combisleeper. Gewoon een slaapzak met mouwen van de hema. Dochterlief tolt het hele bed door dus een deken is geen optie.



Ik denk dat een slaapzak en een deken nu warm genoeg is hoor. De echte winter moet nog komen.




Das ook de reden waarom ze nu alleen nog een romper aan heeft met lange mouw. :thumbup:

@sanmi wrote:

Ik denk dat een slaapzak en een deken nu warm genoeg is hoor. De echte winter moet nog komen.


Ik weet niet hoe koud het in Israel al is… maar ik zou gaan voor een winterslaapzak met mouwen en als dat niet genoeg is een katoenen deken (of 2 in een dekbedhoes)

@Shalom wrote:

wat voor dekentjes gebruiken jullie voor de winter. Mijn dochter sliep tot nu toe onder een katoenen dekentje, maar ik vermoed dat het te koud begint te worden. Ik heb haar al een winterslaapzakje met mouwen gegeven. Ze wordt snachts vaak wakker en daarom wil ik kijken of een warmere deken helpt. Ik krijg zelf uitslag van wol, dus gebruik dat liever niet.

Is polyester geschikt voor babys?



Shalom




Heeft ze al een pyama er onder aan? Ik zou ze zelf iets liever een wat dikkere pyama aan trekken, dan een dekentje erover.

ik heb er een babydekbed opliggen en bij mn jongste een dikke slaapzak en pyama en een deken met een warme laken eronder…

Sis, ik woon inmiddels in NL. Misschien doordat ik in Israel gewoond heb, en het zelf nu vaak koud heb, dat ik bang ben dat Sara het ook koud heeft. Ik kan maar niet wennen aan het koude weer hier.

Sara heeft nu een romper met korte mouwen, een tricot pyama, een slaapzak met lange mouwen, een laken met dubbelgevouwen katoenen deken als ze slaapt. Ze draait zich trouwens wel vaak onder de deken uit.

Het zou warm genoeg moeten zijn als ik jullie reacties zo lees.

Bedankt.



Shalom