wat vindt jij van laminaat met v groef

Hoi



We hebben gister gekeken naar laminaat, voor dalijk na de renovatie dan moeten we ons hele huis weer vol leggen met laminaat



Nu zie ik heel veel laminaat met v groef wat opzich harstikke mooi is maar ik vraag me af is dat wel zo pratisch met een gezin ?



gaat er dus niet veel vuil tussen zitten ?

kan je wel fatsoenlijk dweilen dan ?

Gaat die groef niet snel kapot als kids graag op de vloer spelen ?

Ik heb er dus hetzelfde idee over als jij…



Heel mooi om te zien, maar dat vuil hè… Volgens mij gaat er idd veel tussenzitten, ook al stofzuig je nog zo goed elke dag… En met dweilen kun je er gewoon niet goed bij en wrijf je het vuil er juist in… Maar dat is mijn idee…



Misschien zijn er wel speciale laminaat v groef dweilen op de markt???



Maar ik zou het dus om dezelfde redenen als jij niet doen…

ik vind het niks.



er gaat idd veel vuil tussen zitten en als de vloer gaat werken dan kan dit zelfs zo erg zijn dat er vuil tussen de verbinding komt en het dus niet meer goed in elkaar kan.

Bovendien vinden wij het erg naar aan blote voeten voelen.



dus hier geen laminaat met v groef, maar een laminaat met matte toplaag en relief. :thumbup:

Ik heb laminaat met een groef. Wanneer je gewoon voldoende stofzuigt en dweilt dan komt er echt geen vuil tussen.

Er kan in principe ook geen vuil tussen de planken komen hoor. Wanneer het in elkaar klikt zit er een bepaalde verbinding waardoor het niet lekt. Je moet gewoon niet heel nat gaan dweilen en hier gooit mijn neefje ok wel eens een glas om hoor. Ik ben er super blij mee!!!

ik zag v groef eerst ook niet zo zitten

we hebben het nu wel liggen, omdat ik de kleuren van de platte zeg maar niet moi vond.

ik was ook bang voor het vuil tussen de groeven

maardat valt dus heeeeeeel erg mee

vind het nu moet ik eerlijk zeggen ook wel mooi staan

Ik heb laminaat met v–groef in de keuken… tot op heden nog geen problemen mee gehad hoor…

Wij hebben het ook, met 3 kids, maar ik heb er geen problemen mee.

Wij moeten binnenkort ook aan een neiuwe vloer. We hebben nu een massiefe kersenhouten vloer met groef en het is verschrikkelijk zoveel vuil als er tussen komt. Maarrrrrrrr dat komt dat wél omdat er een flink diepe groef in zit en dat is bij de laminaten gewoon minder diep. Wij gaan dus wél voor een laminaat met relief en v-groef. Het is namelijk zo vreselijk mooi!

wij hebben ook een houten vloer met groef.

Ik heb toen we hier kwamen wonen alles geprobeerd om de troep uit de groeven te krijgen.

Uiteindelijk heb ik alle stof losgepeuterd en toen met de stofzuiger eroverheen.



Het staat heeel mooi, maar met wat ik nu weet denk ik niet dat ik mocht het hier ooit een nieuwe vloer komen voor hetzelfde soort zou kiezen.

Hier laminaat met V-groef. Ik heb geen problemen met vuil dat er tussen komt. Ik stofzuig en dweil dagelijks. En als er wel iets in de groef blijft plakken, dan haal ik het met een wattenstaafje weg. Maar dat is in 2 jaar denk ik 3 keer gebeurd. :think:



En Ilse, je mag altijd een keer komen kijken hoor :wink:



Overigens ben ik wel heel blij dat we laminaat hebben en geen houten vloer, want na 2 jaar hier geen deuken, butsen en beschadigingen en als je de houten vloer bij mijn vriendin ziet (ook 2 kinderen), dan zou je niet zeggen dat de vloer er net zo lang inligt, want die ziet eruit :shock: (en die was 3 keer zo duur…

hoi



moet zeggen dat ik heel erg bij ben met alle positieve verhalen.



het is dat mijn vader dus voor een grote laminaatfabriek rijd en heel veel luxe laminaat kan ritselen voor heel weinig. ben 100 euro kwijt voor 120 vierkante meter. de vloer kost zo 30 euro de vierkante meter



Dus we hadden gister echt een hele mooie gezien van 10 ml dik loog eiken vloer met groef.



Alleen twijfelde dus inderdaad met de vuil ertussen aangezien ik 3 kids heb en 3 katten en een man die in de bouw werkt :?



Maar als het met stofzuigen en dweilen prima schoon te houden is ga ik toch voor die vloer waar we beide wild van zijn :oops:

Dat zou ik dan ook maar doen!! (alhoewel er ook heel mooi laminaat zonder groef is… :mrgreen: )

Want dat is echt geeeeeeen geld!!

