Wat voor bed?

Wat voor bed hebben jullie voor jullie peuters?



Ik heb voor Gerben nu een peuterbed(150x70) en hij slaapt alleen op een kamer. Thijmen slaapt nog in zijn ledikantje(en zolang hij er niet uit gaat klimmen, blijft hij erin, zolang hij past :wink: ) ook op zijn eigen kamertje. Strak willen we de jongens samen op een kamer doen, maar dan zitten we met de ruimte: een hoogslaper? Een stapelbed? Een halfhoogslaper? Een kajuitbed?



-hoogslapers: dan kunnen ze tot ze het huis uit gaan in blijven liggen, want dan zit er een bureau onder

-Stapelbed: dan houden ze samen ruimte over om op de kamer te spelen

-halfhoogslapers: dito, maar dan kunnen ze ook onder het bed spelen

-kajuitbedden: dan kunnen er kleding onder het bed en hoef je geen extra kledingkast te plaatsen



Uiteraard willen we Thijmen eerst in het peuterbedje hebben als hij uit zijn ledikantje groeit, omdat dit niet zo hoog is, mocht hij er nog uit gaan vallen… :wink:



Hoe doen jullie dat?

Ik heb ze allebei in een bed van 2.00 meter liggen… die van emma kan kleiner maar dat heb ik niet gedaan, dacht als dit goed gaat is het lekker makkelik want dan kan ze overal slapen.

ze hebben ieder een eigen kamer dus dat probleem hadden we niet//



hoogslaper vind ik wel erg hoog hoor/// dan zou ik half hoog doen

Ik heb niet gekozen voor een (half)hoogslaper of stapelbed, omdat ik bij troosten of voorlezen op bed zit. Ook leg ik mijn dochter daar wel eens neer, dat vinden ze zo leuk. We gingen voor mijn jongste zoon voor een gewoon bed van 90x200, maar we zochten vanwege de schuine wanden een laag bed en kwamen daardoor toevallig uit op een bed met 1 grote lade (in 2 vakken). Daar wilde mijn man eigenlijk niet aan, want hij meende dat het bed dan niet goed doorluchtte aan de onderkant en dat hetgeen in de lades stoffig zou worden. Ik vind de lade reuze handig, maar dan voor wintergoed en beddengoed, want elke dag die brede la openen, vind ik niet handig. We hebben het bed nu een maand of 2 en ik heb overal een boel stof in huis, maar niet in de lade. Bij het hoofd-en voeteinde is nog wel wat ruimte (daar kruipen ze zelfs nog onder) dus daar nog wat mogelijkheden voor luchten :wink: .

met welke leeftijd gaan ze eigenlijk over op een groot bed???

jan heeft een gewoon laag bed van 90x200



en wanneer; dat verschilt per kind.

het ene kind gaat pas in een gewoon bed als het niet maar in het ledikant past.

jan is met ruim 2 jaar op een gewoon bed gaan slapen.

hij klom er steeds in en uit.

en dat ging af en toe op zo’n rare manier, dat het mij veiliger leek om een gewoon bed neer te zetten

Mijn oudste met 2 jaar en een maand of 3 omdat de jongste zoon zijn ledikant nodig had. Mijn jongste zoon met 2,5 jaar omdat toen mijn dochter het ledikant inpikte. Haar laat ik wel erin liggen totdat het niet meer lekker ligt voor haar. Kan dat ledikantje goed waar naar zijn geld geven.



Het eruit klimmen was geen reden, want dat deed mijn jongste zoon al met 1,5 jaar.

het eruit klimmen was op zich ook voor mij het probleem niet.

tot ik een keer zag HOE hij er weer in klom

brrrrrrr

dacht echt even dat hij zijn nek zou breken

OMdat hij in een slaapzakje slipe en er daarmee uitklom,(en niet er weer in) was voor ons een reden om te wisselen van bed. Thijmen klimt nog steeds niet er uit, en zolang hij dat niet doet, en hij er nog in past, blijft hij mooi liggen :mrgreen:

Wij hebben een bed van Flexa gekocht voor onze zoon. Deze kun je helemaal uitbreiden. Je kan er poten bijkopen en een trapje dan kan hij iets omhoog en je kan er ook een hoogslaper met bureau en alles van maken. De losse onderdelen kun je er gegarandeerd de eerste 5 jaar nog bijkopen. Wel prijzig, maar erg leuk!