Afgelopen week hadden wij na 10 jaar plezierig te hebben geslapen een lek aan ons waterbed… 15 liter water in de softside bak en een nachtje op de bank.
Bij het ophalen van een plakset, is manlief eigelijk eindelijk omgepraat qua nieuw bed. Dat wil ik al jaren, ik slaap heel prima, een waterbed is very comfy. Maar ik vind het heel erg zwaar om het ding te verschonen, het is een vrij laag bed en log en dus onverplaatsbaar. Ik zou erg graag een “normaal” bed of boxspring willen.
Nou denken we aan tempur/mline of auping visco nog iets… in elk geval dus iets met memory foam/nasa foam… maar het moet eigelijk ook een bed zijn die de nadelen van alleen tempur tackeled want het is erg warm slapen en manlief heeft het sowieso al snel warm.
Wat voor bed hebben jullie en waarom? (ik twijfel trouwens nog steeds hoor, er zitten zeker wat nadelen aan een waterbed, maar het comfort is nagenoeg tot op heden ongeevenaard… :shifty:
Ja je moet zeker weten gaan proefliggen!
Juist in vergelijking met een waterbed lijkt me tempur wel een hele grote stap. Ik heb geen ervaring met waterbedden maar het lijkt me dat het zich op ieder moment aan je lichaam aanpast. Memory foam houdt juist de vorm nog even vast en verandert langzaam mee. Ik vind het persoonlijk vreselijk, zoals Zeemeermin ook zegt: je houdt ervan of niet.
Wij hebben een bed van Swiss Sense, een hele hoge boxspring en wij vinden het heerlijk.
ik hoop op nog wat meer reacties hoor… waar letten we op, waar heb je zelf op gelet en ben je warm of juist kouwelijk enz… Dan weten we hopelijk een beetje in welke richting we het moeten zoeken… Heb nu geen flauwe notie…
en heel apart dat deze is verplaatst naar mama en papa vraagjes met als belichting “ouder en kind gerelateerde vragen” een bed voor volwassenen heeft niets met kinderen te maken, tenzij je er nog een paar wil maken :mrgreen: terwijl de vraag over online een kinderfiets kopen dan weer wel blijft staan… echt, ik snap met de maand minder van dit forum… :shifty:
Wij zijn destijds van een waterbed naar een boxspring gegaan, merkloos dat wel, met 5 xone pocketveer matrassen.
Ikzelf: kouwelijk. Manlief: stommmachine in de nacht.
Bevalt ons nog steeds goed maar na deze matrassen zou ik graag naar een vorm van geheugenschuim willen ivm lichamelijke klachten (die niet aan het bed gerelateerd zijn hoor, maar goed drukverlichting is natuurlijk altijd goed)
weet je mamy, ik zit ook een beetje met wat wijsheid is… ik bedoel… is tempur of Mline nou echt zoveel beter dan bijvoorbeeld merk X die zijn matrassen bekleed met visco elastisch traagschuim (wat het zelfde qua werking is als tempur.) Ik heb bij totaalbed bijvoorbeeld een prachtig boxspringbed gezien met 5 zone pocketvering en een opritsbare matrastopper van 6 cm memoryfoam… voor 1000 euro… terwijl een tempur of mline ding… al gauw aan 2200 euro zit.
Eigelijk zou ik het allerliefst op het waterbed blijven slapen, maar dan hoger, minder log en dat het nooit meer lek gaat…maar ja, die garantie heb je niet… :mrgreen: Maar jullie hebben dus ook merkloos een bed… hmmm :think:
@Cell wrote:
weet je mamy, ik zit ook een beetje met wat wijsheid is… ik bedoel… is tempur of Mline nou echt zoveel beter dan bijvoorbeeld merk X die zijn matrassen bekleed met visco elastisch traagschuim (wat het zelfde qua werking is als tempur.) Ik heb bij totaalbed bijvoorbeeld een prachtig boxspringbed gezien met 5 zone pocketvering en een opritsbare matrastopper van 6 cm memoryfoam… voor 1000 euro… terwijl een tempur of mline ding… al gauw aan 2200 euro zit.
Eigelijk zou ik het allerliefst op het waterbed blijven slapen, maar dan hoger, minder log en dat het nooit meer lek gaat…maar ja, die garantie heb je niet… :mrgreen: Maar jullie hebben dus ook merkloos een bed… hmmm :think:
Yep en ook voor de prijs die je noemt.
Gekocht nu zo’n slordige 5 jaar geleden en bealt nog elke nacht prima, oké de topper moet over een paar maanden echt wel vervangen, maar goed daar zitten hem de kosten niet in natuurlijk.
