Wat voor avondeten op zwemlesdagen?

:shifty: ons meisje heeft de komende weken 3x in de week van 17.30 - 18.00u zwemles. We moeten dan rond 5u thuis weg, en zijn rond half 7 weer terug. Na afloop eten is haast geen doen, ze is dan helemaal kapot, gister ging er wel nog een broodje en een toetje in, maar een complete maaltijd trekt ze niet.

Het wordt dus 3x in de week rond half 5 al eten. Maar wat??? Ze is gek op macaroni, maar om dat nu zo vaak voor te schotelen, en het is niet bepaald licht verteerbaar voedsel :wink: dus of het zo slim is om dat vlak voor het zwemmen te geven… ik weet het niet.



Kortom: ik ben dus op zoek naar lekkere, gezonde en vooral lichte maaltijden die mevrouw de komende tijd op zwemlesdagen kan eten. (en die het liefste ook nog redelijk ‘opwarmbaar’ zijn zodat wij zelf wel rond half 7, 7u kunnen eten)



Ben benieuwd :smiley:

Kes zwemt al tijden op donderdag van 18:00-18:45. Erna eten is inderdaad niet meer haalbaar (19:10 pas thuis) dus we eten om 17:00 uur. Eigenlijk is het altijd soep met een broodje of gezonde boterhammen (sla, tomaat, komkommer, kaas).

op de dag dat Y zwemles heeft, eten we smiddags warm en savonds brood.

:think: soep met brood is inderdaad ook lekker! (alleen niet 3x in de week :wink: maar op de maandag bv kan dat best)



Tussen de middag warm eten zou op zich 1x in de week ook wel kunnen, ze heeft ook op wo en vr les en dat zijn korte schooldagen. Dan op zwemlesdagen maar geen speelafspraakjes, of die kindjes eten hier warm mee ofzo.



:shifty: pff realiseer me nu dat 't toch best veel is hoor, 3x in de week op zo’n lastige tijd thuis weg…

Nou inderdaad, lijkt me echt niet fijn.



Wij eten soep met brood op zwemlesdag, maar zijn net wat eerder thuis dus kunnen erna eten. Zwemmen met volle maag wordt zowiezo wel afgeraden, dus als het even kan zou ik idd 's middags warm eten en dan 's avonds voor en na het zwemmen 1 boterham ofzo?

Vriendinnetjes kan je natuurlijk best gewoon een broodje geven terwijl jullie warm eten.

gewoon een lekere pasta salade ?



of noodels, mie met verse groente in de wok ?



ik moet ook 3x per week met de oudste naar de rolhockey,

dan probeer ik net als ze uit school zijn meteen te koken…



soms even veel stress, of soms een pizza !



of een een gebakken ei en spek en tomaatjes



ene keer maak ik een dubbele tosti, ook met tomaat ananas ham en kaas,

en dan later als we om half 8 thuis komen een kop verse soep, maak ik in de middag al klaar…

Tussen de middag warm eten? Overigens is een uur van te voren lang genoeg om er geen last van te hebben.

Wij aten ook altijd tussen de middag warm en 's avonds brood tijdens de zwemlesperiode.

Vorig jaar hadden we ook iets rond avondetentijd en de kinderen blijven tegenwoordig over, dus we kunnen niet meer 's middags warm eten. Y.oni at dan om half 5 een broodje en als ze weer thuis kwam nog een bordje warm eten. Vaak aten we wel wat makkelijks op die dag. Pasta, stamppot of soep.

Gezonde broodjes, soep (makkelijk en gezond), pizza of pasta en de rest van de dagen gewoon zoals je altijd kookt.

Wij eten altijd tussen 16:00-16:30uur (oke niet echt altijd, niet als ze op dinsdag of donderdag afspreekt)



Anne heeft op maandag om 17uur zwemles en die eet gewoon rond 16:10 haar avond eten. Ik kook gewoon wat ik normaal ook kook, omdat ik gewend ben aan vroeg eten. Anne heeft nog nooit problemen gehad met zwemmen door het eten ervoor.



Succes



(3* is wel veel in de week, is ze klaar aan het stomen voor een diploma of zo?)

oh ik vind dat ook zo’n crime… gelukkig is nummer 2 naar een andere tijd gegaan met zwemles (zat om 17.30 uur).



Nu zitten we alleen nog met de basketbaltraining van de oudste van 18-19, dus uiterlijk 17 uur moet hij gegeten hebben eigenlijk.



Die dag tussendemiddag warm is net geen optie, omdat dat net de dag is dat nummer 2 gym heeft om 13.30 uur… (en ik krijg ik het zelf ook echt niet weg midden op de dag).



En dan zijn dit nog maar 2 kinderen die hun ding hebben :shifty:

@mama van anne wrote:



(3* is wel veel in de week, is ze klaar aan het stomen voor een diploma of zo?)




Nee, ze zwemt in een buitenbad, dus wordt er alleen in het voorjaar / de zomer les gegeven. Ze beginnen half mei en begin september zou ze, mits alles goed gaat, af mogen zwemmen. Het grootste deel van de kindjes haalt dus in 1 zomer het diploma.



Houdt dus wel in dat we tot aan de zomervakantie 3x in de week lessen en in de vakantie zelf 2x.

Gister heeft ze voor 't zwemmen een broodje op, en na het zwemmen nog ‘echt’ avondeten. Dit keer ging dat, omdat ik niet mee was naar de les. Had eten dus klaar op 't moment dat zij thuisgebracht werd.



Zit nog steeds te dubben hoe we e.e.a. aan gaan pakken. Altijd zo vroeg eten gaat 'm niet worden, we zijn sowieso gewend wat later dan ‘normaal’ te eten.

1x in de week 's middags warm eten is wel een optie, en dan 's avonds dus brood. 1x in de week pasta en de andere lesdag soep met brood… zoiets denk ik maar… ach 't is maar voor een paar weekjes :mrgreen:

@Jiska wrote:

@mama van anne wrote:


(3* is wel veel in de week, is ze klaar aan het stomen voor een diploma of zo?)




Nee, ze zwemt in een buitenbad, dus wordt er alleen in het voorjaar / de zomer les gegeven. Ze beginnen half mei en begin september zou ze, mits alles goed gaat, af mogen zwemmen. Het grootste deel van de kindjes haalt dus in 1 zomer het diploma.



Houdt dus wel in dat we tot aan de zomervakantie 3x in de week lessen en in de vakantie zelf 2x.




Oke, van die methode heb ik nog niet gehoord. Is er bij jullie niks anders? Of vinden jullie dit zelf ook fijn. Sorry offtopic, ben te nieuwsgierig :wink:

:oops: ow, heb net in jouw topic gereageerd maar zie nu dat je nog vroeg of er hier in de buurt niets anders is. Jawel hoor, keuze uit sowieso 4 zwembaden, allemaal op zo’n 10km afstand (we wonen in een klein dorpje). Maar we hebben echt bewust voor deze methode gekozen, past op dit moment het beste bij onze situatie :thumbup: