Wat voor broodbeleg mag nog meer

sinds een paar weekjes eet mathijsje brood, hij krijgt daar smeerkaas op of smeerworst (leverpastei) op het cb hadden ze dat namelijk gezegt, en ook liever geen zoetigheid, ok dat snap ik wel en dat is ook niet erg.



Maar nu vind ik elke dag smeerkaas of smeerworst (leverpastei) wel wat eentonig worden, is er niet meer wat mathijsje op zijn broodje kan hebben als beleg.



Zelf dacht ik mischien kan sandwitchspread naturel ook wel, zitten wel wat stukjes in maar daar kan mathijsje wel mee om gaan, of pindakaas of zo, ja ik heb eigenlijk zelf helemaal geen idee wat wel of niet kan/mag, als het maar geen zoetigheid is dat is niet goed voor zijn tandjes.

Kijk uit met pindakaas!!!

Ik zou nooit onder 1 iets met pinda’s of noten doen kan echt een allegische reactie veroorzaken die vrij eng is.

Misschien wat abrikozenjam of appelstroop.

Ik ben ook niet zo van de zoet voor baby’s.

Celiza eet het nog vaak met boter of plakjes worst dat vind ze erg lekker.

Of kipfilet broodbeleg!

Plakjes vleeswaren is naturlijk ook leuk!!

Of gewone kaas!

Ik nam appel-perenstroop van zonnatura, zonder toegevoegde suikers



Ze smulde ervan en ze vraagt er zelfs nu nog om als broodbeleg!

Dank je wel voor de reactie’'s en renzosmam bedankt voor de tip van pindakaas dat gaan we dus echt niet doen, maar wat je er over verteld dat wist ik niet, dus dank je wel.

Renzosmam: Wist je dat vitamine D druppels (of was het K… hmmmmm nu twijfel ik…) op basis van pindaolie zijn? Als dat geen reactie geeft zal pindakaas ook goed gaan. (Bron: Smiley :wink: )



Wij geven ook appelperenstroop van Zonnatura. Verder gewone jonge kaas, smeerworst en sinds ze 9 maanden is geweest ook af en toe pindakaas.

Ik heb vit D op waterbasis…

En K heeft ze ook gehad…maar als dat dezelfde reactie als pinda’s uit zou kunnen lokken dan zullen ze daar vast beter over informeren…soms is een reactie anders als het product (pinda’s) anders ‘‘bereid’’ is,misschien zit daar het verschil??

Maar goed ik weet ook niet alles hoor…maar dacht dat het het vermelden waard is omdat bij pinda’s de allergischereactie vaak zo heftig is dat de luchtpijp dichtslaat…ook bij hazelnoot (nutella) ik heb dat op mijn werk wel meegemaakt en dat kan een kind zijn leven kosten…dus ik test het mooi niet uit voorlopig als er genoeg andere opties zijn…

Zo zeg ik ook expres ABRIKOZENjam want bij aardbei kan je ook iets triggeren,dat zijn iets heftigere fruitsoorten net als kiwi…

En aangezien dit een vraag is van een mama met een kleine beeb die net aan dingetjes begint zou ik beginnen met ‘‘veilige’’ dingen :angel:



:-*

@renzosmam wrote:

En aangezien dit een vraag is van een mama met een kleine beeb die net aan dingetjes begint zou ik beginnen met ‘‘veilige’’ dingen :angel:


Je hebt gelijk hoor dat je er voor waarschuwt! Ik zou ook oppassen en er zeker bij zo’n kleintje ook niet meteen volop mee beginnen. Daarom geef ik ook aan dat ik pas met 9 maanden en dan zo af en toe pindakaas geef. Geen hele ladingen en zeker niet elke dag. Denk dat ze tot nu toe 3x pindakaas gehad heeft. Maar denk ik zeg het toch, want het is denk ik goed om te weten dat het wel bestaat, vitamines met pindaolie. Of die anders bereid zijn en daarom geen reactie uitlokken durf ik niet te zeggen.



:-*

Emma krijgt vanalles op brood. Voornamelijk krijgt ze smeerworst en smeerkaas omdat ze dat gewoon het allerlekkerste vind, maar ze krijgt ook wel eens pindakaas, aardbeienjam, appelstroop, magere vleeswaren of gewoon alleen een beetje halvarine. Soms als er nog wat van haar fruithapje over is smeer ik dat op brood. Dus eigenlijk krijgt Emma wel bijna alles behalve chocolade producten.

Ok dank je wel voor de reactie’s, en de waarschuwingen voor pindakaas dat gaan we dus niet proberen, maar appelstroop heb ik wel in huis, en “los” beleg (niet smeerbaar) kan dus ook…, zoals plakje kaas, en plakje worst, daar zit natuurlijk ook weer een andere smaak aan dan dat smeerbare kaas en worst.

Nette, fruit vindt Finn ook heel lekker op zijn boterhammetjes! Bijvoorbeeld aardbeienmoes (aarbeien geprakt met een beetje kwark). Daar doe ik dan ook weleens een beetje kaneel overheen.

En roomkaas met banaan (banaan prakken en mixen met de roomkaas). Ook erg lekker (tenminste…dat vindt Finn)

Overgigens komen beide ideetjes uit Opperdepop. In dat boek staat er nog een die ik nog niet geprobeerd heb. Dat is een boterham met peer en kaas (peer heel dun snijden en op de boterham leggen, daaroverheen kaas en dan even in de oven tot de kaas gesmolten is.



Appelstroop lust hij ook graag en verder inderdaad hier ook vaak smeerkaas of leverpastei. Los beleg heb ik ook geprobeerd, maar dan gaat Finn dat gewoon zitten opeten en laat zijn boterham verder liggen…



Kus Deb

kijk nog wel uit met vleeswaren zoals worst(boterhamworst)… daar zit erg veel zout in!!!

ik heb laatst contact gehad met het voedingscentrum en daar werd me verteld dat smeerworst ook slecht is voor kleine kindjes. Dat is namelijk orgaanvlees en dat is ook niet goed. Ik gaf noa appelstroop, rozebotteljam (van roosvice) of smeerkaas.

Hier deed ik de kids philadelphia op brood, smeerkaas, appelstroop, sandwichspread, geprakte banaan of een lepeltje van de dikkere fruithapjes als jam, want echte jam zit bomvol suiker.

Ook maakte ik zelf wel smeerprutjes, bv gepureerde komkommer met smeerkaas of roomkaas met een beetje mandarijn of appelstroop met een plakje licht gezoute gewone kaas. De echte volvette kazen zitten ook vol met zout.



Die van mij vreten nu letterlijk alles op brood.

Favoriet zijn nu wel appelstroop met kaas en pindakaas met honing (na 1 jaar) :drool: