Wat vinden we hiervan???

Vrouw doorverwezen naar Spaanse abortuskliniek



Gepubliceerd op vrijdag 14 december 2007



De 24-jarige vrouw uit Boxtel die meer dan drie weken heeft vastgezeten omdat ze in een omstreden Spaanse kliniek een illegale abortus had ondergaan, was doorverwezen door een gerenommeerde Nederlandse instelling. Dat bevestigde het OM vrijdag.

Het OM sluit niet uit dat de instelling in een later stadium ,als verdachte zal worden aangemerkt’’. Het OM heeft geen melding van de zaak gemaakt bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg en zegt ook niet te weten of de instelling onder de inspectie valt. In het kader van ,het algemeen belang’’ zal de inspectie later de naam van de instelling bekendmaken.



De advocaat van de vrouw, Caspar Brouwers zei donderdagavond in praatprogramma Pauw & Witteman dat de vrouw is doorverwezen door de instelling.



Ginemedex

De Nederlandse artsen wilden volgens hem zelf geen strafbaar risico lopen met haar vergevorderde zwangerschap, legde de raadsman uit. De abortus werd uiteindelijk uitgevoerd in de kliniek Ginemedex in Barcelona.



De vrouw voelde zich volgens de advocaat gedwongen om haar kind te laten weghalen. Haar Marokkaanse achtergrond is een mogelijke verklaring. De Boxtelse had een Nederlandse vriend en leefde een dubbelleven, legde Brouwers uit. Ze zweeg tegen de verwekker van het kind over de abortus, erkende hij.



De vrouw betwist dat de zwangerschap verder was gevorderd dan 24 weken, de toegestane limiet in Nederland. Volgens justitie staat echter vast dat de verdachte op 7 november abortus heeft laten plegen en dat zij toen ruim 27 weken zwanger was van een gezonde foetus.



Het artikel op Planet ging gepaard met een foto van een persoon met een spandoek met daarop de tekst: Geen vrouw in de cel vanwege abortus! teken de petitie! :?

Dát stoorde mij eigenlijk nog het meest, ik ben voor ‘baas in eigen buik’ enzo maar 27 weken :think: ??? :shock: :sick: (mijn mening dus).



Yvonne

Ik kan begrijpen dat mensen in sommige gevallen abortus willen plegen. Maar ik kan niet begrijpen dat je eerst 24 weken (of 27, maakt niet uit) met een dikke buik (en een trappelend kindje) gaat rondlopen, voordat je uiteindelijk beslist dat je een abortus wilt. Ok, omgeving heeft er blijkbaar druk op gezet, maar wat heeft haar er toe gezet om OP DAT MOMENT abortus te plegen? Waarom is ze toen onder de druk bezweken, en niet eerder? Ik kan me er niets bij voorstellen, en besef me dat ik nooit genoeg van deze zaak zal weten om een duidelijke mening te kunnen vormen. Mijn gevoel zegt :eh: :think: :silenced: :snooty:

:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

24 weken…27 weken…even ‘‘slecht’’ kom nou dat is een levensvatbare baby dus in mijn ogen moord (dit was een gezond kind…ego k*twijf,geef het dan weg als het uitgedragen is :twisted: )

@renzosmam wrote:

:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

24 weken…27 weken…even ‘‘slecht’’ kom nou dat is een levensvatbare baby dus in mijn ogen moord (dit was een gezond kind…ego k*twijf,geef het dan weg als het uitgedragen is :twisted: )




Woeps! Maar eigenlijk was dit dus ook wat er door mij hoofd heen ging, en ik ben niet zwaar anti abortus ofzo. Ik snapte dat spandoek niet icm dit artikel en deze actie, ik had dus ook alleen maar in mijn hoofd dat een gezonde baby van 27 weken zo goed als ‘af’ is. Ik snap dus ook niet hoe je als arts ( als persoon) dan nog met jezelf kunt leven, ik vind het echt gruwelijk.

