wat voor dekbed voor de kinderen?

Suus heeft nu sinds 1 week ook een groter bed. Het is een peuterbed van 70x 150 en ik wil er gewoon een normale maat dekbed in. Hebben we altijd gedaan, dus dat is prima. Heb je circa 50 cm onderslag, proppen we tussen de lattenbodem.

Maar ik heb de dekbedden voor de kinderen altijd gekregen of gevalletje “hadden we nog” Niek heeft mijn oude dekbed nog vanuit mijn tienertijd. Peet heeft de oude van papa en voor Mies hebben we er 1 gekregen van oma.

Nou is die van Niek stuk, de vulling komt eruit, Peet vind de zijne veel te warm en Mies zijn dekbed is echt heel dun en hij heeft er dus een deken bij op.

Ik wil dus graag nu voor alle kinderen in 1 keer nieuwe dekbedden doen, maar wat is verstandig?

Wij slapen zelf onder wol, vind dat heerlijk. Maar de jongens hebben wel astma, is wol op hun bed dan zo verstandig? Dons sowieso niet want Peter is in elk geval echt allergisch voor vogelveren, dat is wel vastgesteld. Dus de keuze is wol of synthetisch… en wat dan… 4 seizoenen of enkel, welke dikte hebben jullie en waar hebben jullie op gelet?

Waarom geen katoen?

Synthetisch is sneller zweterig en wol hebben wij bij de oudste niet ivm bedplassen en astma. Dochter is sneller koud dus heeft wel wol.

Ik had voor Dylano ook nog een dekbed, maar voor Kyara ben ik gaan kijken bij de Jysk.

En ze hadden er veel keuze :thumbup: en niet te duur, ja je hebt er natuurlijk ook dure tussen zitten.

Ik zou gewoon eens gaan kijken.

Prijs maakt me niet zo uit eigenlijk… als het maar goed is en lang meegaat (zoals die van mij, die na mij nog naar mijn dochter is gegaan… ding is zo’n 30 jaar oud :wink:)

Katoen… waar vind ik katoenen dekbedden dan?

En kan je dat ook op 60 graden wassen?

Hm… heb er 1 gevonden, niet eens heel duur, cool cotton. Dat zou wat zijn voor peet. Die vind de meeste dekbedden veel te warm.

Maar voor Niek en Mies zoek ik juist iets goed warms… die zijn beide vrij kouwelijk en voor Suus zoek ik iets om mee te starten…

Wij hebben schapenwollen dekens. Ze zijn eens in de zoveel tijd bij de Aldi te koop, en ik en Amélie zijn erge kouwkleumen, maar hier heb ik het nog geen nacht koud gehad!!

Het is een vier-seizoenen dekbed waarbij je een zomerdekbed heb, en een herfstdekbed. Als je die 2 op elkaar ritst is het een heerlijk warme deken voor de winter.

Echt een aanrader!

Heb hier voor Casper in de winter een wollen (zelf overigens ook en ondanks mijn allergie voor wol heb ik er geen last van!) en voor de zomer een dunne synthetische. De Jysk is voordelig zelfs de duurdere soorten krijg je simpelweg waar voor je geld. Daar hebben ze meen ik ook een katoenen variant. Zodra kindlief hier bezig gaat met zindelijk worden in de nacht dan gaat er echt synthetisch op want wol zelf wassen is hier geen optie brrrrr. En telkens naar de stomerij ermee wordt me echt te duur. :silenced:

Wij hebben trouwens zelf een 4 seizoenen en tzt krijgt kindlief ook een 4 seizoenen.

De wollen dekbedden die wij hebben mogen wel in de wasmachine, maar met mijn oudste io dat dus soms wel twee keer per week nodig…

Daar wordt het natuurlijk niet beter op en dat in combinatie met het feit dat hij het snel warm heeft, leek katoen ons de beste optie. Geen idee meer waar ik die toen vandaan heb gehaald, ergens online voor een euro of 60 meen ik. En hij is ondanks heeeel veel wassen nog steeds prima :smiley:

Hier syntetisch 4-seizoenen.

Vind het echt ideaal! Nu is H. warmbloedig dus heeft altijd aan het zomergedeelte voldoende.

Maar toen ze ziek was en in bed had gespuugd kon ik 's nachts zo het zomergedeelte in de was gooien en het wintergedeelte gelijk schoon op bed :thumbup:

Of ik gebruik het andere gedeelte voor een eventueel logeetje.

ik heb ook astma en ik slaap heerlijk onder een 4 seizoenendekbed van de HEMA :thumbup: . die zijn ook antiallergisch.

Ik heb hier laatst bij de leen bakker “kids dekbedden en kussens” gehaald. 100% katoen.

D. slaapt al langer op een kussen uit die serie en gaat prima, ze is er tevreden over.

Even los van het materiaal, zou ik altijd voor een 4 seizoenen dekbed gaan, zodat je de warmte kan aanpassen aan het weer.

L heeft ook gewoon een oud 1 persoonsdekbed. er ligt een 2de dekbed aan zijn voeteneind. Als het erg koud is, kan hij deze erbij trekken.

Noortje slaapt nog in slaapzak waar geen deken overheen hoeft.

Hier ook een astma-klantje en een 4 seizoenen synthetisch (het is niet anders) dekbed in gebruik. Dat is echt het verstandigste bij deze gevoelige kinderen. Wil je wel wol dan zou ik er een allergiehoes omheen trekken…

Katoen bestaat dus ook zie ik net. Wist ik helemaal niet, zou hier ook een overweging kunnen zijn!

Even googelen Cell… je kan ze zelfs op 90 graden wassen. Klinkt mij heel aantrekkelijk moet ik zeggen.