Wij hebben onze boxspring nota bene gekocht in de winkel waar we ook ons waterbed destijds vandaan hadden.
Het is een mooi hoog bed, ook erg belangrijk en ten opzichte van een (hard site) waterbed van nog geen 40 cm hoog is het opmaken en het in en uit bed stappen een fluitje van een cent natuurlijk.
Wij moeten ons tzt nog veeeel uitgebreider orienteren op een nieuw bed maar 1 ding is ons al wel duidelijk. Laat je ook heeeel goed voorlichten over hoe lang bepaalde matrassen meegaan. De levensduur wisselt enorm. Mijn ouders hebben ooit latex aangeschaft, sliep echt heerlijk etc maar ze waren wel ‘vergeten’ te vertellen dat de matrassen slechts 5 jaar mee zouden gaan. :o Zo zijn er dus meer soorten matrassen die wellicht echt heerlijk slapen maar een relatief korte levensduur hebben en toch behoorlijk veel geld kosten. De prijs per jaar zegt mij dus best wat en mede daarom neigen wij toch naar een boxspring, met 2 verschillende matrassen omdat ik ongeveer maar de helft weeg van wat mijn man weegt. Evt wat toppers erover die relatief minder kosten, iets makkelijker te vervangen zijn en voor extra comfort zorgen. Ook de bodems doen heel veel voor je gevoel van comfort. :thumbup: Wij slapen nu cru gesteld op een gaatjesplank…das dus 0,0 comfort en dan ook nog een voor mij veel te harde matras omdat ik te weinig weeg voor de hardheid. :silenced: De topper is vaak ook met een winter en zomerzijde waardoor de warmte in de winter dus meer is dan in de zomer. Zorgt ook vaak voor een wat langere levensduur van je matras. Consequentie ervan is wel dat je vaak allemaal nieuwe matrashoeslakens nodig hebt omdat je totale matrasdikte flink toeneemt.
wij hebben al extra hoge matras hoezen. Een waterbed is ook al gauw 27 cm hoog… die van ons wel in elk geval :mrgreen:
Ik neig toch naar een middenklasse boxspring combi met 5 zone pocketvering voor een medium prijs en dan evt een topper van tempur erop… we hebben ook een stel toppers die we gebruiken op ons luchtbed in de tent en dat bevalt op zich wel… :think:
Hahaha zo zijn wij ook op de optie toppers gekomen tzt! In onze caravan op de bankkussens slapen is niet echt tof. Dus hoppa wat toppers erover (heel goedkope hoor van Jysk) en het slaapt echt gelijk stukken beter. Als dat effect al te merken is met goedkope toppers op een caravanbank dan zal het in een beddewinkel vast nog veel beter kunnen. :mrgreen:
En aangezien je ook niet je halve beddegoedspul hoeft te vervangen mag een topper ook iets meer kosten toch? Succes met shoppen! En daarna vooral veel slaapplezier.
Afgelopen jaar hebben we in september een nieuw bed gekocht, oude bed kraakte al als ik me omdraaide in bed :oops: en dat irriteerde me enorm. Wij zijn in heel wat winkels gaan kijken en inderdaad proefliggen is erg belangrijk. Wij hebben geen boxspring genomen, maar erg goede matrassen, mijn matras is wat zachter en warmer en die van mijn man wat harder en minder warm, die heeft het altijd zo warm 's nachts. Wij hebben een matras met pocketvering en daarboven traagschuim. Bewust niet gekozen voor een topper, weet niet meer precies de reden, maar door het verhaal van de verkoper hebben we het niet gedaan, hij legde ons goed uit waarom wel/niet.
We slapen heerlijk nu.
Wij hebben het huismerk van een beddenspeciaalzaak. Hierbij is vooral gelet op het gewicht per persoon, mijn man heeft een ander matras dan ik. Het zijn betaalbare bedden en ze slapen zo fijn
Wij zijn nogal kieskeurig qua bed, we liggen bijna nergens lekker op.
We zijn uitgekomen bij een samengesteld bed. Een boxspring.
Het onderstel besteld bij de Wehkamp en we hebben allebei een verschillend matras van Ikea (!) Wel even dik trouwens.
Het bed is lekker hoog en slaapt waanzinnig lekker. Geen pijn in de rug meer.
We hebben onze dure Nasamatrassen verkocht…
We hebben geen last van een spleet en de matrassen glijden ook niet uit elkaar omdat we een groot dekmatras hebben en een 2 persoons onderlaken.
