wat vinden jullie van 'Sabine' ?

echt een leuke lieve meisjesnaam vind ik :mrgreen:

mijn zus heet officieel Sabena maar wordt Sabina genoemd… leuk :mrgreen:



een exklasgenote van mij heet Sabine… nou is ze nooit mijn beste vriendin geweest… dus die naam valt hier niet lekker zeg maar :mrgreen:

Hier wonen we in gebied waar je word doodgegooid met lottes, liekes, maudjes enz.



namen die als ordinair worden gezien worden meestal benoemd als "jee je komt toch niet van het kamp ofzo.



Dus vroeg net aan manlief wat hij vond van de naam Sabine en hij zei.



Prima naam, veel duitse meisjes heet Sabine, niets ordinairs aan, gewoon voorkomend en geaccepteerd.



Nou werd ik afgestraft met “je komt toch niet van het kamp” toen ik voorstelde om Aniek “Lineesa” te noemen of “Nyree” en oja… Sharanna is ook nog ter sprake gekomen.

Blijkbaar heb ik een vrij volkse namensmaak of een drang naar “soapnamen” zoals ook werd gezegd toen.

Dus als manlief, beetje kak en arrogant zegt dat Sabine een prima naam is, dan valt het wel mee met dat 06-nummer… :mrgreen:



Nienke en Sabine past prima bij elkaar hoor :thumbup:

Sabine associeer ik met mijn nichtje, di eheet zo… leuke spontane meid, open eerlijk, altijd bezig…



ach ja en die naam ik vind hem goed en niks te maken hebben met 06-- bladiebla…



Het is een simpele naam, meen wel dat het niet een nederlandse naam is, dus mocht je echt nederlands willen, moet je even googlen er naar ?



LIefs bianca en succes met het zoeken van een naam :thumbup:

Ik vind Sabine een fantastische naam!

Komt ook omdat ik 2 hele leuke Sabine’s ken.

De één wordt uitgesproken als Sabien, de andere als Sabiene…



Sabina vind ik het aller mooist, die naam is me erg dierbaar, maar denk niet dat ik hem ooit zou kunnen gebruiken, maar heb wel de S gebruikt voor de naam van mijn dochter, omdat ik naast Sabina een heleboel bijzondere S-en ken (waaronder dus ook de mama van Sabina, “Sabien”) .

Wauw, wat veel positieve reacties. Ik twijfelde juist weer, maar na deze reacties…

Ik was juist weer meer geneigd naar de naam Bente, de naam die ik al van voor de zwangerschap in mijn hoofd heb.



:think: :think: :think: :think:



Nienke

Bente vind ik ook een leuke naam hoor, maar die hoor je zoooooveel!



Heb het opgezocht in 2008 de naam:

Bente 242 keer

Benthe 162 leer



Sabine 44 keer.

Ik vind het een leuke naam.



En … eigenlijk vind ik het niet zo netjes om over namen te zeggen dat ze ordie zijn. Je kunt mensen heel erg beledigen hier die zo heten of hun kind deze naam heeft gegeven. Dat je een naam niet zo mooi vind, prima, dat kun je ook best zeggen, maar ik vind het wel ongepast om een naam als oridinair te beschouwen. Smaken verschillen, gelukkig maar anders werden de juffen en meester gek in de klas met al diezelfde namen. :wink:

Hoi, ik heet Sabine, en heb in de 29 jaar dat ik leef nog nooit te horen gekregen dat dit een ordie naam zou zijn. Sabrina wel iets meer. Ik ben erg blij met de naam en zou er gewoon voor gaan (maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk)

Groetjes Sabine

Sabine vind ik ook een leuke naam hoor. Niks mis mee.

Uitgesproken als Sabien vind ik hem leuker dan Sabine.



Ik vind Sabina en Sabrina wel ordinair aandoen.

Nien, Sabine kweet niet, is denk dan gelijk aan een ouder meisje ( hmmm klinkt zeer logisch :think: )



Wat denk je van teletubbie en Lisanne?

Leuke naam, maar ik zou dan perrsoonlijk voor SabinA kiezen.



Wat vinden jullie van Selin?