Wat vind ik nu lekker?????

Niet het grootste probleem van de wereld, maar wel knap lastig. Mijn smaak is zo veranderd sinds ik zwanger ben, dat ik gewoon niet weet wat ik lekker vind en niet. Ik kan ongelooflijk trek in iets hebben, en zit dan met water in mijn mond, tot ik een hap neem en blijkt dat ik het niks vind :-/.
Maar andersom ook. Hebben jullie hier ook last van??? :-[

Oja ik ken dat wel hoor. Ik heb ook van die rare dingen. En het wisselt ook per week wel wat ik dan echt lekker vind.
Op dit moment eet ik heel veel manderijntjes. Maar het kan zo maar zijn dat het over 2 weken heel iets anders is.
Toch gewoon maar uit blijven proberen wat je lekker vind. En als je iets hebt gevonden wat je echt goed smaakt blijf je dat gewoon lekker eten.

groetjes Car

Sinds ik zwanger ben heb ik eigenlijk nooit meer uitgesproken trek in iets. Is erg lastig, kook bijna altijd en vind het nu nog moeilijker dan normaal om te verzinnen wat we gaan eten. Gisteren had hubbie gekookt, hij belt dan voordat hij boodschappen gaat doen en vraagt of er iets is waar ik juist wel of juist geen trek in heb. Wist niets te verzinnen. Kom ik thuis, is ie roti aan het maken. Word ik gewoon bijna boos, daar had ik dus geen trek in. Kon die arme schat natuurlijk ook niet weten, maar zo vaak eten we dat niet dus had niet bedacht dat ik daar geen trek in zou hebben. Achteraf braaf m’n bord leeg gegeten, nou ja bijna dan. Is namelijk probleem 2, eet niet zo heel veel. Zit heel snel vol of ben het gewoon zat.
Ach, elke dag staat er weer iets op tafel, dus tot nu toe redden we het nog. Af en toe ben ik het wel zat, ik wil m’n smaak terug!!!

Knuf
Nanda

Inderdaad!!! Ik wil ook heel graag mijn smaak terug. Ik mis hem echt :-/ :’(

Dat heb ik nu ook. Ik was altijd erg gek op een kopje thee, maar dat vind ik nu helemaal niet lekker meer :P.

Groetjes,
Gootje

Ha ha, heel herkenbaar allemaal. Ik had het vooral de eerste 10 of 12 weken. Ik lustte ook geen thee meer. En boodschappen doen was een ramp. Moeilijk om te bedenken wat je kan eten als je nergens trek in hebt.

Nu lust ik wel weer alles behalve rooibosthee. En las over die mandarijnen… mmm ik ga ze meteen halen!

Dat heb ik dus ook: totaal geen trek in eten. De ene dag zou ik een hele dag brood kunnen eten, gisteren kreeg ik dan weer geen hap brood door mijn keel. Ik eet steeds met lange tanden, en er is niets dat ik echt lekker vind. Eten doe ik omdat het moet, omdat ik gezond wil blijven voor mijn kindje. Nu heb ik ontdekt dat ik beter 7 of 8 keer een kleine portie eet, dan 1 keer een volledige maaltijd. Die krijg ik toch niet binnen. Niet dat ik misselijk ben ofzo, maar mijn trek is volledig verdwenen.
Voordeel: ik snoepte erg graag, en nu gruwel ik van alle snoep. Handig!

ik heb de eerste paar maanden geleefd op meloen met ham… dat had nog smaak… in al het andere had ik echt geen trek meer…

Sommige soorten eten vind ik ook geen smaak meer hebben en andere dingen kan ik echt hele dag eten… maar hebben julie dat eigenlijk ook met geurtjes?