Ik duik er zo weer lekker in :thumbup:
@rijstkorrel wrote:
Wij hebben het huismerk van een beddenspeciaalzaak. Hierbij is vooral gelet op het gewicht per persoon, mijn man heeft een ander matras dan ik. Het zijn betaalbare bedden en ze slapen zo fijn
hier idem, we slapen beide al zes jaar prima!
mijn ouders hebben tempur (als logeerbed) zelf hebben hun een boxspring en wij hebben een auping.
tempur… nou harder dan hard… meevormen… nooit iets van gemerkt… laat ik het zo zeggen, niemand wil erop slapen.
de boxspring is wel erg fijn en auping… ik zweer erbij…
Vorig jaar was ons waterbed ook lek gegaan, jammer genoeg hadden wij waterschade tot in de woonkamer beneden.
In eerste instantie wilde ik geen waterbed meer. Niet kunnen verplaatsen, zwaar opmaken, onderhoud aan het bed.
Zelf gekeken na de M line en tempur toch lag dit heel anders.
Na veel wikken en wegen toch weer langs een grote waterbed dealer en daar toch weer gezwicht voor een waterbed.
Want het ligt toch super comfortabel.
Na ruim 11 jaar is er veel veranderd wat betreft gemak met opmaken, en de veiligheidsvoering, en de thermostaat.
Succes met de zoek tocht
Wij hebben een normaal bed, maar wel met thempur matrassen en kussens.
Wij zijn toen een beddenwinkel ingestapt en hebben verschillende bedden gezien en belegen. Maar de thempur wonnen het. Het is idd even wennen. In de winter is het matras echt kneiterhard maar als je er even inligt is het al warm en heb ik geen last meer van een hard matras. Ook gaat het naar je lichaam staan, maar als je omdraaid veert het matras meteen weer terug, dus geen last van vervormingen ofzo.
Hier was het een ideale oplossing want hub is stukken lichter als mij en lag altijd in een kuil. Nu met deze matrassen is dat over. Ook de lichamelijke klachten zijn een stuk minder geworden.
Yona,
We zijn inmiddels ook tot dezelfde conclusie gekomen.
Wij hadden/hebben sowieso een zeer goed kwaliteits waterbed van het zweedse merk Akva… en dit lek was relatief klein… 2 kleine sneetjes van 1 cm boven elkaar… plakker erop en het werkt vooralsnog weer. Wij slapen opzich ook gewoon heel goed. Dus we hebben besloten het vooralsnog zo te laten en als 1 van de bedden lek gaat en vervangen moet, dan kost 1 waterzak ons 345 euro, dus dat is te doen. Wel willen we investeren om 1x het bed leeg te trekken, een nieuwe onderbouw te maken die iets hoger is en een klein stukje naar voren zodat we makkelijker een bedombouw omheen kunnen doen.
En we gaan eens kijken of we iets andere toppers kunnen vinden, we hebben nu vrij dikke wollen toppers omdat Ruud nogal zweet en vinyl geen vocht opneemt. Dus door de wollen laag heeft hij geen klamme natte rug meer 's ochtends. Maar het ruikt wel sneller muf…
Wij zweren bij Tempur; we hebben nog nooit zo lekker geslapen; mijn man een kacheltje; ikzelf een koukleum. In de winter is het wat harder, maar binnen een minuut lig je heerlijk. Ook de kussens liggen heerlijk; die gaan zelfs mee als we in een hotel gaan slapen.
Hiervoor hadden we M-line matrassen, in het begin lag het lekker, maar het schuim erin ging al snel scheuren, waardoor je niet meer lekker lag en ik durfde niet eens meer de matras hoezen eraf te halen om te wassen.
Die matrassen zijn nog geen 3 jaar meegegaan. :thumbdown:
Daarvoor hadden we een boxspring, lag ook lekker, maar die was behoorlijk oud en door een ongelukje tijdens verhuizen was ie kapot gegaan.
We hebben de matrassen trouwens gekocht bij een zaak die opheffingsuitverkoop hield; scheelde 70 % op een matras.
Wij hebben gewoon een bed… :shifty:
Merkloos geloof ik :think: dekbed en matras van … :think: … geen idee en slaapt prima :mrgreen:
Mocht er ooit wat anders nodig zijn zou ik persoonlijk graag een boxspring willen maar manlief vind dat voor bejaarden… dus dat wordt gewoon weer wat merkloos :mrgreen:
Waterbed lijkt met echt a relaxed, ik ken nl alleen maar nare verhalen over lekken die niet willen dichten, nachtelijke dweiluurtjes en lekkage …
wij hebben een soortgelijke variant van slaappunt. google maar eens, komt uit belgie. alles van wol, lekker warm. We hebben de matrassen uiteindelijk wel harder gemaakt dan ‘normaal’ omdat we het te zacht vonden, nu slaapt het heerlijk!