Wat voor autostoeltje?

Wat voor autostoeltje dienen we te gebruiken voor onze kleine van 2 jaar? Hij is best groot en draagt al maat 92/98.



We gebruiken nu zo’n normale kinderstoel die komt na de maxi cosi, maar ik krijg hem er zo moeilijk in. Ik moet hem bijna ondersteboven hangen om te kantelen tussen deur en stoel :?





Nu vroeg ik me af of ik al kan overstappen naar zo’n juniorstoel, maar daar ziet ie eigenlijk dan weer zo klein voor uit :think:





Jullie ideeen of goede ervaringen met stoeltjes?

Ligt deels aan zijn gewicht idd vanaf 15 kg gaan geloof ik de opvolgstoelen die jij wilt aanschaffen. Maar passen is ook belangrijk. Als hij nu nog moeilijk in de maxi past kun je mss met hem samen gaan passen in de winkel? Zijn hoofd moet goed in de hoofdsteun passen en de gordels goed aansluiten over zijn lijfje. :thumbup:

Ik snap wel wat je bedoeld met passen. Ik heb zelf ook de tobi en die is gewoon hoog. Kind zal dus eigenlijk zelf een beetje mee moeten werken.



Tejo is met 2,5 naar de Rodi gegaan (2, 3 stoel) Ik was blij dat het wat gewicht betreft nu kon en hij is ook redelijk lang (98/104). Zijn broertje zit nu namelijk in de tobi en zo hoef ik niet tijdelijk 2 dezelfde stoeltjes te hebben :wink:

Als Tejo de keus in stoeltje heeft, kiest hij vaak wel nog voor de Tobi. Gewoonweg omdat hij daarin makkelijker naar buiten kan kijken en dus meer kan zien.



Als het alleen met instappen wat moeilijk is, zou ik het lekker zo laten. Op een gegeven moment gaat het ook weer gemakkelijker doordat ze zelf wat meer meewerken om niet hun hoofd te stoten :wink:



Ok, heeft hier niets mee te maken, ik moet er gewoon ff aan denken. Tejo bukt nu voor elk viaduct en bord boven de weg :lol: :lol: En schreeuwt dat wij ook moeten bukken :? :mrgreen:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ja wij hebben inderdaad ook een Tobi en door de hoogte zit je kind al snel met zn hoofdje tegen het dak als je hem erin wil tillen 8)



Whahaha grappig zeg dat ie gaat bukken :lol:

Juul past nog niet goed in de vervolg stoel, hij heeft een recaro young sport, dit is een groep 1,2,3 stoel… Imme heeft er ook zo een.



Op die bovenste foto die je laat zien zit zo’n stoel verkleiner in, die heb je er neem ik aan al lang uit gehaald?



Succes met het maken van je keuze, wij hebben er ook even over na moeten denken. Het is toch stiekem weer een dure aankoop…

Ik heb voor mijn zoontje van 2 de maxi rodi.



Hij is dan ook al 1m08,5 lang en weegt nu helaas weer 22 kilo.

Kledingmaat 116.



Hij is erg lang en gelukkig hebben ze passende stoelen voor in de auto voor als we ergens heen gaan met de auto.



Je kindje moet wel minstens 15 kilo wegen anders werkt de gordel niet,die werkt pas vanaf de 15 kilo.



Nou moet je ook wel een beetje op de lengte letten hoor want een kindje mag niet met de oren boven een stoeltjes bovenkant uitkomen.