wat vind jij het lekkerste/vreselijkste kant en klaar eten?

Ik sta zojuist lekker in mijn stoofschotel te roeren, die ik heb gemaakt met behulp van een kant en klare mix/kruidenpasta.



Toen gooide ik er kant en klaar gekochte champignonschijfjes bij, iets wat ik vooral in stoofschotels en soepen erg lekker vind en bedacht me dat er ws nogal wat Kok-ers zouden zijn die dat een belediging vinden voor hun keuken :lol:



En meteen had ik zoiets van… kom es op… wat vinden jullie nou een erg lekker kant en klaar artikel wat je vaak gebruikt (mag ook een maaltijdmix zijn ofzo, zakjes saus, you name it) en wat vind je ook het meest gruwelijke?

Zo vind ik sperziebonen in pot dus echt gruwelijk… die heb ik noooooooit in huis. bwuhhh :shifty:

Ik vind alles waar 0,3% wortel in zit ernstig.

Wat ik ook nooit snap zijn van die macaronigroentepakketten en vooral die ene tomaat die ze daar in stoppen. Waarom 1 tomaat?

Ik vind die kant en klare bami/nasi/mihoen zo slecht en vies. En dan de sausen al helemaal. En dan vind ik ze schrikbarend duur.

Ook lees ik hierboven over groentepakketten met veel wortel, koop ik ook niet, vind wortel vies haha.



Qua pakjes wat ik echt niet kan namaken: champignonne roomsaus voor tagliatelle en mix voor speciale soepen.



gisteren met mijn schoonmoeder er nog over gehad. Ze was trots dat mijn schoonvader verse spercieboontjes had gekocht ipv pot/blik. Vraag ik even door, is het nog zo’n kant en klare zak van deen :lol:

Van die worteltjes uit een pot die bijna vloeibaar zijn :sick:

Eigenlijk alle groente uit een pot vind ik niet lekker, slappe hap…



Macaronipakketten vind ik juist wel handig, of van die oosterse roerbakmix met veel tauge voor door de bami :drool:

De kant en klare stoofpeertjes zijn echt :sick: :sick: …

vreselijk… bijna alle pot/blikgroenten



En heel handig vind ik pakjes/zakjes saus en jus.

absolute no-go zijn groente uit blik/pot. Sperzieboontjes die 20 minuten hebben staan koken, worteltjes die zo zompig zijn als een spons… :sick: Het haalt al het lekkere van groente totaal weg. en ik kanme ook niet voorstellen dat daar nog iets van vitamines in zit eigenlijk. In groentes moet je gewoon kunnen bijten. punt.

(uitzondering uit blik zijn peulvruchten (bruine bonen, kidneybonen, kikkererwten (want ik ga niet die dingen 24 uurlaten weken voor hetzelfde resultaat…)), en mais (al kan het niet tippen aan een echte maiskolf, maar als het ergens doorheen zit, vind ik dat niet erg). En als basis voor sausjes ed gebruik ik nog wel eens tomaten uit blik (maar liever niet, want het verschil tussen saus van verse tomaten of tomaten uit blik is toch wel heel groot)





qua pakjes en poedertjes maak ik eigenlijk het liefst alles zelf. Heb ooit in de Knorr fabriek achter de lopende band gestaan en die vreselijk overheersende geur van bouillon heeft me niet echt goed gedaan :wink: Ik vind het jammer als dingen altijd helemaal hetzelfde smaken, en vooral als de basis van al die dingen ook min of meer hetzelfde bouillon is :roll:

Uitzonderingen qua sausjes en peodertjes die hier wél af en toe binnen komen: currys van pataks (al maak ik die ook steeds meer zelf, wederom omdat ik het het lekkerst vind als een gerecht elke keer net iets anders smaakt), en het enige poedertje wat ik hier nog wel eens gebruik, is voor een tagiatelli-roomsausje. Dat is slechts jeugdsentiment, en niet eens vies :angel:





Qua échte kant en klaar gerechten, is het enige wat hier héél af en toe gekocht wordt de maaltijdsalade van de appie, met geitenkaas, pasta en appel. Niks op aan te merken, die is gewoon lekker.

Ik heb altijd wel een pot sugo tomatensaus in huis (van de AH) die vinden wij best lekker en is erg makkelijk gewoon als je echt eens haast hebt.



En ik heb altijd de honig (groente) saus in huis voor over de broccoli en bloemkool, maar ook om heerlijke andijvie al la creme mee te maken.

