Wat voor bed ?

S heeft nu nog een stokke ledikant waarbij we deze aan één zijde open hebben, hij kan dus zelf in en uit bed.

En dat gaat prima maar ik begin het idee te krijgen dat hij toe is aan een groter bed.

Ik wil geen peuterbed maar een 1-persoons maat.



Hij heeft maar een erg klein kamertje, 2,5x2m.

Dus ik dacht aan een (half)hoogslaper, dan heeft hij er onder nog wat speelruimte.



S wordt 3 eind november.

Ik ben bang dat een echte hoogslaper misschien nog wat “te” hoog is, maar dat zou wel nog idealer zijn dan een halfhoogslaper.

Sommige zeggen dat hij er uberhaupt nog te jong voor zou zijn.



Wat denken jullie?

Een hoogslaper (ook halfhoog) lijkt me op deze leeftijd nog wat vroeg. Maar je moet natuurlijk wel rekening houden met het formaat van zijn kamertje. Wellicht als tussenoplossing toch nu een peuterbedje kopen (kan goedkoop tweedehands), wat je dan over 1 of 2 jaar weer van de hand doet om vervolgens een hoogslaper aan te schaffen?

Hoi clair,



Goede tip van cathgirl, maar mocht je toch liever een nieuw bed willen dan zou je bijvoorbeeld ook kunnen kijken naar de mix&match serie van bopita of de Hopper serie van Coming kids.



Zij hebben bedden die gemakkelijk aan te passen zijn.

Eerst gebruik je misschien nog even het lage bed en dan maak je er vervolgens een half hoogslaper of hoogslaper van.

De bedden hebben eventueel ook mooie schuine trappen, dus gemakkelijk in en uitklimmen.



Wij verkopen dit soort bedden vaker voor ‘twijfel’ kinderen.

Maar uiteindelijk wordt toch het meest gekozen voor een laag bed/peuterbed.



Houdt er rekening mee dat je zelf niet makkelijk op een hooglaper erbij kruipt, het lastig is om je kleintje eruit te tillen als je 'm nog even wil laten plassen. En ook het bed opmaken is wat lastiger.



Maar de meeste kindjes vinden zo’n (half) hoogslaper geweldig.

Succes met kiezen!!

Mijn kinderen gingen ook alle 3 rond hun 3e verjaardag over op een groot bed.



Mijn dochter en 1 van mijn zoontjes hebben zo’n half hoogslaper gekregen toen. We hebben wel opgelet dat er een hoge rand langs zit.



En het gaat prima!



Uiteraard is dir voor ieder kindje anders…

Hier ook met 3 jaar naar een half hoogslaper, hoge rand, tunnel erboven, tent eronder, glijbaan eraan, helemaal geweldig :smiley: En nee, nooit uit bed gevallen en nee, nooit stiekem als wij weg waren met zijn glijbaan gespeeld :slight_smile:



http://www.doorbouwbedden.nl/Product/bedden/halfhoogslapers/halfhoogslaper_met_glijbaan_en_rechte_of_schuine_ladder.html#beschrijving

Ik wilde dan ook kijken naar een half hoogslaper van Flexa, zo dat “in geval dat…” we er nog een laagbed van kunnen maken.



Maar plannen lijken weer wat te wijzigen, we gaan waarschijnlijk kamers ruilen dus dan krijgt hij een grotere kamer en dan hoeft de hoogslaper niet persé om ruimte te besparen. Dan kan een laag bed ook gewoon.



Maar ik denk dat ik hem eerst eens meeneem naar een Babypark vestiging om te gaan testen wat hij leuk zou vinden.