@renzosmam wrote:

:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

24 weken…27 weken…even ‘‘slecht’’ kom nou dat is een levensvatbare baby dus in mijn ogen moord (dit was een gezond kind…ego k*twijf,geef het dan weg als het uitgedragen is :twisted: )




helemaal mee eens!!!

Ook mee eens!



Is de aanklachte illegale abortus of kindermoord?



Ook al is ze Marokkaanse, voor haar geldt, zoals iedereen, als je vrijwillig zonder voorbehoedsmiddelen vrijt, kun je zwanger worden en dan moet je maar verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen. Een abortus in een vroeg stadium vind ik dan evengoed walgelijk, maar na ongeveer 10 weken (een wezentje met kloppend hart) vind ik een abortus walgelijk!

@renzosmam wrote:

:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

24 weken…27 weken…even ‘‘slecht’’ kom nou dat is een levensvatbare baby dus in mijn ogen moord (dit was een gezond kind…ego k*twijf,geef het dan weg als het uitgedragen is :twisted: )






I Agree :twisted: :twisted:

ik kan alleen maar zeggen WALGELIJK :sick: :snooty: Ik vind 24 weken ook al veel te lang.

mijn eerlijke mening is na 3 maanden geen arbortus misschien tot 4 maanden toestaan bij verkrachting.



Maar daarna is het moord en daar moet je voor berecht worden is mijn mening

Ik ben niet tegen abortus, maar ben er ook geen voorstander van.

Dat wil zeggen, ik vind het oke, maar daar is alles mee gezegd.

Ik vind het een walgelijk iets, maar ben me er bewust van dat het in een enkel geval een betere optie is, dan het te houden (al ben ik dan meer voor adoptie, maar dat is natuurlijk ook een gevoelige kwestie).



En daarbij vind ik ook dat je baas over eigen buik bent.

Maar dan wél volgens de wettelijke normen die eraan worden gesteld.



Alles wat daarbuiten valt, keur ik af.



En dit, 27 weken, dat vind ik moord.

Want kindjes kunnen met 27 weken al levensvatbaar zijn.

Alles wat voor de 26 weken geboren word, daar word (even hard gezegd), vaak geen hulp aan verleend, omdat de overlevingskansen te klein zijn.

Alles na die 26 weken (dus ook 27 weken…), is levensvatbaar, en krijgt als het geboren word een kans…

Dat wil niet zeggen dat ze het allemaal zullen redden, maar het percentage ligt veel hoger.

De longen zijn dan nog niet goed ontwikkeld, maar goed genoeg om het in veel gevallen buiten de baarmoeder al te redden.



En dat maakt het dus extra walgelijk.



Dat je naar Barcelona moet omdat de Nederlandse instelling “geen gezeik” wil, zegt toch al genoeg?!



En idd, als jij abortus wil, dan kan dat ook al in het prille begin.



Ik vind die instelling strafbaar, en die vrouw even goed!





:sick: :sick: :sick: :sick:

hoi,





schandalig een ander woordt heb ik er niet voor,

ik ben zelf niet voor abortus mits het kindje dermate niet levensvatbaar is.

het ligt echt aan de situatie.

maar van een gezondt kindje? nee, persoonlijk zou ik dat nooit doen als ik voor mezelf spreek.





ik vindt dat altijd een lastig onderwerp omdat er zoveel mensen zijn die er veel moeite voor moeten doen om zwanger te raken en het niet of nooit lukt.





ik vindt dat ze toch een straf moet krijgen.





gr mel

ik vind dit in z’n gevorderd stadium ook echt niet kunnen.



ik ken via een forum iemand die heeft met 20 weken een abortus gehad

ze heeft het heel lang verborgen gehouden geen idee wat ze er mee aan moest durfde haar familie niks te vertellen. ze was trouwens verkracht door haar vriend.



met 18 weken vroeg haar oom haar of ze zwanger was en heeft ze het vertelt en heeft ze met 20 weken nog een abortus gehad.



je weet niet wat er achter z’n verhaal schuil gaat.