Kip Tandoori en Burritos van de Knorr wereldgerechten vinden we thuis allemaal wel lekker.



Wat ik écht goor vind zijn de kant en klare macaroni en lasagna maaltijden :sick:

Enigste kant en klare maaltijd die ik lekker vind zijn de bami en nasi van de Aldi.

En de pastasaus vind ik daar ook wel oke, maar maak het vaak zelf.



En soms gebruik ik groentesaus uit een pakje.



Potgroenten vind ik op de bruinebonen na niet echt lekker.

Honig is mijn beste vriend, dat zegt genoeg denk ik :angel: :lol:

ik vind het lekkerste de burritos van knorr… die vind ik echt heerlijk…



groente uit pot vind ik ook niet lekker… uit de diepvries weer wel.



oh en noodles uit zo’n pot :sick:

indderdaad, groente uit blik of pot :sick: en ook van die balletjes met saus uit blik, jag. en poeder voor puree… kant en klare maaltijden die alleen nog in de magnetron hoeven komen er ook niet in.



wat we wel lekker vinden is van de wereldgerechten van knorr de lasagne, dus in poedervorm.

die (gore) nasi uit blik van Suzi Wan… Smeeeeeeeeerig… maar lekker joh!!!

voor 2 x per jaar… Gebakken ei erbij… en misselijk eten!!!



Burritos van KNORR doe ik ook wel eens… best lekker.

alles wat groente is en in blik zit :sick:

behalve kidneybonen en kikkererwten.

kant en klare sausjes gebruik ik wel eens hoelwe verse toch lekkerder zijn!

Hier ook zo veel mogelijk vers en zelfgemaakt, want ik vind die pakjes voor sausjes zo :sick: al heb ik ook echt dingen die ik niet zelf maak, maar gewoon koop:

TOP:

-visstiks , lusten we alle 3 en ws zelfs 4 erg graag :mrgreen: al is verse vis natuurlijk lekkerder :wink:

-pesto, die gebruik ik vaak als smaakmaker in pastasaus & co, dus dan vind ik het niet de moeite waard om hem zelf te maken :wink:

-mayo, ik vind zelfgemaakte veel te vettig en vriendlief zweert bij Calvé, dus…



FLOP:

-eigenlijk alle koelverse kant-en-klaar maaltijden van AH, ALDI etc. behalve de salades en pizzas’s die kunnen nog net wel… Ik vind geen andere warme lekker, sorry :oops:

-poeders voor mixsausjes als je bijvoorbeeld gaat gourmetten oid. , mayo met een teentje knoflook en wat peterselie kost net zo veel tijd en smaakt duizend keer beter :slight_smile:

-voorgesneden (roerbak)groenten :sick: heeeeeel soms koop ik dan toch weer een pakje omdat het wel zo veel gemakkelijker is, maar men wat meurt zo’n zakje als je het opentrekt en ik vind het ook heel zuur smaken :sick: :sick: :sick:

Flop->

Sperziebonen uit blik, met die lange draadjes erin :sick: :sick:

Aardappelschijfjes uit de diepvries :sick:





Top,

Bertoli pasta sauzen zijn best lekker!!

Basis roerbakmix vd c1000 lekker en handig

Zo’n maaltijd van Struijk uit blik…

Bijna knap dat goulash en stampot andijvie hetzelfde kunnen smaken. Te goor gewoon.



Ga nog even nadenken over wat ik wèl lekker vind.

ben ook honig gek, alle andere kruiden vindt ik dan weer minder smaken.





vindt zoweizo die kant en klaar maaltijden voor in de magnetron naar niks smaken.

Ik was gister inspiratieloos en kocht een honig zakje voor lasagnasaus maar dat was dus echt een grote flop… echt niet lekker, veel te vet en zout.

Ik koop het eigenlijk vooral niet omdat er zoveel toevoegingen in zitten en sinds ik dus veel meer zelf ben gaan maken vind ik het ook steeds viezer, al die kant en klare zakjes en sausjes (kant en klare maaltijden koop ik eigenlijk helemaal nooit, ik vind het er al goor uitzien, moeilijk om een vega-maaltje te vinden en we hebben ook geen magnetron dus dat maakt het wat lastig).



Wel; kidneybonen, kikkererwten en mais uit blik. En soms zo’n flesje woksaus over een zak voorgesneden groente.