ik zal een voorbeeld geven. Ik heb zelf gerookt en me vriend rookt nu nog en sinds ik weet dat ikz wanger ben ben ik gestopt met roken en nu sinds paar dagen mag me vriend niet in me buurt komen omdat ik misselijk wordt van de rooklucht en dus zowat over me nek ga als hij me een kus wilt geven… dus eet hij nu eerst een kauwgompie zodat het ergste geur weg is… dit had ik ook toen hij chocolade had gegeten. normaal vind ik dat heerlijk maar kan het geur gewooweg niet meer verdragen…

O heerlijk wat een herkenning. En dan eet je wat je zo graag wilde en dan valt het me tegen…

Wat ik ook heb is in van alles een klein beetje. Dan trek je een zakje chips open maar wil dan maar 1 chipje en klaar. Dat is ook met snoepjes normaal at ik wel een paar op vanuit die kleine zakjes maar 1 snoepje is al genoeg. zo ken ik mezelf niet eens hahaa

groetjes marian

of als je net vlees hebt gebakken en je loopt een uurtje later weer langs de koekepan… bleeehhhh… echt om te kotsen…

::slight_smile: Hihi ik heb daar helemaal geen last van, nee integendeel ik eet als een dijker en blijf maar trek hebben in rare dingen en als ik ze dan heb dan geniet ik er echt van!
Mischien heeft dat ook wel met het stoppen met roken te maken (ben nu bijna een maand gestopt) :wink:

Ik had dat ook en heb idd nog steeds dat dingen anders smaken dan normaal… Tja, ik hoop maar dat het terugkomt na de zwangerschap, want manlief heeft het ook maar zwaar te verduren… Ik maak constant simpele prakjes klaar omdat ik toch nergens zin in heb. Voor mijn zwangerschap vond ik het juist altijd heerlijk om van alles te maken en uit te proberen…

Dat in dat begin echt helemaal niet tegen rooklucht kunnen is doodnormaal. Had ik ook, als ik maar iemand passeerde op straat die aan het roken was, had ik al de neiging om flink over mijn nek te gaan… Eigenlijk bij alles wat maar een beetje sterk rook!

Behalve kroketten dan, die vond ik op de een of andere bizarre manier dan weer heerlijk ;D

Succes d’r mee!

Plut

Wat een herkenning bij mij ook!

Er is veel waar ik geen zin meer in heb…friet, koffie, vleeswaren op brood enz enz. En dan dat koken 's avonds!!
Tot nu toe lukt het me en ik eet ook mee, ik zit alleen wat sneller vol dan normaal.
En parfumlucht…getverderrie!

TaMa, ik denk dat dit bij jou ook nog komt hoor! Toen ik rond de 7 weken was ging het ook nog prima, maar naarmate je wat langer zwanger bent wordt je smaak echt anders. ;D

Wat wel erg fijn is dat sinds een paar dagen mijn beroerdheid minder erg wordt…nu kan ik tenminste elke dag even naar buiten! :smiley:

Ik heb hier eveneens absoluut geen last van, dus wie weet heeft dit inderdaad te maken omdat ook ik gestopt ben met roken. Alles proeft lekker, en ik lust werkelijk alles. Ik eet de hele dag door. Alleen een bepaald soort snoep staat me tegen, een paar weken geleden kon ik daar zo’n een zak van op. Van rook kan ik wel misselijk worden, en daar ben ik erg blij om… ik rookte toch een pakje per dag voorheen en ik taal er nu niet meer naar.

Gut ik had hier gisteren nog last van moederlief van Chili con carne klaargemaakt en er veel teveel kruiden doorheen gegooid, ik vond het smerig ruiken en smaken en had er achteraf een heel veel te vol gevoel van, toen ik zei dat ik het niet lekker vond kreeg ik de wind vanvoren, ik ga een paar maanden bij haar logeren maar voorzie problemen, ik mag nooit iets zeggen of kommentaar ergens op hebben, vandaag had ik echt bijna slaande ruzie met haar waarna ik volledig hysterisch werd (ben van mezelf meestal juist erg rustig) :’(