we gaan de babykamer behangen.
maar wat voor behang kies je dan?
Papier Behang
Vinyl Behang
Acryl Behang
Glasvezel Behang
Textiel Behang
Vlies Behang
ik heb nooit behangen en weet dus ook echt totaal niet wat voor behang waar voor is…
Wij, hebben voorgesaust glasvezel. Snel handig en met afneembaar saus goed schoon te houden. Moet zelf zeggen.dat ik niet hou van al die.druke.en onrustige behangetjes…
Het behangt heel makkelijk, alleen ff voor.zorgen.dat jenlatex handschoenen aanhebt en de muur kleddernat is van de behangerslijm
maar glasvezelbehang is enkel in wit te verkrijgen lees ik, en dan moeten we er alsnog over verven en dat willen we dus dan weer net niet
Ik denk dat als je je voor laat lichten je ook goede info krijgt.
Wij hebben ook de glasvezel (en die wit en bij K. knalroze geschilderd).
Weet wel dat papierbehang er weer lastig af te halen is. En geloof textiel heel prijzig. Wij hadden vinyl behang in onze oude slaapkamer en het is in mijn ogen lastig aan te brengen, wij kregen er bobbels in.
Zeg maar niets maar ik heb heel het huis in de glasweefsel :mrgreen:
Het is heerlijk werken omdat de banen 1 meter breed zijn en je rollen van 25 en 50 meter lang heb.
Moet ook zeggen dat mijn schatje ook een prof is in behangen en schilderen dus als je ie enkel hier en daar een handje toe schiet voor de rest zijn gang wel gaat.
Vind het ideaal … Is sterk, makkelijk in iedere kleur te schilderen dus als ik me gebroken wit zat ben en bij wijze van pimpelpaars tegenop wil is da zo gedaan.
Idd goed veel lijm smeren … Niet te zuinig dan komt het helemaal goed
En ik kan wel tegen glasweefsel maar zou voor de zekerheid handschoenen dragen van die latex dingen en een shirt met lange mouwen…
Oja ik heb al mijn behang bij de kringloop vandaan inclusief lijm
Hier scheelde dat vaak ruim de helft op een rol weefsel en de helft op de lijm
Wij hebben hier in de buurt die verkoopt dus van alles om je huis te verbouwen en op te knappen en serieus je lacht je dood als j vergelijkt met de prijzen in de bouwmarkten
En omdat ik dus zo vaak kom krijg ik ook vaak daar overheen nog korting :dance:
Ik heb al heel wat soorten gehad, en eigenlijk maakt het me weinig uit. Wat ik wel het prettigst vind behangen is behang waarbij je alleen de muur hoeft in te smeren, dat scheelt gedoe met een behangtafel. Maar ik weet niet of dat met papier behang ook kan.
En de ondermuur is belangrijk, als je dun papier behang neemt zonder relief, dan zie je elk bobbeltje, dus is een helemaal gladde muur wel slim.
Wat ik je wel wil meegeven over glasvezelbehang, het is een drama om eraf te krijgen!
Glasvezel valt namelijk in heeeeeeele kleine vlokjes uiteen en blijft aan alles zitten. We hebben uiteindelijk de wanden moeten schuren (!) om alles weer glad te krijgen. En de stofzuiger ging kapot want bij het schoonmaken kwamen de vlokjes erin en daar kon hij niet tegen…
Kortom als je ervoor kiest, zou ik het ook heeeeel lang laten hangen en niet meer aankomen.
ik ga niet voor glasvezel. dat is iets wat ik al zeker weet.
ik vind wit wel erg wit en geen zin om er dan nog overheen te moeten verven.
Zitten nu naar vliesbehang te kijken.
Ohh vliesbehang, daar ben ik fan van. Het is over het algemeen wat dikker zodat je niet ieder hobbeltje op de ondergrond ziet en ik persoonlijk vind het zo handig om te behangen. Baan op maat snijden, muur instrijken met plaksel en baan erop. Ik behang alles, als het maar met vliesbehang is :lol:
bedankt voor je reactie muiz!! dat klinkt alsof zelfs ik het zou kunnen
Ik heb hier ook vliesbehang en von dat prima om zelf te doe.
Ik heb ooit zo’n papieren behangetje zelf gedaan mar nooit meer, wat een rotwerk.
wij hebben overal gewoon papier behang,gaat er ook weer makkelijk af met een afweekmiddel
als je een goede ondergrond hebt plakt het ook erg goed
wij hebben alles behangen omdat we zoveel scheuren hebben in huis
en bij de kids dus wel lekker druk behang,ze vinden het leuk en wijzelf ook
het is maar net wat je wil :mrgreen:
Wij hebben in de bijkeuken boven de tegels glasvezelbehang gebruikt, en ik moet zeggen, dat ziet er wel erg mooi strak uit. Je moet inderdaad nog verven, maar voordeel is wel dat je makkelijk een keer een ander kleurtje kan kiezen als je je verfkleur zat bent.
Wij zijn wel fan van vliesbehang. Scheurt een stuk minder snel tijdens het behangen dan papierbehang, en goed te doen met alleen de muur insmeren.
En het is inderdaad net een slagje dikker, dus je ziet iets minder de oneffenheden die er eventueel op de muur zitten.
Oh ja, (maar goed dat wilde je toch al niet) wij hebben ooit eens een kamer moeten ontdoen van glasvezel behang. Wat een crisis was dat inderdaad! Stofmaskertjes voor en alles, maar dan ook alles zat er onder.
Ik zou daar zeker nooit meer voor kiezen. (dit zat er op door de oude bewoners, maar echt heel lelijk gedaan, dus het moest gewoon weg)