@miekske wrote:

Dat zou ik dan ook maar doen!! (alhoewel er ook heel mooi laminaat zonder groef is… :mrgreen: )

Want dat is echt geeeeeeen geld!!




ik grijp het ook direct aan met beide handen, we weten niet hoelang hij voor dat bedrijf rijd hij kan zo weer iets anders moeten gaan laden en lossen. dus direct gaan kijken naar mooi laminaat en dan zet hij het tijdenlijks voor ons op zijn zolder tot na onze renovatie die in februari begint.

@ilsederooy wrote:

hoi



moet zeggen dat ik heel erg bij ben met alle positieve verhalen.



het is dat mijn vader dus voor een grote laminaatfabriek rijd en heel veel luxe laminaat kan ritselen voor heel weinig. ben 100 euro kwijt voor 120 vierkante meter. de vloer kost zo 30 euro de vierkante meter



Dus we hadden gister echt een hele mooie gezien van 10 ml dik loog eiken vloer met groef.



Alleen twijfelde dus inderdaad met de vuil ertussen aangezien ik 3 kids heb en 3 katten en een man die in de bouw werkt :?



Maar als het met stofzuigen en dweilen prima schoon te houden is ga ik toch voor die vloer waar we beide wild van zijn :oops:




Kunnen we iets regelen volgend jaar als we gaan verhuizen? :mrgreen:

Wij hebben laminaat met v groef.

Er is al best veel op gevallen door kids van m’n vriendinnen, en met een feestje is er ook frisdrank opgevallen, maar geen probleem!

Wij zijn er nog steeds erg blij mee!!



Succes met keuze maken…



Groetjes Anita

Ook ik heb v-groef.

Ik vindt het mooier dat dat andere.

En wat vuil betreft valt het allemaal best mee.

Ik heb een papegaai en poept wel eens naast de krant maar het is zo weg te halen zonder dat er iets achter blijft.

Ook met dweilen neem je een hoop mee.



In de keuken we tijdelijk vlakke laminaat liggen maar ook daar blijft tussen de naatjes een klein beetje vuil achter, hoe strak de planken er ook in liggen.

Wij hebben ook een v-groef.

Zelf hebben we geen kinderen, maar hebben wel zeer regelmatig kinderen over de vloer.

Het valt mij reuze mee met het vuil in de groeven hoor.

Met dweilen is het er ook zo weer uit als het erin zit, maar eigenlijk kun je het meeste er met de stofzuiger al uit zuigen.

Ik heb een dweil van HaRa met de egel-vezel, werkt prima!

Hier 2 katten, 1 man, regelmatig 1 kleine dreumes over de vloer die graag eet zonder bordje natuurlijk, en ik woon er zelf ook nog :lol: . En we hebben welbewust gekozen voor laminaat (ook duurder merk dus met goeie verbinding die lijmloos te leggen is en strak aansluit)met v-groef maar wel heel duidelijk alleeeen in de lengte! Het laat je kamer langer lijken (of breder net hoe je het legt :angel: ) gaat echt niet veel vuil inzitten, en ik ben dus van het type…1 keer per week stofzuigen en dweilen en niet dagelijks want daar kom ik simpelweg niet aan toe. :shifty:

@Rhiannon wrote:

Hier 2 katten, 1 man, regelmatig 1 kleine dreumes over de vloer die graag eet zonder bordje natuurlijk, en ik woon er zelf ook nog :lol: . En we hebben welbewust gekozen voor laminaat (ook duurder merk dus met goeie verbinding die lijmloos te leggen is en strak aansluit)met v-groef maar wel heel duidelijk alleeeen in de lengte! Het laat je kamer langer lijken (of breder net hoe je het legt :angel: ) gaat echt niet veel vuil inzitten, en ik ben dus van het type…1 keer per week stofzuigen en dweilen en niet dagelijks want daar kom ik simpelweg niet aan toe. :shifty:




fijn om te horen want zo type ben ik dus ook ,als het het toe laat natuurlijk



onze huiskamer is 8 bij 4 dus denk dat leggen in de breedte het beste zal zijn dan.



Het laminaat wat we hebben uitgezocht is van vita en kosten 30 euro in de winkel dus ga er vanauit dat het degenlijk zal zijn :pray:

Ja dat klinkt wel als een prima laminaat. Waar je het meeste op kunt letten is dus die verbinding. Hier is het een speciale vorm een soort van 2 L’s die dus in elkaar vallen waardoor er geen ongewenste groef ontstaat.

Het ligt er nog niet zo lang in dus het werkt nog steeds, ruimte langs de rand vrijgelaten natuurlijk daar valt de plint overheen (die euhm nu ong voor de helft klaar is :shifty: ) en het heeft 2 dagen in huis gelegen voor mijn man het gelegt heeft om zich aan te passen aan de warmte en vochtigheidsgraad van het huis. En eerlijk waar hij heeft het keurig gelegt! Hij heeft alleen wel al aangegeven dat hij het de volgende keer laat doen :angel: het kost hem nl 2 dagen voor een woonkamer van ong 6 bij 5 meter terwijl een pro het in een paar uurtjes kan :o

In totaal heeft het dus 4 dagen geduurd incl acclimatiseren. :lol: